Krásna novinka o "duobusoch". Myslím že keď prídem do roboty
(next week), tak napíšem niečo podrobnejšie, mám tam veľa vecí v počítači, tuším som to aj rozpísal. S konkrétnymi hodnotami výkonov. Viem že trolejbusy sa delia na:
1. Trolejbusy závislé na dodávke el. energie z troleja.
2. Trolejbusy s núdzovým dojazdom - spravidla z batérie - dojazd do 5 km pri rýchlosti cca 15 km/h - môžu obísť poškodený úsek trolejového vedenia, prípadne dopravnú nehodu, nič viac.
3. Trolejbusy s pomocným naftovým pohonom - to čo máme na DD. Slúžia na krátkodobý presun mimo trolej pri akceptovateľných jazdných vlastností prázdneho vozidla. Nie však na dennodenné trasy dlhé viacero kilometrov. Hlavnou výhodou je, ak je celý vozový park tvorený touto kategóriou, úspora nemalých financií, nakoľko vozovne nemusia byť zatrolejované - vo vozovi sú desiatky trolejových výhybiek, sekcií, nosných lán a iných armatúr. Taktiež sa zlepšuje mobilita trolejbusov vo vozovniach.
4. Poslednou kategóriou sú duobusy - ako už bolo popísané v novinke, tam nemám teraz čo dodať.
(next week), tak napíšem niečo podrobnejšie, mám tam veľa vecí v počítači, tuším som to aj rozpísal. S konkrétnymi hodnotami výkonov. Viem že trolejbusy sa delia na:
1. Trolejbusy závislé na dodávke el. energie z troleja.
2. Trolejbusy s núdzovým dojazdom - spravidla z batérie - dojazd do 5 km pri rýchlosti cca 15 km/h - môžu obísť poškodený úsek trolejového vedenia, prípadne dopravnú nehodu, nič viac.
3. Trolejbusy s pomocným naftovým pohonom - to čo máme na DD. Slúžia na krátkodobý presun mimo trolej pri akceptovateľných jazdných vlastností prázdneho vozidla. Nie však na dennodenné trasy dlhé viacero kilometrov. Hlavnou výhodou je, ak je celý vozový park tvorený touto kategóriou, úspora nemalých financií, nakoľko vozovne nemusia byť zatrolejované - vo vozovi sú desiatky trolejových výhybiek, sekcií, nosných lán a iných armatúr. Taktiež sa zlepšuje mobilita trolejbusov vo vozovniach.
4. Poslednou kategóriou sú duobusy - ako už bolo popísané v novinke, tam nemám teraz čo dodať.
Matej Balog
Predĺženie L151 do večera nie je zlé, akurát ten interval je možno trochu prihustý. Pravdou však zostáva, že ak by bol napr. 60 minútový, autobus by iba zbytočne stál pri Slimáku dlhšie ako doteraz. ?
Nevidím zmysel uvádzania až troch CP pre linky č. 33 a 133. Ich kombináciu je totiž podľa mojej mienky možné vytvoriť pri zadaní 33 a 133 do tých koloniek pre vytvorenie kombinovaného CP. Ak už tak, uvítal by som napríklad CP L33, kde by boli označené spoje s písmenom napr. m mali vysvetlivku: "s označením 133 premáva až pod Nový most". V prapodstate by šlo o upravený CP terajšej možnosti 33.133. Ide síce iba o detail, zdá sa mi to však teraz tak trochu komplikované... no neviem ?