Reply on: Valec #32762:
Ad 4400:Konečnéééé. ? ? ? ? ? ? All: keď som dnes šiel po Záhradníckej, všimol som si, že pri zast. Záhradnícka smer mesto medzi terajšou električkovou traťou a cestou vytŕčajú spod asfaltu nejaké staré koľajnice. Viete niekto podrobnosti (čo to bolo za trať, dokedy sa používala apod.)? Vyzerá to akoby tam býval želzničný prejazd. Alebo to má nejakú súvislosť zo ŽST Bratislava Nivy o ktorej sa tu nedávno hovorilo? Aj keď, to je asi hovadina, lebo ich rozchod je podľa môjho odhadu asi 1000mm a nie klasických železničných 1435.
vecernik
DPB: Dokumentáciu nemáme, ale opravíme ho
Včera sme informovali, že podchod v areáli Hlavnej stanice stratil majiteľa. Nepatrí železniciam, ani magistrátu, ten má v správe len eskalátor. Nám sa podarilo zistiť, že jeho vlastníkom je Dopravný podnik Bratislavy (DPB). Už v blízkej budúcnosti ho plánuje zrekonštruovať a poľudštiť.
Aj napriek tomu, že dopravný podnik zainvestuje do zdevastovaného podchodu, stále sa necíti byť jeho stopercentným vlastníkom. ,,Nemáme žiadnu dokumentáciu, že je na-ozaj náš, len nás do toho stále tlačí magistrát hlavného mesta. Pravdepodobne nastal nejaký skrat pri jeho budovaní a dokumentácia záhadne zmizla," uviedol Viktor Haluza, riaditeľ technickej infraštruktúry DPB. Podchod v súčasnosti vyzerá ako jedno veľké smetisko, kde posedávajú rôzni asociáli. Vo večerných hodinách sa tam nesvieti a cestujúci, ktorí plánujú od vlaku zísť k električkám si musia svietiť baterkami, dokonca aj mobilom. ,,V prvom rade tam zriadime sociálne zariadenia pre vodičov a odstránime bufet," dodal V. Hluza. Dopravný podnik pripravuje projekt menšieho rozsahu, ktorý chce zrealizovať v podchode ešte v tomto roku. ,,Ide o demontáž stropných lámp, starých zariadení a maľovanie, prípadne uzatvorenie v nočných hodinách. Všetko závisí od legislatívy," dodal Viktor Haluza. Treba už len dúfať, že dopravný podnik svoj sľub splní a Bratislavčania, prípadne návštevníci mesta si radi odskočia z vlaku priamo do električky.
(nov)