K teme DPB - SAD by som este dodal, ze ako funguju dotacie na dopravu vo VUC. Bratislavsky VUC dostava peniaze z celeho Bratislavskeho kraja, kde podstatnu cast, az vacsinu obyvatelov, tvori Bratislava. VUC ma ale peniaze z podielovych dani a statu na zabezpecenie hromadnej dopravy pre vsetkych obyvatelov Bratislavy, plati pri tom ale dopravu len mensej casti obyvatelov, ktora vyuziva SAD, a nie podstatnej casti, ktora vyuziva DPB. Tak funguje nasa genialne vymyslena "decentralizacia". Ine obce si hromadnu dopravu nemusia platit zo svojho rozpoctu. Obec Bratislava si ale plati dotacie DPB zo svojho rozpoctu, ktory ale ine obce mozu vyuzit na nieco ine, lebo im dopravu zabezpecuje SAD, ktory je dotovany VUC. To je dalsi argument preco ma byt Bratislava samostatny VUC (okrem takych ako na co nam je primator a predseda VUC, ktory sa len hadaju o kompetencie a kto urobi pre volicov viac...). V sucasnosti by DPB vlastne malo dotovat VUC, lebo to ma kompetenciu a prenesene financie na hromadnu dopravu. Mesto Bratislava na to doplaca, a preto DPB nema peniaze a SAD nevie co robit s peniazmi, bodaj by to bolo inak, ked SAD ma peniaze pre daleko viac ludi a zabezpecuje dopravu zlomku...
To, čo som mal dnes naplánované mi pokazilo počasie, no pozitívnou stránkou veci je, že vozidlá bratislavskej MHD sú po prudkom daždi o poznanie čistejšie. ? ?
Na konecnu Lopenicka chodila 48 od svojho vzniku.Len nazov sa menil Briezky,Sliacska,Lopenicka.Pat spojov denne chodilo k OSDK kvoli zamestnancom spojov. /Oblastna sprava dialkovych kablov/.Hodne to vyuzivali aj miestny +zahradkari.Pri OSDK nebolo mozne otacanie a niektory vodici tam odmietali chodit kvoli nezabezpecenemu cuvaniu. Cez vikend dopravu zabezpecovali vozy z L50 /byvala L38/na trase OD Slimak-OSDK.No nebolo to uvedene v CP. Cuvanie mal zabezpecit vratnik zo spojov no kaslali nato.Pred precislovanim na 51 tam boli dlhe roky prideleny vodici,ktory dnes jazdia na 66/5 predtym este na L28 .Po skrateni premavky na 51 a pridani povinnych prestavok by mali malo odpracovanych hodin.Vikendova premavka by bola super na celej trase.Pripadne skratenej Z Nobelovej po Polus odtial cez Riazansku k SLimaku a dalej hore na Lopenicku.Spat rovno cez Riazansku a po Vajnorskej na Nobelovu.Cez vikend by sa zabezpecil prestup z Nobelovej a Lopenickej na Vajnorsku /raciansku/radialu a L50,98 .
Ty si z Trnávky?? Ja som prave z Pri zvonici teda niečo v rozmedzi rádiova 204 205 a terajšej 63. K tým trolejom k avionu tak to by som už radšej dal k vionu tie stare IK no potiahnuť tam troleje. bolo by to zvrhlosť pomalé a nedajbože aby to bolo neustále ako na spoločenskej furt nejakými výlukami. Stačilo tychto trolejbusov. Pokial tu nemáme dostatočný počet duobusov radšej otom ani nesnivaj. /me/ ?
Citujem informacie z tejto stranky, v lavom menu: Dolezite informacie>Tarifa>Druhy a ceny cestovnych listkov> Clanok 6 Tarifne podmienky na prevravu osob:
2. Bezplatne sa prepravujú:
b. držitelia preukazu občana s ťažkým zdravotným postihnutím vrátane invalidného vozíka, sprievodcu alebo vodiaceho psa (ZŤP, ZŤP-S),
Inak podla mna by v dlhodobom horizonte po potiahnuti trolejov k avionu (mozno az letisku) a pripadne na druhu stranu k lamacu nemusela subezne jazdit 53 a 204 - stacil by troflik.. ☺ A este sa mi celkom lubia aj nahradne zastavky co su teraz - mozno keby na nich 63/53 zastavovali tiez.. potom by mohla byt slovinska aj na znamenie.. a mohli by zostat aj na trvalo.. ☺ ale zase chapem aj druhu stranu problemu - jednak ti busy asi niesu primarne urcene pre trnavcanov a jednak hlavne Spolocenska je umiestnena priamo vo vozovke kde dost spomaluje premavku..takze asi nic.. ?
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Natalka