Noviny: Večerník, Pondelok 14. marca 1960
Rubrika: Minútka "s posilou"
V týchto dňoch dostala Bratislava opäť niekoľko nových trplejbusov. Keď sme ich navštívili, stáli v remíze DPMB, čistučké, elegantné...
A: Nuž, vítame vás v Bratislave, priatelia! Koľkože vás je spolu?
B: Zatiaľ nás prišlo desať, do konca mesiaca čakáme ešte piatich kolegov.
A: Tak? A do roboty kedyže sa vychytíte?
B: Máme zjednať dopravu na onej zlorečenej linke sedemnásť. Dosiaľ tam pendlovalo 12 autobusov, nás tam bude šestnásť. Máme začať asi v polovičke apríla.
A: A bratranci-autobusy na vás nehrešia, že ich pripravíte o chlebíček?
B: Naši vedúci majú pre nich lepšiu "fušku". Otvoria novú linku č. 20 - šafárikovo námestie - Bosákova - Košická - Miletičova - Malinovského - Hlavná stanica. Dvadsiatka najviac poteší tých, čo dochádzajú denne do Bratislavy.
A: A ešte neodpustiteľná otázka: odkážete niečo čitateľom?
B: Ak sa to žiada... len jedno: aby nás cestujúci šetrili a udržali dlho v takomto, hľa, stave.
Noviny: Večerník, 14. marca 1960
Estráda v DPMB
I keď Dopravné podniky patrili v nedávnej súťaži závodných klubov medzi najaktívnejšie, niako im to neubralo zo zápalu. Naopak, akoby sa stále snažili dokazovať, že si toto vysoké ohodnotenie skutočne zaslúžili. Napríklad v sobotu večer. Dva súbory trochu spolupracovali a bol z toho pestrý estrádny program.
Základ tvorili vtipné scénky, hudobné vložky závodného dychového súboru, recitácie a anekdoty. Aj keď prvá časť programu mohla mať lepší spád, bolo vidno, že mladí scénky dôkladne pripravovali. Mali toho veru dosť, mnohi - A. Vaněková, K. Heribanová, M Velčický, Ľ. Havetta, Vl. Baláž a A. Kordoš - vystupovali i v piatich-šiestich číslach. Po prestávke sme sa k nim zašli pozrieť do zákulisia. J. Vaněk, ich "prísny režisér", im práve dával pokyny k druhej časti programu. Pracuje v estrádnom súbore s celou rodinou.
Zdá sa, že všetko je v poriadku. A predsa nie. Dopraváci si totiž ešte vždy nevedia svoj klub dostatočne oceniť. Pomerne slabá účasť na estráde vravela o tom jasnou rečou.
Noviny: Večerník, Pondelok 24. apríla 1961
Akadémia v DPMB
Pracujúci Dopravných podnikov mesta Bratislavy si pripomenuli 91. výročie narodenia V. I. Lenina na slávnostnej akadémii, ktorú navštívili pracovníci v hojnom počte. V kultúrnom programe vystúpil aj hudobno-spevácky súbor DPMB. Predstavili sa niekoľkými ukážkami zo svojho nového programu, ktorý nacvičuje pod vedením súdruha Valacha k oslavám 40. výročia založenia KSČ.
Noviny: Večerník, Sobota 24. marca 1962
Čo páli dopravu v meste alebo jarné upratovanie i na križovatkách
Mestská hromadná doprava
V spomínanom uzle (ide o križovatku na Kamennom námestí) je dnes 7 zastávok električiek. Majú sa zredukovať na 4 (keby sa to tak podarilo v celom meste - pozn. red.). Zrušila by sa zastávka pred Albánskou reštauráciou v smere von z mesta, pred kinom Slovan v smere na hlavnú stanicu a pred budovou Pravdy v smere do križovatky (linky 6 a 7). Namiesto nich sa vybuduje jedna zastávka pred kaviarňou Luxor.
