No pridám aj ja moju prvú cestu s novým linkovým vedením - konkrétne dnes ráno do školy (v čase cca 9:30)
Hneď moje prvé čakanie na Jungmannovej sa trochu predĺžilo, a to z dôvodu že som ako obvykle nestíhal a 83, ktorú som mal vyhliadnutú mi zdrhla pred nosom. No čo už, moja chyba... Malo nasledovať 7,5 minútové čakanie na 84, ktoré sa bohužial pretiahlo až na okolo 12, čím sa stalo, že najbližšia 83 bola nadohľad a preklad sa trochu pokazil. Neviem, možno 84 stojí niekde v zápchach teraz pri vyústení Mosta Apollo - neviem, ešte som tam nebol.
Počas tohto času som sa viac krát zasmial, najmä keď 4 po sebe prichodejší (asi to neni spisovne
) ľudia vytiahli pri CP notes a pero a začali si písať ako a kam sa dostanú. Hold, niekto nečíta noviny. Zaujímavé bolo, že jedna babka, čo chcela ísť z Jung. tuším na Bzovícku si vybrala výhliadkovú linku 99
Na zast. sa tiež ročulovala skupina poštárok, ktoré napočítali až 3 prestupy. Išli totiž prstom po trase svojej doterajšej obľúbenej linky a počítali koľko krát že to budú musieť prestupovať. Na moje upozornenie, že sa to dá aj inak (a samozrejme ako) chvílku nechápavo pozerali a potom uznali, že to má niečo do seba (myslím celá zmena linkového vedenia).
Inak klasika - prišla 88 a polka ľudí na zastávke začala robiť zmätok že kam to ide. Asi opäť tí čo nečítajú noviny... Potom mi už našťastie prišla moja vytúžená 84, na Zochovej prestup na 94 (čakanie cca 5min) a bol som na Vazke.
Cestou z mesta (poobedná špička): klasický zmätok na Hodžovom námestí: "len 3 autobusy!!!", " a kam toto ide?", "a to kde mám prestúpiť?". Nasadol som do 83 a povedal si, že sa prevezem až k dostižke. Z nám. hraničiarov sme šli v buse 5, za Starohájskou len 3. Nechápal som ženskú (stála na zastávke), čo sa na Starohájskej pýtala vodiča, že kam vlastne ide.
Záver z tohto dlhého nič nehovoriaceho príspevku:) : ľudia si na nové vedenie prekvapivo zvykli (50%), a zvyšných 50% sú zrejme ignoranti a budemnadávaťnavšetkoužlenzprincípu. Ale na príklade tých poštárok je vidieť, ľuďom treba vysvetliť ako sa dá cestovať aj inak a väčšinou pochopia výhody nového systému.
Otázka: Skúste mi poradiť víkendové najvýhodnejšie spojenie z oblasti Jungmannovej na ASMN. Viem, mám tam 88, ale tá sa moc motá na môj vkus. Bude lepšie pešo alebo 99-nou na Farského, odtiaľ 95 Šafko a odtiaľ 50 na Nivy?
Hneď moje prvé čakanie na Jungmannovej sa trochu predĺžilo, a to z dôvodu že som ako obvykle nestíhal a 83, ktorú som mal vyhliadnutú mi zdrhla pred nosom. No čo už, moja chyba... Malo nasledovať 7,5 minútové čakanie na 84, ktoré sa bohužial pretiahlo až na okolo 12, čím sa stalo, že najbližšia 83 bola nadohľad a preklad sa trochu pokazil. Neviem, možno 84 stojí niekde v zápchach teraz pri vyústení Mosta Apollo - neviem, ešte som tam nebol.
Počas tohto času som sa viac krát zasmial, najmä keď 4 po sebe prichodejší (asi to neni spisovne


Inak klasika - prišla 88 a polka ľudí na zastávke začala robiť zmätok že kam to ide. Asi opäť tí čo nečítajú noviny... Potom mi už našťastie prišla moja vytúžená 84, na Zochovej prestup na 94 (čakanie cca 5min) a bol som na Vazke.
Cestou z mesta (poobedná špička): klasický zmätok na Hodžovom námestí: "len 3 autobusy!!!", " a kam toto ide?", "a to kde mám prestúpiť?". Nasadol som do 83 a povedal si, že sa prevezem až k dostižke. Z nám. hraničiarov sme šli v buse 5, za Starohájskou len 3. Nechápal som ženskú (stála na zastávke), čo sa na Starohájskej pýtala vodiča, že kam vlastne ide.
Záver z tohto dlhého nič nehovoriaceho príspevku:) : ľudia si na nové vedenie prekvapivo zvykli (50%), a zvyšných 50% sú zrejme ignoranti a budemnadávaťnavšetkoužlenzprincípu. Ale na príklade tých poštárok je vidieť, ľuďom treba vysvetliť ako sa dá cestovať aj inak a väčšinou pochopia výhody nového systému.
Otázka: Skúste mi poradiť víkendové najvýhodnejšie spojenie z oblasti Jungmannovej na ASMN. Viem, mám tam 88, ale tá sa moc motá na môj vkus. Bude lepšie pešo alebo 99-nou na Farského, odtiaľ 95 Šafko a odtiaľ 50 na Nivy?
