Cestovné v prímestskej doprave ostane v prvých mesiacoch roku 2005 bez zmeny
Bratislava (TASR) - Cestovné v prímestskej autobusovej doprave ostane minimálne v prvých mesiacoch budúceho roku rovnaké, ako je dnes. Zmeny by nemali nastať ani v rozsahu študentských a dôchodcovských zliav. V prípade mestskej hromadnej dopravy (MHD) avizovala rast cien, konkrétne o 3 Sk, napríklad banskobystrická SAD, čo súvisí s neposkytnutím dotácie na MHD zo strany mesta.
Regulácia cien a zliav v prímestskej autobusovej doprave prechádza od 1. januára 2005 z Ministerstva financií (MF) SR na vyššie územné celky (VÚC), ktoré budú od tohto dátumu v rámci fiškálnej decentralizácie zodpovedné aj za jej financovanie. V oblasti mestskej dopravy disponujú regulačnými právomocami VÚC, ktoré túto kompetenciu delegujú k 1. marcu 2005 na mestá a obce.
Podniky SAD budú na vykrytie výkonov vo verejnom záujme v prímestskej a mestskej doprave potrebovať v budúcom roku približne 2,5 miliardy Sk. V rámci prenesených kompetencií by mala samospráva v roku 2005 na uvedené účely dostať zo štátneho rozpočtu 1,3 miliardy Sk. Dofinancovanie autobusovej dopravy bude závisieť od politiky a finančných možností jednotlivých krajov. Niektoré z nich, napríklad žilinský, už avizovali zostavenie komisie odborníkov, ktorá posúdi objektívnosť nákladov podnikov SAD a navrhne ďalšie opatrenia ako napríklad úpravu cien a zliav, obmedzenie spojov, prípadne zvýšenie dotácií.
Podniky SAD budú podľa vyjadrení ich zástupcov podpisovať zmluvy o výkonoch vo verejnom záujme s VÚC na tri, maximálne na šesť mesiacov a nie na rok, ako tomu bolo doteraz. Ak samospráva nenájde na dopravu dodatočné finančné prostriedky, môže dôjsť k zníženiu spojov až o 30 % a k prepúšťaniu pracovníkov v približne rovnakom rozsahu, čo by predstavovalo asi 3 000 zamestnancov.
Bratislava (TASR) - Cestovné v prímestskej autobusovej doprave ostane minimálne v prvých mesiacoch budúceho roku rovnaké, ako je dnes. Zmeny by nemali nastať ani v rozsahu študentských a dôchodcovských zliav. V prípade mestskej hromadnej dopravy (MHD) avizovala rast cien, konkrétne o 3 Sk, napríklad banskobystrická SAD, čo súvisí s neposkytnutím dotácie na MHD zo strany mesta.
Regulácia cien a zliav v prímestskej autobusovej doprave prechádza od 1. januára 2005 z Ministerstva financií (MF) SR na vyššie územné celky (VÚC), ktoré budú od tohto dátumu v rámci fiškálnej decentralizácie zodpovedné aj za jej financovanie. V oblasti mestskej dopravy disponujú regulačnými právomocami VÚC, ktoré túto kompetenciu delegujú k 1. marcu 2005 na mestá a obce.
Podniky SAD budú na vykrytie výkonov vo verejnom záujme v prímestskej a mestskej doprave potrebovať v budúcom roku približne 2,5 miliardy Sk. V rámci prenesených kompetencií by mala samospráva v roku 2005 na uvedené účely dostať zo štátneho rozpočtu 1,3 miliardy Sk. Dofinancovanie autobusovej dopravy bude závisieť od politiky a finančných možností jednotlivých krajov. Niektoré z nich, napríklad žilinský, už avizovali zostavenie komisie odborníkov, ktorá posúdi objektívnosť nákladov podnikov SAD a navrhne ďalšie opatrenia ako napríklad úpravu cien a zliav, obmedzenie spojov, prípadne zvýšenie dotácií.
Podniky SAD budú podľa vyjadrení ich zástupcov podpisovať zmluvy o výkonoch vo verejnom záujme s VÚC na tri, maximálne na šesť mesiacov a nie na rok, ako tomu bolo doteraz. Ak samospráva nenájde na dopravu dodatočné finančné prostriedky, môže dôjsť k zníženiu spojov až o 30 % a k prepúšťaniu pracovníkov v približne rovnakom rozsahu, čo by predstavovalo asi 3 000 zamestnancov.
sommelier
Dnes:
207: 6401
201: 6611 - vážne oveľa krajšie zgenerálkovaná ako 6621. Len vnútorné lišty dosť odflákli.
Kladivká sú ešte kupodivu na mieste (niekedy by sa pri prevrátení mohli hodiť - však budú chodiť do Petržalky po moste). Hlásič nastavený dosť nahlas, ale to je ten istý problém ako v Prahe, ľudia tam NONSTOP nadávajú. Záleží na obsadenosti a hlavne každý počuje inak.
Ešte jeden postreh. Automaty oproti tým istým Pražským tlačia lístky veľmi pomaly, lebo Bratislavský lístok je graficky na tlač dosť náročný. Pritom by stačilo predtlačiť lístky údajmi o DP, ktoré sa nemenia a dotláčať len typ lístka a cenu. Rozhodne by na takej Hlavnej stanici nemuselo byť toľko automatov a mohli by byť inde a hlavne by sa znížila perióda výmeny pások do tlačiarne a tým aj náklady na ich údržbu.
?