Nakoľko však technické okolnosti nedovoľujú, aby v úseku kino Slôovan a Hurbanovo námestie (Obuva) jazdili súčasne dve električky na stanicu za sebou, je nutné od prípadu k prípadu zastaviť na dnešnej zastávke pred kinom Slovan niektorú súpravu, kde však bude zákaz nastupovania. Na dodržanie tohoto zákazu (i keď to nie je riešenie najdemokratickejšie, ale pre bezpečnosť cestujúcich dôležité) osadí sa na tejto zastávke zábradlie, čím sa súčasne zamedzí prechod cez ulicu a vymedzí sa len na prechodoch. Zastávky pred kvetinárstvom na ulic Čs. armády, ako i pred vstupom do križovatky zo smeru od stanice a na Jesenského pre smer k ND sa ponechajú.
Úprava zástaviek vychádza zo zásady, že zastávky električiek majú byť pri vstupe do križovatky, zatiaľ čo zastávky trolejbusov a autobusov, pokiaľ nemajú vymedzené vlasné pásy, za križovatkou. Táto zásada zasiahla aj zastávku trolejbusu číslo 11 na Fučíkovej ulici, ktorá zastávka sa presúva na ulicu ČA cca 35 metrov za križovatku. Dnešnú zastávku pred DPMB na ul. ČA je potrebné kvôli prestupu na zastávku električiek pred Luxorom ponechať na starom mieste a tým vylúčiť prechod cestujúcich cez vozovku.
Noviny: Večerník, Nedeľa 31. decembra 1961
Silvestrovské vydanie: Novoročná anketa Večerníka
O radostiach a starostiach mesta
3. Podľa výskumov Dopravného generelu denne použije vozidlá DPMB 400 000 ľudí. Inými slovami: je to podnik, ktorému pod pokrievku vidíme všetci veľmi dobre, ktorého služby by nám denne chýbali ako chlieb. Do našej ankety sme preto zaradili aj riaditeľa DPMB Ladislava Studeniča:
A: Súdruh riaditeľ, s čím ste boli spokojný a s čím nie v tomto roku?
B: Potešilo ma, že nové vozidlá - 7 autobusov, 6 trolejbusov a 26 električiek - prišli podľa harmonogramu. Milo ma prekvapilo i porovnanie a výsledky so zavedením samoobslúh v autobusoch. Nespokojný som s úrovňou mestskej dopravy, so zlým prísunom koľajníc, káblov a meniarne. Mrzí ma i nedostatok pracovných síl (chýba nám 85 ľudí), ako i správanie sa niektorých jedincov, ktorí kazia dobré meno podniku. Vystupovanie cestujúcich tiež nie je vždy najlepšie!
A: Ako chcete riešiť spomenuté nedostatky?
B: Čakáme väčšiu pomoc v prísune koľajníc od SONP Kladno, viacej káblov od Kablo Kladno, prepotrebnú meniareň od ČKD Stalingrad-Praha a bohatší prísun náhradných súčiastok od Mototechny. Nedisciplinovaných zamestnancov budeme si pozývať na pohovory. Začneme súťaž v slušnosti a väčšie prípady budeme riešiť krátením premií a kádrovými opatreniami.
A: Čomu má slúžiť a čomu slúži cestovný poriadok DPMB?
B: Hm, samozrejme, aby sa podľa neho cestovalo. Viem, nechodíme podľa neho...
A: A prečo? Keby ste chodili hneď by bolo oveľa lepšie...
B: Z viacerých príčin. Vozidlá dlho postávajú na zastávkach, ešte stále nie je doriešené rozloženie začiatku pracovného času a zrušenie niektorých zastávok, pre vystávanie pred rampami predovšetkým ráno pri vychádzaní z remízy na Trnavskej ceste... A stále poruchy! My máme mať 100 percentnú zásobu transformátorov, no nemáme ani jeden!
A: A obligátna otázka, čo si želáte v novom roku?
B: Presne to, čo cestujúci: dobrú mestskú dopravu k obojstrannej spokojnosti. A jedno určite vyhlásim: Kritická situácia tohtoročného posledného štvrťroku sa za žiadnych okolností nezopakuje v budúcom roku.
-------------------------------------------------------------------
Ten silvestrovský rozhovor je ŠPICA!!!!!! ?
