Dosť zaujímavé, že ešte 1950 dovolili boľševici imperialistický trolejbus objednať:-P. Asi za účelom získanie bezplatnej licencie metódami spätného inžinierstva:-D.
Igor má pravdu. Celá križovatka bola kremnická. Potom tam doplnili rozjazdový Elektroline a potom ešte zjazdové ESKO. Napokon to celé zrekonštruovali na komplet Elektroline.
Knizka pise ze tento trolejbus, vyrobeny v roku 1954 bol zaradeny roku 1955 do prevadzky v Moste, kde bol objednany uz v roku 1950. Vyradeny bol v Moste v roku 1959 a pravdepodobne aj fyzicky zlikvidovany. Dlzka 11 000, sirka 2 450, vyska bez zberacov 3 025, rozvor 5 450, hmotnost 8 400 kg.
Okrem toho jazdil v roku 1950 trolejbus Alfa Romeo 140 AF po Prahe. Mal to byt trojnapravovy trolejbus dlzky 12 metorv, dvojdverovy, ktory udajne mal kardanovy hriadel od motoru priamo do redukcnej skrine, odkial isli dva hriadele, kazdy na diferencial jednej zadnej napravy.
Ešte tam bol Fiat-Varesina-Breda ale tých bolo podľa prameňov 6 ks. Niekde (ale nie tam) jazdil jeden Alfa Romeo - Ansaldo San Giorgio, s poloautomatickou reguláciou rozjazdu práškovou elektromagnetickou spojkou Ansaldo. Bohužiaľ mi ten Nemec kdesi schoval, kde to bolo. Ale sériové som vygoogloval, že jazdili v Montevideu:-P.
Pokiaľ viem, tak nie je zľava. Funguje to jednoducho, vyhľadáš si vlak, potom tam dakde klikneš, vybereš miestenku a podobné veci, a potom zaplatíš cez internet banking. Potom dostaneš mailom taký lístok s kódom, ktorý si vytlačíš a ukážeš vo vlaku sprievodcovi.
Klobásy Officina Meccanica della Stanga - Isotta Fraschini - Technomacchia Italiana Brown-Boveri sa preberali v noci z piatka na sobotu a zo soboty na nedeľu v karczme:-P.
Kde sa tu stihli preberat klobasy OMS-ISOTTA-TIBB (ci ako ich to oznacuju)??? Som si nevsimol ze by bolo na pretrase. A v akej suvislosti sa spominali?
Mimochodom, tiez si myslim ze jednostopa trat je lacnejsia, vsak iba ten drat, co tam visi je pekne drahy. Ved med je draha a keby sa cigani nebali ze ich to nakope, tak by uz davno pokradli aj to co nam visi na uliciach. ?
Pamätám si to veľmi detailne a ešte som to aj Vladimírovi ukazoval, že to je ESKO. Rozjazdová bola Elektroline, zjazdová priamo na opačnom smere bola Esko, všetko ostatné Kremnica.
Si si isty? Sa mi to nezda. Tam totiz dost dlho visela cela stara krizovatka typu Kremnica, len prave ta jedna rozbiehava vyhybka bola rychloprejazdna tahova.
S499.1023: mostecke klobasky: 101-104 akoze seria s klbom za 2.napravou a 105 prototyp s klbom nad 2.napravou. Oba typy dlzka 14360, rozvor 5700+5700. Podla zdroja vsetky ex Milano.
fobust
Mas na mysli ten Ansaldo San?