Reply on: aquila #53713:
Električková trať v Petržalke je navrhnutá v úseku Bosákova - Janíkov dvor ako mimoúrovňová. Sú tri varianty riešenia: estakádny, polozapustený a povrchový. Posledný možno vzhľadom na úroveň voči terénu nazvať aj úrovňový, čo však ani zdaľeka neznamená, že bude mať aj úrovňové križovania s ostatnými komunikáciami. Všetky tri varianty majú mať len mimoúrovňové (bezkolízne) križovatky. Pri estakádnom variante budú cestné komunikácie viesť popod navrhovanú trať, pri polozapustenom a povrchovom ponad. Navrhované dočasné napojenie od Bosákovej cez Starý most na Šafárikovo nám. nie je bohužiaľ výsledkom krátkodobých riešení nevidiacich za hranicu jediného volebného obdobia, ale naopak dodržiavaním dlhodobých dopravných koncepcií. Konkrétne v tomto prípade navrhované riešenie tvorí časť trasy B, ktorá je zakonvená v územnom pláne mesta. To je aj dôvodom, prečo sú všetky varianty v úseku Bosákova - Janíkov dvor plne segregované od ostatnej dopravy - bude možné využiť ich po dostavbe tunela popod Dunaj a CMO ako súčasť finálnej podoby NS. Navrhované využitie železničnej trate Filiálka - Petržalka (aj s vybudovaním trate po Jantárovej ceste) na mestskú dopravu od spoločnosti Reming Consult nielenže nerešpektuje vedenie trás NS ako ich zakotvuje územný plán, ale aj ignoruje komplexné dopravné riešenie celého (čiže aj mimo dosahu železničnej trate). Navrhovanú električkovú trasu A Dúbravka - Ružinov za takéto riešenie nepovažujem.
Môja osobná vízia etapizácie výstavby NS MHD je nasledovná:
1. Výstavba trate Janíkov dvor - Šafárikovo nám., úsek Bosákova - Starý most - Šafárikovo nám. riešiť ako definitívny, s tunelovým prechodom Dunaja neuvažovať (ak tak možno vo veľmi vzdialenej budúcnosti, keď budú konečne peniaze - keďže tunelový prechod Dunaja je podľa mňa rozhodujúci aspekt, ktorý brzdí výstavbu NS). Napojenie na Šafárikovo nám. provizórne úrovňovo na existujúcu električkovú sieť.
2. Prestavba Šafárikovho nám., bezkolízny vjazd trate zo Starého mosta do podzemnej úrovne v osi Alžbetínskej ulice. Výstavba razeného tunela Šafárikovo nám. - Nám. SNP - Hodžovo nám. - Hlavná stanica.
3. Výstavba podzemného úseku Hlavná stanica - Trnavské mýto - Miletičova
4. Výstavba podzemného úseku trasy A v časti Podhradie - AS Mlynské nivy - Trnavské mýto
Radiály by zostali na úrovni terénu, alternatívne s mimoúrovňovými najzaťaženejšími križovatkami.
No a na záver, vôbec sa nebránim aj dostavbe prepojenia železničných staníc Petržalka a Filiálka, no zo zatiaľ publikovaných informácií vôbec nie je jasné:
- aké vozidlá s akou kapacitu budú po trase premávať?
- aký bude interval (najmä na nutné zakomponovanie diaľkových a regionálných vlakov)?
- aký bude interval vo večerných hodinách a cez víkendy? Inými slovami, nebude mať navrhované riešenie príliš veškú prepravnú kapacitu a teda riedke intervaly?
aquila
1. jasne ze tam pojde, ale ukoncit ju tam? alebo nebodaj este debilnejsi napad napojit ju na sucasnu siet ? vsak to moze vymysliet len chory mozog
2. lebo keby si sledoval situaciu ZSR mohli reagovat az ked sa schvalil europrojekt v brusseli. bez toho aby to bolo zaradene medzi prioritne projekty mozu tak nohami suchat. a ako by chceli organizovat dopravu ?
heh velmi jednoducho, chod sa pozriet do viedne na S-bahn a uvidis ze sa to v pohode da
nehovoriac o potiahnuti osobakov napriklad trnava - petrzalka, s tym ze vychodnarke EC/IC z kosic potiahnut az do filialky odkial by sli dalsie spoje a nemas problem, odlahci sa hlavna stanica aj MHD, vychodnare aj tak maju vacsinou destination petrzku
3. to je ten problem spoluprace a peniaze utekaju ... len je skratka p roblem ked mesto (BSK sa uz nastastie spamatal) sa postavi na hlavu ...
4. terajsie drahy su na dve veci, blbe prepojenie, relativne obchadzaju podstatne useky a ist z hlavnej stanice cez prievoz do petrzalky 40 minut, taky oblukom ? na to sa kazdy vydlabne..
5. lebo si myslia ze tych zopar ha dostanu oni a skasnu prachy
2 m@rtin: ja som na DP v prahe nepovedal ani slovo
ked si zoberiem, ze kolko extra miliard stala sanacia povodni v prahe, tak klobuk dole na DP
snad len dodam, ze co sa tyka zvrskov v BA tak slovo oraniste je este obrovsky kompliment
2 S499.1023: clovece, uz logiky veci aj 5 rocnemu decku dojde, ze urovnove riesenie je konina a je kolizna
budovu poistovne nemusis vobec rucat
ludia mozu ricat co chcu, mesto nema na kompletne tunelove riesenie v centre mesta a ani tak skoro mat nebude. kym po koridore starej zeleznice sa to da, samozrejme ak sa dohodnut zo ZSR ..
ad reklama na vozidlach: ludia mozu byt radi ze niekto je ochotny aspon prelepit tie stare kramy ... popripade v tom lepsom pripade prestriekat ..
2 AAA: 100 milionov je pohoda aj na zivnostnika ...