Vie mi niekto vysvetliť, prečo aj v týchto letných mesiacoch sa temperujú ( ba temer vyhrievajú ) malé i veľké Ikarusy ? Kúria tie dlhé radiatory. Včera napr. L63. Je to pomsta vodiča , alebo zlý technický stav autobusov ?
Nevie mi prosim dakto z Vas povedat, ktory den uz budu k dispozicii kompletne nove cestovne poriadky. Podla mna si s tym ludia z DPB davaju hodne na cas. Len aby si ludia vcas stihli pozriet ako im pojdu autobusy. Viem ze to ma byt tento tyzden ale snad nie v sobotu alebo v nedelu. Lebo podaktori napriklad aj ja nemam doma net.
Mám poznámku k nedávnemu brúseniu koľajníc a asfaltovaniu.
Neviem, ako je to na iných trasách, ale úsek od Trnavského mýta smer k Polusu vypadá hrozne. Totiž asfalt bol vymenený len po bokoch a výplň medzi koľajami zostala pôvodná. Nielen že vypadá tá farebná kombinácia (čierna, sivá, čierna, sivá...) blbo, ale pôvodný asfalt je na mnohých úsekoch dosť popraskaný (hlavne pri styku s koľajnicou). Nevie niekto, či sa to bude ešte tiež vymieňať? Tá trať by hneď vyzerala lepšie.
Turistov v Bratislave údajne taxikári klamú pomerne často (viď články v médiách, správy SOI, ap.), hoci nie až v takom rozsahu, v akom kolujú historky o pražských taxikároch.
Re #48422 AAA: Vo Viedni to majú minimálne napísané na lístku.
Re #48435 SZKV: To áno, Praha tie rozpadnuté BKV občas vymení za nové, zatiaľ-ešte-nie-celkom-rozpadnuté BKV.
Re #48438 Sommelier: Odhlučnená? BKV panely odhlučnené? Mäť tvoj zmysel pre cynizmus. ? ? ? BKV panely -- to najlepšie, čo doma máme! Tento program vám prináša Panelárna Radotín...
A nemalo by to byť s tými silami náhodou naopak, že pri 1000 mm sa menej ničí zvršok a viac namáha skriňa vozidla? (Toto už je otázka, nie konštatovanie.)
Re #48442 81-71: Čo je na Radlinského spravené zle? To by som sa skôr pozastavoval nad pískajúcimi oblúkmi a lomenými križovatkami na hypermodernej a megadrahej rekonštrukcii Jesenského - Mostová - Nám. Ľ. Štúra...
Re #48456 fobust: Lacná? Veď som kdesi čítal, že BKV je, čo sa stavebných nákladov týka, najdrahší zvršok. Jediná výhoda údajne spočívala v rýchlosti výstavby. Môže to niekto potvrdiť/vyvrátiť?
Re #48464 81-71: Čím to robíš, že vždy tak dokonale vystihneš presne to, na čo chcel človek svojím príspevkom poukázať? ?
Nie, tá diskusia je svedectvom o tvojej sociálnej inteligencii a miere empatie. Som celkom zvedavý, ako sa budeš so svojou angličtinou dohovárať v Budapešti či v Kišineve. Okrem toho, neviem ako Ty, ale ja cítim istý rozdiel medzi AJ či NJ, kde sa dá predpokladať pomerne vysoké percento znalosti aj u cudzincov, a medzi slovenčinou, kde to asi môžeme očakávať ťažko...
V každom meste a štáte je to inak. V Nemecku (aj Rakúsku) sú väčšinou lístky tzv. na jednu cestu odkiaľkoľvek kamkoľvek, potom zošitky po 4, 6, či 10 takýchto lístkov a potom až 24-hodinové.
No s tým "všade BKV panelom" by som si nebol taký istý. Maďar všade, kde to je len možné, buduje otvorený zvršok s dvojitým pružným upevnením (pružné upevnenie koľajnice k podkladnici a pružné upevnenie podkladnice k pražcu) (takmer celá d-2), pri rekonštrukciách je prísny zákaz obnovy BKV zvršku - všade klasický zvršok v asfalte a s tlmiacimi bokovnicami (celý Terez/József/Neviemktokörút, celé juhozápadná časť Bp.). Takže tie rozbité BKV panely sú akurát na úsekoch, ktoré sú tesne pred rekonštrukciou a na tých, ktoré sú určené na zánik. Tých je bohužiaľ veľmi veľa.
dám ti malú radu, prihlás sa na jazykový kurz a nauč sa aspoň po anglicky. Potom sa ti pravdepodobne nestane podobná situácia mimo SR. Aj ten najtuhší SNS-ák nemôže očakávat, že vo svete sa so slovenčinou dohovoríš ?
No fakt je ten, že keď som musel jednému páriku mladých Nemcov vysvetliť, že u nás sa kupuje lístok podľa toho, koľko im bude časovo trvať cesta, a že nad rámec toho teraz potrebujú lístok 90minútový, hoci cesta bude kratšia, lebo idú na nočák... Ja vlastne neviem, či som mi to nakoniec podarilo vysvetliť ?, ale lístok si (aspoň vtedy) kúpili správny a stále len opakovali, že u nich to funguje úplne inak...
hroch