No neviem... vždy nie.. V takej zápache sú autobusy oveľa pomalšie.. Čo sa týka rýchlosti.. napr. pri PKO električka predbiehala autobus, to nebola zápcha.. Hlavne má odosť väčšiu kapacitu.. Onoto by stačilo na radiálach zvýšiť povolenú rýchlosť pre električky na 70 km/h a zrušiť menej využívané zastávky, prípadne zlúčiť.
no to by bolo ale hodne na pitchu, pretoze ked sa to nespravi odnova slusne, potom uz na to velka vola ani moznosti prerobit to nebudu... a si zober ze co sposobuje najvacsie meskania a vypadky dopravy na takej radiale v karlovej vsi ? ja mam taky blby dojem ze su to prave urovnove krizovania s cestnou dopravou (a tie "preferovane" sposobuju zdrzania pomaly pri kazdom prejazde)...
takymto sposobom situaciu v MHD velmi nezlepsis a ludia ti budu nadalej viacej a viacej cestovat autami...
Ja by som to videl v jednoduchej elektrickovej trati do Petrzalky, ziadne mostovky a oblukovky. 100 % preferencia na krizovatkach a hotovo.
(A myslim, ze to tak aj dopadne, lebo sa zisti, ze potrebujeme na busy nielen 200, ale dalsich 600 a to je osemsto a co potom v roku 2008...)
Nasledne by som sa zamyslel nad kolajami do DNV, Lamaca a vozovnou v tejto casti,
kolajami do Slovnaftu, Vrakune a Biskupic a vozovnou v tejto casti.
Smarit taky velky balik do jednej strategickej stavby (pripominam, ze ucinky, resp. plne vyuzitie tejto investicie pride v roku 2030 (ako dufame)), je LUXUS vhodny pre banu na diamanty, co Petrzalka nie je.
Inak kto chce vidieť srandu, nech ide v Dúbravke do takej krčmy, tuším sa to volá u zajíčka, je to kúsok od zastávky Žatevná, normálne tam majú ten BUSE panel čas/pásmo, je tam pásmo 0 a presný čas.. A keď tam po chvíle začnete spozorovávať vodičov MHD, tak si buďte istí, že to nie je tým, čo máte v pohári (aspoň dúfam :-D)... Proste haluz..
Predvčerom som išiel 6263 na linke 203. Tie sedadlá sú celkom dobré, nemal som o moc horší pocit ako na celočalúnených a oproti klasickým je to podľa mňa lepšie. A večer ten interiér vyzerá svetlejšie. Ešte som si na tom trolejbuse všimol, že signál dverí je tuším taký ako na TAMoch... A ozaj, dopyt otvára okamžite, nie je žiadne oneskorenie.
14Trka má pri jazde motor zapojený do série. Shuntovanie nerobí pulzný menič, ale robí sa napevno. Mám taký pocit, že sú tam dva shuntovacie stupne, takže až taká diskotéka to zase nie je.
Zaujímavé je u 14Tr dynamické brzdenie. Kotva sa zapojí na brzdový odporník a stator je budený cez menič z troleja, resp. u starších vozov z alternátora (tie majú dosť slabú EDB )
Inak, keď sa tak zamýšľam nad našimi autobusmi, máme šťastie, že na rozdiel od metra po odjazdení určitého počtu km, nemusia ísť na modernizáciu, resp. GO.
A po volbach, aby sme oddialili kolaps autobusovej dopravy, tak vsetky dalsie prachy z rychlodrahy radsej presunieme na nakup novych autobusov ? Rychlodraha adios ?
AAA: Vidis, monorail nam tu chyba! To by bol ten spravny nosny system! To by sa dalo tunelovat; no a co, ze to tunelom nejazdi? Hlavne, ze peniazky potecu, hadam nebude az taky problem, ze inym smerom ako by mali... Ak sa mylim, opravte ma prosim niekto.
inTony