samozrejme ked stat=danovi poplatnici zaplatia, tak zapchy nebudu. Ked budu zapchy o desat rokov aj v tom tunely, lebo zeleznica ako znevyhodnovana (oproti kamionom, ktorym sa stavaju tunely a dialnice ze desiatky miliard) uplne zanikne, tak zase sa najde ujo stat, ktory zaplati dalsi tunel...
Pozri, porovnajme si dotacie na MHD s koncesiami na SRo... Za rozhlas plati 90% ludi. SRo 1 (najpocuvanejsi okruh) pocuva 20,2% ludi, Radio Expres 21,3%. Preco teda tie peniaze nedaju radsej Expresu, ked Expres pocuva viac ludi?
vsetci urcite nenariekali, lebo ja nie. A preco sa miesto mosta Apollo postavila planovana elektrickova trat??? Elektricka podla mna prevezie urcite viac ludi ako v 20000 autach/den po moste Apollo (v oboch smeroch, to je 10000 aut v jednom - a silno predpokladam, ze pocet osob na auto bude niekde okolo 1,1-1,2). Myslim ze elektricka do Petrzalky si smelo moze trufnut na nejakych 12 tisic prepravenych za den v jednom smere. Len v spicke od 6-9 predpokladam, ze prevezie aj 5000ludi za hodinu, ak nie viacej...
Inak k Eripmavovmu oblubenemu prikladu - Sitine.. Ok, vezmime si ze 60% Bratislavcanov chodi MHD. Ale ten tunel vyuziju aj ludia z inych miest SR, ktory budu chodit prevazne autami, urcite tade budu chodit dialkove autobusy a mozno tade raz pojde aj bus MHD...
co je zle na tom, ze zoberiem fakty:
- naklady na most
- frekvenciu dopravy
- navratnost (20 rokov je pri urokovej miere NBS 4,5% p.a. az prilis vela zvolene)
a z toho jednoduchym pocitanim dostanem naklady na jeden prejazd - ktory mimochodom, ak by sa to spoplatnilo, silno predpokladam, ze by sa frekvencia dopravy znizila - a tak cena zvysili - a bludny kruh by skoncil pri tom - ze ten most sa vobec nemal stavat...
a na tom, ze zoberem pocet prepravenych cestujucich a vydelim tym dotaciu na mhd...
V sucastnosti je dotovana jedna jazda MHD mestom a statom sumou 5 korun (vypocitane podla udajov z tejto stranky)! Ked pripocitame, ze za cesty by museli platit aj autobusy - mozno aj 3x viac ako auta (ale elektricky nie), tak stale mi nevychadza cena listka 50 korun, 19 korun (pri uplnom nedotovani, 14+5Sk dotacia - aj ked tych 5 korun na jazdu je na priemenrnu jazdu, na 10 minutovu to moze byt menej...) no a ked bude poplatok za prejazd pre auto 20 korun, tak nech je pre autobus 60 korun, ale ide v nom 50 ludi - tak to je 1,20 na jedneho ?
1) ja viem ze je to ZLE riesenie, ale ked sa ma platit plna cesta za cesty, nech sa plati aj za MHD
2) platim si "cely" listok, neboj sa.. a babka v BA nebyva
Predpokladám, že si študent, resp. žiak. A vieš prečo máš zľavnený lístok? Prečo tvoja babka cestuje zadarmo? Lebo im to prostredníctvom dotácí platí mesto, ide o tzv. sociálne zlavy. (aspoň v SAD terminológí sa používa tento názov). Inak povedané docielil by si to, žeby niektorí dôchodcovia, ZŤP a pod. možno museli šetriť na lístok na polikliniku.
Vies, lenze su dve moznosti keby sa to vyriesilo takto.
1) bude sa brat ohlad na kvalitu a 10-minutova cesta ta vyjde okolo 50 korun
2) bude sa brat ohlad na cenu a budes jazdit v zrekonstruovanych Karosach ŠL11.. Ak to chces nech sa paci, ja si to neprosim...
A hlavne - dane ti aj tak neznizia.. ale namiesto budovania modernej bratislavy pojdu Durkovskemu do vrecka..
presne tak - ak sa bude platit za cesty realna cena (minimalne naklady), a za MHD tiez plna cena - nebude dotovane - hadaj kto z toho bude prosperovat - samozrejme ze MHD! a ani nie tak autobusova MHD ako zeleznice a elektricky - kolaje preco nie su zadarmo ako cesty???
No linkové vedenie, resp. to, čo s tým vtedy robili by som zrovna za šťastné nepovažoval. Typu rozdelenie 48 o 2 týždne zlúčenie späť, L 126 a pod.
Re #67925 Andy: A také, že zastvákový cestovný poriadok, neexistuje?
Re #67932 Andy: Blbosť. Napr. viem, že 37 ide do Lamača po skoro rovnakej trase ako 30, no ak nie je označená červeným, tak mi hneď nemusí zapáliť, pokiaľ tam chodím raz za 5 rokov, že je to expres a nestojí napr. na zastávke Pridánky.
Eripmav, pouzivanie ciest nie je zadarmo, ludia si na to prispievaju danami. Ak chces byt spravodlivy nech sa cesty a MHD nedotuju, vsetko nech si kazdy plati.. IAD si bude platit za pouzitie cesty, ale MHD bude zit len z cestovnych listkov.. ak sa ma MHD spropagovat tak jednoznacne zvysenim kvality...
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
AAA
Re #67925 Andy: A také, že zastvákový cestovný poriadok, neexistuje?
Re #67932 Andy: Blbosť. Napr. viem, že 37 ide do Lamača po skoro rovnakej trase ako 30, no ak nie je označená červeným, tak mi hneď nemusí zapáliť, pokiaľ tam chodím raz za 5 rokov, že je to expres a nestojí napr. na zastávke Pridánky.