Reply on: J #30785:
Vycerpavajuce informacie najdes na http://slevycd.venku.cz, ale pokusim sa zosumarizovat informacie ochotne svojho casu poskytnute Laminatkou a Papyrom a odskusane viackrat na vlastnej kozi:usek Bratislava - Kuty st. hr.: obycajny EC listok Zlocineckej spolocnosti, podla cennika http://dop.slovakrail.sk/c_ec_obycajne.html aktualne 141 Sk
usek Kuty st. hr. - Praha: odpis 326 alebo 327 km z Kilometrickej banky CD v hodnote 196 Kc, tj 243 Sk (pri kurze 1,24, pri ktorom som kupoval KB)
celkom teda 384 Sk
Opacny smer:
usek Praha - Kuty st. hr.: odpis 326 alebo 327 km z Kilometrickej banky CD v hodnote 196 Kc, tj 243 Sk (pri kurze 1,24, pri ktorom som kupoval KB)
usek Kuty st. hr. - Bratislava: medzinarodny listok kupeny v pokladni CD v hodnote 3,51 EUR, tj asi 115 Kc, cize asi 145 Sk
celkom teda 388 Sk
Inak na niektore busy su dajake studentske zlavy, takze busom to mas predsalen lacnejsie. Ale aj tak by som siel vlakom -- vo vlaku sa mozes prechadzat, ist na zachod, kupit si pivo, pripadne vychutnavat zvuk podvozkov.


J
Bratislavská integrovaná doprava, dnes vo fáze pilotného projektu, by mala začať fungovať od mája budúceho roka. Mesto a samosprávny kraj plánujú založiť BID do 1. augusta ako obchodnú spoločnosť. Obe strany budú mať 50-percentný podiel, zatiaľ však nie je rozhodnuté, či to bude akciová spoločnosť alebo s. r. o.
Integrovaná doprava bude využívať spoje niekoľkých dopravcov - Dopravného podniku Bratislava, SAD Bratislava, Železničnej spoločnosti a Bratislavskej regionálnej koľajovej spoločnosti. Budú ich tak môcť využívať obyvatelia celého Bratislavského kraja. "Integrované dopravné systémy fungujú v Európe už roky. Hlavné výhody sú v tom, že občania majú jednotné cestovné lístky na viacero druhov spojov a nemusia brať ohľad na to, kto je ich prevádzkovateľom," hovorí Roman Filistein, predseda dopravnej komisie samosprávneho kraja.
Prednosťou BID je aj to, že integrovaný systém rieši prípoje jednotlivých spojov. "V praxi to znamená, že napríklad električka do vzdialenejšej časti Bratislavy nebude mať odchod niekoľko sekúnd alebo minút pred príchodom vlaku z Malaciek." Ďalším cieľom je podľa neho zatraktívnenie verejnej dopravy pre cestujúcich, a tým aj postupné znižovanie individuálnej dopravy. "Po vzniku integrovaného systému by sa mali čiastočne odbremeniť naše cesty a zároveň znížiť ekologická záťaž na životné prostredie," vysvetlil Filistein.
Bratislavská integrovaná doprava by mala byť malá spoločnosť s maximálne desiatimi zamestnancami. Základné imanie bude milión korún, pričom polovicu vloží mesto a polovicu kraj. Činnosť spoločnosti bude spočívať najmä v koordinácii grafikonov jednotlivých prepravcov, aby sa eliminovali časové "diery" medzi spojmi a v prieskumoch dopravných tokov obyvateľstva (kto, kam a kedy cestuje).
Úlohou spoločnosti bude tiež rokovať so samosprávami o potrebách občanov a s dopravcami o nákladoch na prepravné výkony. Takto by mal vzniknúť systém s optimálnymi cenami cestovného, zodpovedajúci potrebám obyvateľov v jednotlivých častiach kraja.
Ak to bude fungovať ako BRKS, tak s pánom bohom. Sestre cestovala na trati BA Hl. st. - Vysoká pri M. a lístky sa platia vo vozni. No za celú cestu nikto, kto by jej ten lístok predal neprišiel a tak celý vlak šiel zdarma. Takto nikdy nebudú rentabilný.
Dúfam, že sa to podarí na úrovni a nebude to zasa nejaký paškvil.