Reply on: 81-71 #63204:
akurat ze v prahe to myslim neriesili sposobom ako navrhuje tu kolega Sommelier, ze podme skratit SADky na okraj mesta a z penazi co sa tym ustria zacneme riesit zvysenie kapacit z okraja mesta v rezii DPB ale naopak, najprv vybudovali rozumnu dopravu na okraj a az potom tam ukoncili primestsku dopravu. A vzhladom na to ako pribuda "preferovanych" svetelnych krizovatiek na radialach a ako sa redukovali zbytocne zastavky (tusim sa nasli v celom meste "az" 4) tak to bohuzial nevidim v tomto meste velmi nadejne...
fobust
Ale Metro má v prahe kapacitu 40 tisíc osôb za hodinu, to je viac ako akákoľvek tramvaj v BA, aj potenciálne. Rýchlodrážnou tramvajou sa dá dosiahnúť tak možno 25 - 30 tisíc osôb, vyššie už nemá zmysel ísť cestou tramvaje, to už chce metro (najmä kvôli staničeniu). Neviem či sa ti podarí zredukovať zastávky na súčasných radiálach do takej miery, ako ich má metro. Navyše, to že tramvaj ide zo ŽST Vinohrady relatívne "prázdna" je pravda, ale už na Riazanskej a Pionirskej je narvatá. A najkritickejší úsek Ursínyho - Račišmýto predstavuje sardinkáreň. Neviem neviem kam by sa tí ľudia pocpali, keby v tých vozoch boli aj cestujúci zo SAD autobusov.