"by sa to riešiť tak, že vodič by si zapísal ev. číslo "prekážky", čas a dátum a nahlásil by to to potom nadriadeným"
- to je potom problematické zisťovať kto bol vodič prekážky. Lebo vodič ne= sa majiteľ auta... Nikto sa neprizná, nikto nedostane pokutu, policajti sa na to vykašlú. ?
samuliak: Ved uvidime:
- Od roka 2007 sa nesmu predavat VP busy
- Do roka 2020 sa uz urcite vsetko VP chceme-nechceme rozpadne
- O 14 rokov teda urcite mame komplet NP vozovy park
S tym LPG to nie je az take realne, ale:
- EU stale zvysuje latku povolenych noriem
- Je tazke spravit naftovy mtor v ramci tych noriem - do uvahy teda pripada hlavne CNG a LPG (+vodik a rozne "biohmoty")
- Navyse sa zasoby ropy kazdu chvilu minu (v roku 2025 to bude s ropou uz dost zle - a este tie ceny...)
- Takze do roku 2035 (hruby odhad) by sa mohlo podarit aj to!
Na tvojom príspevku som sa normálne pobavil. Škoda len, že je to skutočnosť (aj keď predpokladám, že niekedy vodič "prekážky" pokutu naozaj dostane. V akej výške obyčajne ).
Nedalo by sa to riešiť tak, že vodič by si zapísal ev. číslo "prekážky", čas a dátum a nahlásil by to to potom nadriadeným (ak by mal aj svedka)? Či to by už bolo neskoro, keby potom polícia vodiča "naháňala"? Myslím to v prípade, že by to auto odišlo skôr ako by prišli dispečeri a polícia.
A predpokladám, že keď je dispečer na mieste skôr ako vinník, tak spraví fotky digitálnym foťákom (alebo to v takýchto prípadoch robí polícia?). A keď potom nechajú odísť vodiča auta, čo napíšu do zápisnice (ak sa nejaká píše)
V takýchto prípadoch sa má vždy volať dispečing aj polícia?
V sekcii Novinky a zmeny / Správy z oblasti MHD / článok Petržalská električka môže zvýšiť priepustnosť Šafárikovho nám. odborníci zo SME asi použili cifry z oficiálnej stránky http://www.bratislava.sk/vismo5/dokumenty2.asp?u=700000&id_org=700000&id=76705, kde je to v dokumente Dopravno-inžinierske podklady písané na str. 11. Je tam cifra 11%. Neviem teda, prečo sa autor článku čuduje cifre 10%. ?
Dám ti radu. Ak si mal mať na konečnej prestávku (pracovnú, bezpečnostnú) a nie len výdrž, tak sa pri akomkoľvek meškaní odstav. Ak to budete robiť dôsledne všetci, dispečeri sa veľmi rýchlo začnú starať o to, aby im meškajúce odstavené vozidlá nezavadzali po konečných.
Raz som podobnu situaciu videl pri Lidovych Sadech v Liberci. Vodic elektricky vtedy zavolal na dispecing, do desiatich minut prisla mestska policia, po dalsich zhruba desiatich minutach odtahovka a kedze dovtedy vodica nenasli, blokujuce auto jednoducho nalozili a slo sa. Celkove zdrzanie bolo priblizne pol hodiny a podla hladkeho priebehu celej operacie by som povedal, ze to pre zucastnenych nebolo ani prvy, ani posledny raz...
No nemyslel som zrovna baranidlo. Myslel som JEMNE skusit posunut vozidlo... Samozrejme nie so spriahadlom na T6, ale vacsinou stoja tie auta tesne vedla, cize naraznik by to krasne spravil.
No a s tym otocenim si to ako myslel ? Ja som to myslel tak, ze stojis povedzme 10 - 15 minut kvoli autu a prestavku mas 10 minut. Tym padom prides na konecnu a hned aj ides. A prestavku KVOLI TOMU autu nemas. Kvoli nicomu inemu. A ND sa pri takychto udalostiach neorganizuje.
Ano myslim. BA neni zdaleka vyjimecna, Podobny problemy maji i ostatni mesta. A nemyslim ze pouzivat tram a lidi v ni jako beranidlo je dobry napad. To se snad nedeje ani na balkane.
Co se tyce prestavek, tak bohate staci otoceni do casu na nejblizsi konecny s tim ze cestujici by prebrala ND.
Ja som to raz osobne videl na Mostovej. Premávka vtedy stála asi 30 minút. Dispečeri a policajti tam boli, kecali spolu niekde za rohom, medzitým prišiel majiteľ auta, a proste odišiel. Potom odišli aj policajti a dispečeri. Mal som pocit, ako keby si ani nevšimli, kedy odišiel.
Nechapem, preco by mali vodica davat za DROBNY priestupok dolu z voza?! Ano - mas pravdu - ked vozidlo stoji, tvori pevnu prekazku a vyhlaska tam hovori jasne - mas pred nou zastavit. Ved tak sa to v 99% aj robi.
Ale vysvetlim Ti aka je situacia v BA. Tie "pevne prekazky" v podobe zaparkovanych automobilov sa denne vyskytuju niekolkokrat na roznych miestach. Vedel by som menovat, ale nie je to podstatne. A teraz co sa deje:
Elektricka s ludmi zastavi. Vodic oznami cestujucim (co si zaplatili velke peniaze v porovnani s kvalitou sluzieb ktore im DP za to poskytuje), ze nemoze pokracovat v ceste, lebo tam stoji auto. Zavola dispecing, ktory pride do 10 minut (niekedy sa podari do 7). teraz mozu nastat 2 alternativy:
1) vodic auta pride do 9 minut a s usmevom na tvari odide.
2) dispecer pride skor, nasledne pride vodic auta a s usmevom na tvari odide.
3) pride dispecer, pride policia a do 30 minut pride vodic auta. Policia mu dohovori a vodic nasledne s usmevom na tvari odide.
Vysledny efekt - cestujuci sa zdrzal, vznikla kolona elektriciek, vodici prisli o kus prestavky (niektori o celu).
Takze skusil som Ti nacrtnut kratky obraz o tom, ako to vyzera s tymi "pevnymi prekazkami" na trati.
Este stale si myslis, ze by nebolo jednoduchsie a pre cestujuceho, vodica a celu dopravu elektriciek vyhodnejsie, keby si vodic smel "pevnu prekazku" posunut sam ? ? ?
keby polícia nechcela len pokuty vyberať,ale riadila od začiatku dopravu a organizátory by ludí v reklamách odkazovali na autobusy MHD, ktoré by chodili každú chvílku, mohlo to byť v pohode .... ale tak ponaučenie do budúcna ?
A to sem myslel ze v BA uz se jezdi rozumne. Vsude jinde by za neco takovyho prvnr sundali ridice z vozu za neodhadnuti profilu. Kor kdyz to auto stalo.
S499.1023