Spectre
V robote sa rozhodlo, že sú nejaké prebytočné peniaze, čo mi znenazdajky poskytlo priestor pre realizáciu istých nákupov hardwaru. Keďže v priľahlom FaxCopy na Seberíniho ul. ma nedokázali uspokojiť, rozhodol som sa použiť MHD a navštívit Žraločiu predajňu v TPD.
Ako som sa dostavoval na zastávku Súmračná, linka 78, na ktorú som sa tešil kvôli novej konečnej, mi zdrhla pred nosom, takže som sa narýchlo rozhodol zmeniť plán a ísť geriatrie-expressom do rovnomennej predajne v Auparku.
Nastúpil som na tramvaj, s ktorou som sa odviezol k poliklinike, kde som čakal na geriatrie-express (t.j. linka 50).
Odchod na ktorý som čakal nešiel. Keďže som tam stál cca. 3 minúty pred údajom uvedeným v CP, domyslel som si, že tam bol zrejme plyňák a musel ísť nafúkať CNG.
Ďaľší smradobus bol takisto zeleného prevedenia. Keďže nám DPB na geriatrieexpresse zaviedol klobásy, nemusíme sa tlačiť. Je síce pravda, že vďaka absencii predchádzajúceho poradia bol autobus plnší, avšak do kraťasu by sa v exponovanej dobe za daných okolností nedalo ani nastúpiť. Vďaka tomu, že kĺbové plyňáky sú dielensky omnoho kvalitnejšie spravené, som sa ani necítil ako dobytok. Karosy inak nemám rád, ale cestovalo sa mi pohodlne.
Po ceste som videl okoloidúce vozidlá rôzneho druhu. Najviac asi zamrzel Ik283, ktorý mi tam nejako nepadol. Keďže 50tka nemá po zavedení klobás byť taká tlačenková ako za starých čias, sú menej kapacitné kĺbové plyňáky relatívne dobré riešenie a lepšie vozy (Ik435, TamBus) by som prioritne dával na iné linky... no čo už.
Pocit neistoty mal vodič daného vozidla na tom novom vylepšováku na Šafárikovom námestí. Trochu paradoxne, smerom na Aupark sme nepoužili BUS pruh (primárne určený pre vozy na most), zatiaľ čo opačným smerom sme sa tam natlačili. Predsa, je to neistý pocit, hlavne keď ide oproti električka. Dobré je aj to, že semafor pustí najprv autá a až potom idú gule pre BUS. Totiž na Starom moste sa oproti sebe idúce smradobusy musia komplikovane vyhýbať
(Jediná negatívna vec, ktorá ma však nemohla vyviesť z miery, sa netýkala MHD, ale čakacej doby v Žraločej predajni. Predavač robil 1000 vecí len nie to, že si všímal zákazníkov. Napokon ale, o to nejde, kebyže mám na minutie peňazí viac času, objednám si to z e-shopu.)
Pri ceste späť som uvažoval o zasýtení sa v MCFecale, avšak v taký príjemný deň som si nechcel kaziť náladu a žalúdok. Pri vychádzaní zo stánku kapitalizmu na zastávku práve pristavoval iný geriatrie-express, tentokrát Ik435. Keďže som nechcel na bus bežať s veľkou krabicou, počkal som si na ďaľší spoj, kde mi došiel (asi za odmenu) ďaľší plyňák.
Zážitky zo Šafka na spiatočnej ceste boli uvedené vyššie. Hádam len spomeniem skutočnosť, že v okolí Miletičky bola naplnenosť opäť pohodová, v rámci rozumnej kultúry cestovania. Dokonca ma ani nikto nevyhadzoval z miesta, pretože v plynovej klobáse bolo pri usporiadaní 2+2 dostatočne miesta pre všetkých, ktorí na sedení trvali (vrátane mňa a mojej krabice). Zbytok cesty, vrátane zastávky tramvajou, kde mi došla celkom pekná K2S 7106, bol v podstate nezaujímavý.
Čo na záver dodať... dnes som sa pri mojej služobnej ceste "sockou" cítil naozaj ako cestujúci, nie ako substrát, dobytok a podobne. Škoda, že sa to nedalo skôr... kedysi napr. dlhá 50tka nešla, lebo "nie je miesto na obratisku" a pod. Miesto sa zrazu našlo. Viem, že môj konkrétny príklad je snáď až moc optimistický. Ešte pretečie veľa vody pod mostom Apollo, kým sa vlkä naučia efektívne využívať nové linkové vedenie. O čo mi teda ide?... dnes som mal pocit, že som sa po dlhočiznej dobe v dopravnom prostriedku najsmradľavejšej trakcie viezol ako človek. Pravdu povediac, v Bratislave sa mi to už dosť dlho nestalo. Istotne, nájdu sa aj exponované miesta, kde je to snád naopak (veď napokon, šetrilo sa), avšak pokiaľ sa pri šetrení aj zefektívňuje a presúva sa tam, kde naozaj treba, má to zmysel. Už iba obnoviť vozový park, občas poumývať vozy, vymeniť topmanagement a bude to na ceste k dokonalosti
Naštvatým vlčákom sa vopred ospravedlňujem za vytváranie optimistickej atmosféry