Rubrika: Minútka "s posilou"
V týchto dňoch dostala Bratislava opäť niekoľko nových trplejbusov. Keď sme ich navštívili, stáli v remíze DPMB, čistučké, elegantné...
A: Nuž, vítame vás v Bratislave, priatelia! Koľkože vás je spolu?
B: Zatiaľ nás prišlo desať, do konca mesiaca čakáme ešte piatich kolegov.
A: Tak? A do roboty kedyže sa vychytíte?
B: Máme zjednať dopravu na onej zlorečenej linke sedemnásť. Dosiaľ tam pendlovalo 12 autobusov, nás tam bude šestnásť. Máme začať asi v polovičke apríla.
A: A bratranci-autobusy na vás nehrešia, že ich pripravíte o chlebíček?
B: Naši vedúci majú pre nich lepšiu "fušku". Otvoria novú linku č. 20 - šafárikovo námestie - Bosákova - Košická - Miletičova - Malinovského - Hlavná stanica. Dvadsiatka najviac poteší tých, čo dochádzajú denne do Bratislavy.
A: A ešte neodpustiteľná otázka: odkážete niečo čitateľom?
B: Ak sa to žiada... len jedno: aby nás cestujúci šetrili a udržali dlho v takomto, hľa, stave.
Noviny: Večerník, 14. marca 1960
Estráda v DPMB
I keď Dopravné podniky patrili v nedávnej súťaži závodných klubov medzi najaktívnejšie, niako im to neubralo zo zápalu. Naopak, akoby sa stále snažili dokazovať, že si toto vysoké ohodnotenie skutočne zaslúžili. Napríklad v sobotu večer. Dva súbory trochu spolupracovali a bol z toho pestrý estrádny program.
Základ tvorili vtipné scénky, hudobné vložky závodného dychového súboru, recitácie a anekdoty. Aj keď prvá časť programu mohla mať lepší spád, bolo vidno, že mladí scénky dôkladne pripravovali. Mali toho veru dosť, mnohi - A. Vaněková, K. Heribanová, M Velčický, Ľ. Havetta, Vl. Baláž a A. Kordoš - vystupovali i v piatich-šiestich číslach. Po prestávke sme sa k nim zašli pozrieť do zákulisia. J. Vaněk, ich "prísny režisér", im práve dával pokyny k druhej časti programu. Pracuje v estrádnom súbore s celou rodinou.
Zdá sa, že všetko je v poriadku. A predsa nie. Dopraváci si totiž ešte vždy nevedia svoj klub dostatočne oceniť. Pomerne slabá účasť na estráde vravela o tom jasnou rečou.
Noviny: Večerník, Pondelok 24. apríla 1961
Akadémia v DPMB
Pracujúci Dopravných podnikov mesta Bratislavy si pripomenuli 91. výročie narodenia V. I. Lenina na slávnostnej akadémii, ktorú navštívili pracovníci v hojnom počte. V kultúrnom programe vystúpil aj hudobno-spevácky súbor DPMB. Predstavili sa niekoľkými ukážkami zo svojho nového programu, ktorý nacvičuje pod vedením súdruha Valacha k oslavám 40. výročia založenia KSČ.
Noviny: Večerník, Sobota 24. marca 1962
Čo páli dopravu v meste alebo jarné upratovanie i na križovatkách
Mestská hromadná doprava
V spomínanom uzle (ide o križovatku na Kamennom námestí) je dnes 7 zastávok električiek. Majú sa zredukovať na 4 (keby sa to tak podarilo v celom meste - pozn. red.). Zrušila by sa zastávka pred Albánskou reštauráciou v smere von z mesta, pred kinom Slovan v smere na hlavnú stanicu a pred budovou Pravdy v smere do križovatky (linky 6 a 7). Namiesto nich sa vybuduje jedna zastávka pred kaviarňou Luxor.
