Doktor:Musíš rozlišovat nízkopodlažní od vysokopodlažních. V Praze se už z 80% nakupují nízkopodlažní. Takže srovnávat to nelze.
Nízkopodlažní: na českém trhu
A-Mercedes Citaro
B-Karosa Citybus
C-Solaris Urbino
D-Ikarus 412 a 417
E-Škoda 21Ab
Vysokopodlažní:
A-Ikarus 415 a 435
B-Karosa B951 a B961
C-Novoplan
Jiné neznám
Sor nelze srovnávat to je midibus.
Nízkopodlažní: na českém trhu
A-Mercedes Citaro
B-Karosa Citybus
C-Solaris Urbino
D-Ikarus 412 a 417
E-Škoda 21Ab
Vysokopodlažní:
A-Ikarus 415 a 435
B-Karosa B951 a B961
C-Novoplan
Jiné neznám
Sor nelze srovnávat to je midibus.
Spectre
Ikarus 415 je dobrý voz s vyhovujúcimi jazdnými vlastnosťami. 435ky mali objednať s inou prevodovkou a možno trochu výkonnejším motorom, vtedy by boli ok.
Martin> Nezastávam sa našeho DPB, ale ku pravde, to čo si povedal, patrilo hlavne k vozovni Petržalka, čo je iba časť MHD v Bratislave. Tam by sa fakt mohli trochu uvedomiť. Zabudol si povedať, že vozy z 1. a 2. kolóny sú v relatívne dobrom stave (aj celkom čisté - občas
Si> Ja som bol na schôdzi ako ty, ale ak Ing.W niečo povie, to ešte neznamená, že sa musíme jeho názoru chytiť ako cvičené opice a nediskutovať nad alternatívami. Snáď je v tomto fóre potenciál na to, aby sa vymyslelo niečo, čo bude názoru na zmenu rozchodu konkurovať.
Ináč Karosy Bx31/2 a Bx41 sú z mechanickej stránky V R A K Y!!! To si musí každý uvedomiť. Ikarusy 4xx vôbec nemajú také nároky na údržbu - predstav si, že by sme kúpili 100 čojaviem Mercedesov - to by sa dielenskí CoCoTi (pardon) išli obesiť, alebo čo????