Doprava bude integrovaná
Bratislavská integrovaná doprava, dnes vo fáze pilotného projektu, by mala začať fungovať od mája budúceho roka. Mesto a samosprávny kraj plánujú založiť BID do 1. augusta ako obchodnú spoločnosť. Obe strany budú mať 50-percentný podiel, zatiaľ však nie je rozhodnuté, či to bude akciová spoločnosť alebo s. r. o.
Integrovaná doprava bude využívať spoje niekoľkých dopravcov - Dopravného podniku Bratislava, SAD Bratislava, Železničnej spoločnosti a Bratislavskej regionálnej koľajovej spoločnosti. Budú ich tak môcť využívať obyvatelia celého Bratislavského kraja. "Integrované dopravné systémy fungujú v Európe už roky. Hlavné výhody sú v tom, že občania majú jednotné cestovné lístky na viacero druhov spojov a nemusia brať ohľad na to, kto je ich prevádzkovateľom," hovorí Roman Filistein, predseda dopravnej komisie samosprávneho kraja.
Prednosťou BID je aj to, že integrovaný systém rieši prípoje jednotlivých spojov. "V praxi to znamená, že napríklad električka do vzdialenejšej časti Bratislavy nebude mať odchod niekoľko sekúnd alebo minút pred príchodom vlaku z Malaciek." Ďalším cieľom je podľa neho zatraktívnenie verejnej dopravy pre cestujúcich, a tým aj postupné znižovanie individuálnej dopravy. "Po vzniku integrovaného systému by sa mali čiastočne odbremeniť naše cesty a zároveň znížiť ekologická záťaž na životné prostredie," vysvetlil Filistein.
Bratislavská integrovaná doprava by mala byť malá spoločnosť s maximálne desiatimi zamestnancami. Základné imanie bude milión korún, pričom polovicu vloží mesto a polovicu kraj. Činnosť spoločnosti bude spočívať najmä v koordinácii grafikonov jednotlivých prepravcov, aby sa eliminovali časové "diery" medzi spojmi a v prieskumoch dopravných tokov obyvateľstva (kto, kam a kedy cestuje).
Úlohou spoločnosti bude tiež rokovať so samosprávami o potrebách občanov a s dopravcami o nákladoch na prepravné výkony. Takto by mal vzniknúť systém s optimálnymi cenami cestovného, zodpovedajúci potrebám obyvateľov v jednotlivých častiach kraja.
Ak to bude fungovať ako BRKS, tak s pánom bohom. Sestre cestovala na trati BA Hl. st. - Vysoká pri M. a lístky sa platia vo vozni. No za celú cestu nikto, kto by jej ten lístok predal neprišiel a tak celý vlak šiel zdarma. Takto nikdy nebudú rentabilný.
Dúfam, že sa to podarí na úrovni a nebude to zasa nejaký paškvil.
Bratislavská integrovaná doprava, dnes vo fáze pilotného projektu, by mala začať fungovať od mája budúceho roka. Mesto a samosprávny kraj plánujú založiť BID do 1. augusta ako obchodnú spoločnosť. Obe strany budú mať 50-percentný podiel, zatiaľ však nie je rozhodnuté, či to bude akciová spoločnosť alebo s. r. o.
Integrovaná doprava bude využívať spoje niekoľkých dopravcov - Dopravného podniku Bratislava, SAD Bratislava, Železničnej spoločnosti a Bratislavskej regionálnej koľajovej spoločnosti. Budú ich tak môcť využívať obyvatelia celého Bratislavského kraja. "Integrované dopravné systémy fungujú v Európe už roky. Hlavné výhody sú v tom, že občania majú jednotné cestovné lístky na viacero druhov spojov a nemusia brať ohľad na to, kto je ich prevádzkovateľom," hovorí Roman Filistein, predseda dopravnej komisie samosprávneho kraja.
Prednosťou BID je aj to, že integrovaný systém rieši prípoje jednotlivých spojov. "V praxi to znamená, že napríklad električka do vzdialenejšej časti Bratislavy nebude mať odchod niekoľko sekúnd alebo minút pred príchodom vlaku z Malaciek." Ďalším cieľom je podľa neho zatraktívnenie verejnej dopravy pre cestujúcich, a tým aj postupné znižovanie individuálnej dopravy. "Po vzniku integrovaného systému by sa mali čiastočne odbremeniť naše cesty a zároveň znížiť ekologická záťaž na životné prostredie," vysvetlil Filistein.
Bratislavská integrovaná doprava by mala byť malá spoločnosť s maximálne desiatimi zamestnancami. Základné imanie bude milión korún, pričom polovicu vloží mesto a polovicu kraj. Činnosť spoločnosti bude spočívať najmä v koordinácii grafikonov jednotlivých prepravcov, aby sa eliminovali časové "diery" medzi spojmi a v prieskumoch dopravných tokov obyvateľstva (kto, kam a kedy cestuje).
Úlohou spoločnosti bude tiež rokovať so samosprávami o potrebách občanov a s dopravcami o nákladoch na prepravné výkony. Takto by mal vzniknúť systém s optimálnymi cenami cestovného, zodpovedajúci potrebám obyvateľov v jednotlivých častiach kraja.
Ak to bude fungovať ako BRKS, tak s pánom bohom. Sestre cestovala na trati BA Hl. st. - Vysoká pri M. a lístky sa platia vo vozni. No za celú cestu nikto, kto by jej ten lístok predal neprišiel a tak celý vlak šiel zdarma. Takto nikdy nebudú rentabilný.
Dúfam, že sa to podarí na úrovni a nebude to zasa nejaký paškvil.
(Mozno funguje zapis <, ale nie som si isty.)
Vladimír
05566 - VBT
Rokovacie konanie bez zverejnenia
1)
Identifikácia obstarávateľa
Dopravný podnik Bratislava, akciová spoločnosť
IČO: 00 492 736
Olejkárska 1, 814 52 Bratislava
kontaktná osoba: Ing. Nataša Lukáčová
tel. č.: 02/59 50 14 27, fax: 02/59 50 13 00
e-mail: verejne.obstaravanie@dpb.sk, www.dpb.sk
2)
Typ zmluvy
Zmluva na dodanie tovaru
3)
Ide o uzavretie rámcovej zmluvy?
Nie.
4)
Nomenklatúra KP
35.20.40.
5)
Názov predmetu obstarávania
Nákup skríň pre električku T3.
6)
Stručný opis predmetu obstarávania, celkové množstvo alebo rozsah predmetu obstarávania
Nákup skríň pre električku T3.
7)
Predpokladaná cena
(bez DPH)
2 365 000 Sk.
Podmienka na použitie rokovacieho konania
§ 66 ods. 2 písm. a).
9)
Identifikácia úspešného uchádzača
ČKD Pragoimex, a. s, IČO: 15 888 100, Pod Náspem 12, 190 05 Praha 9, Česká republika.
10)
Informácie o zmluvnej cene a o najnižšej a najvyššej ponukovej cene
(bez DPH)
Celková zmluvná cena: 2 365 000 Sk.
11)
Dátum uzavretia zmluvy
4. 5. 2004.
12)
Počet ponúk
a)
doručených: 1
b)
zahraničných: 1
c)
vyhodnocovaných: 1
14)
Zverejnenie oznámenia o výsledku pri uzatvorení rámcovej zmluvy
VVO č. 78 z 20. 5. 2004, označenie oznámenia 04782-VBT.
15)
Doplňujúce informácie
16)
Dátum odoslania oznámenia
31. 5. 2004.