Nakoľko však technické okolnosti nedovoľujú, aby v úseku kino Slôovan a Hurbanovo námestie (Obuva) jazdili súčasne dve električky na stanicu za sebou, je nutné od prípadu k prípadu zastaviť na dnešnej zastávke pred kinom Slovan niektorú súpravu, kde však bude zákaz nastupovania. Na dodržanie tohoto zákazu (i keď to nie je riešenie najdemokratickejšie, ale pre bezpečnosť cestujúcich dôležité) osadí sa na tejto zastávke zábradlie, čím sa súčasne zamedzí prechod cez ulicu a vymedzí sa len na prechodoch. Zastávky pred kvetinárstvom na ulic Čs. armády, ako i pred vstupom do križovatky zo smeru od stanice a na Jesenského pre smer k ND sa ponechajú.
Úprava zástaviek vychádza zo zásady, že zastávky električiek majú byť pri vstupe do križovatky, zatiaľ čo zastávky trolejbusov a autobusov, pokiaľ nemajú vymedzené vlasné pásy, za križovatkou. Táto zásada zasiahla aj zastávku trolejbusu číslo 11 na Fučíkovej ulici, ktorá zastávka sa presúva na ulicu ČA cca 35 metrov za križovatku. Dnešnú zastávku pred DPMB na ul. ČA je potrebné kvôli prestupu na zastávku električiek pred Luxorom ponechať na starom mieste a tým vylúčiť prechod cestujúcich cez vozovku.
Noviny: Večerník, Nedeľa 31. decembra 1961
Silvestrovské vydanie: Novoročná anketa Večerníka
O radostiach a starostiach mesta
3. Podľa výskumov Dopravného generelu denne použije vozidlá DPMB 400 000 ľudí. Inými slovami: je to podnik, ktorému pod pokrievku vidíme všetci veľmi dobre, ktorého služby by nám denne chýbali ako chlieb. Do našej ankety sme preto zaradili aj riaditeľa DPMB Ladislava Studeniča:
A: Súdruh riaditeľ, s čím ste boli spokojný a s čím nie v tomto roku?
B: Potešilo ma, že nové vozidlá - 7 autobusov, 6 trolejbusov a 26 električiek - prišli podľa harmonogramu. Milo ma prekvapilo i porovnanie a výsledky so zavedením samoobslúh v autobusoch. Nespokojný som s úrovňou mestskej dopravy, so zlým prísunom koľajníc, káblov a meniarne. Mrzí ma i nedostatok pracovných síl (chýba nám 85 ľudí), ako i správanie sa niektorých jedincov, ktorí kazia dobré meno podniku. Vystupovanie cestujúcich tiež nie je vždy najlepšie!
A: Ako chcete riešiť spomenuté nedostatky?
B: Čakáme väčšiu pomoc v prísune koľajníc od SONP Kladno, viacej káblov od Kablo Kladno, prepotrebnú meniareň od ČKD Stalingrad-Praha a bohatší prísun náhradných súčiastok od Mototechny. Nedisciplinovaných zamestnancov budeme si pozývať na pohovory. Začneme súťaž v slušnosti a väčšie prípady budeme riešiť krátením premií a kádrovými opatreniami.
A: Čomu má slúžiť a čomu slúži cestovný poriadok DPMB?
B: Hm, samozrejme, aby sa podľa neho cestovalo. Viem, nechodíme podľa neho...
A: A prečo? Keby ste chodili hneď by bolo oveľa lepšie...
B: Z viacerých príčin. Vozidlá dlho postávajú na zastávkach, ešte stále nie je doriešené rozloženie začiatku pracovného času a zrušenie niektorých zastávok, pre vystávanie pred rampami predovšetkým ráno pri vychádzaní z remízy na Trnavskej ceste... A stále poruchy! My máme mať 100 percentnú zásobu transformátorov, no nemáme ani jeden!
A: A obligátna otázka, čo si želáte v novom roku?
B: Presne to, čo cestujúci: dobrú mestskú dopravu k obojstrannej spokojnosti. A jedno určite vyhlásim: Kritická situácia tohtoročného posledného štvrťroku sa za žiadnych okolností nezopakuje v budúcom roku.
-------------------------------------------------------------------
Ten silvestrovský rozhovor je ŠPICA!!!!!! ?
Andy