Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: J #29818:
Aj tak to nemá zmysel. Viditeľnosť na displej v krajných článkoch je dostatočná. Naviac od prostredných dverí sa väčšinou posunieš smerom ku kĺbu a keďže je KT8 obojsmerné pri oboch kĺboch vidíš na displej spredu. Ak dáš displej v strednom článku vpravo, pri jazde z "B" kabíny bude vľavo a teda na inom mieste, čo nie je dobré. A mať 4 vnútorné displeje... Už aj 3 sú luxus.
Reply on: J #29819:
Sorry, ale keď magistrát vie zariadiť, že sa investujú milióny do električky do Petržalky, tak hádam si bude vedieť vydupať, aby sa po stlačení dopytu v každej bričke rozsvietilo svetielko, nie?

Pozri, kto bude chcieť ísť z Dúbravky na Obchodnú výslovne ekologicky, použije L3 po Karlovu Ves. Odtiaľ bude mať L4 na Obchodnú - v špičke bude čakať 2 min., v sedle 2-3 min., cez víkend 3 min. a v okrajovom režime 3-4 min. Je to nejaká tragédia?
Reply on: Marko #29815:
Nebolo by zlé spraviť o tom stránku napr. na iMHD.sk a potom to až predstaviť verejnosti. ?
He he, ale keď som sa na to naposledy pýtal jedneho vodiča, tak nie všetkým elinám ukáže či niekto dopyt stlačil alebo nie. To vieš naši majstri 😃

Máš pravdu L83 a L34 Obchodnú a Kapucínsku dostatočne obslúžia.
Len či by zatraktívnením intervalu a doby jazdy nevznikol nárok na linku na Obchodnú. Ja som hlavne s tým uvažoval.
Avšak čisto s filozofického hladiska dogiem sa treba vyvarovať. Jedna škulinka a celé sa to zosype.
Reply on: Sarko #29813:
Čo ja viem? Nad dvere na pravú stranu.
Reply on: J #29816:
Aké zvončeky? Cestujúci by predsa v elinách nezvonili. Jediným znamením by bolo stlačenie tlačidla dopytu, t.j. ten úkon, ktorý robia Bratislavčania na každej zastávke už dnes a sú naň zvyknutí. A dopyt majú všetky bratislavské električky, ak sa nemýlim.

Ja som dnes popoludní tr3mpove linky z toľkých strán obracal a stále neúspešne, že asi v návrhu predostrené linky vyhlásim za dogmu 🙂
Reply on: Vladimír #29811:
Asi tam bude problém. On mi to vysvetloval na samotnej elektrárni, čiže nepretržitej prevádzke 😃 Oni okrem toho, že predávajú ZSE aj od nich odbrajú a majú stanovených 2,2mega a ak prekročia, prestáva sa kúriť K.V a Dúbravke ? ? ?
S tými zastávkami máš asi pravdu. Bolo by to treba vyskúšať, no napadlo ma, že SA TO NEDÁ. Nie sú vo všetkých vozoch zvončeky vodičovi. ? ? ? ?

Alebo ešte inak.
L3 - Dúbravka - Obchodná - Ružinov.
L4 - K.V. - N. most - Z. Piesky.
Ale nejako mi to nechce myslieť, takže neviem dôjsť na to, či by taká zmena doniesla negatíva, ktoré v pôvodnom nie sú.
Nebolo by zlé spraviť o tom stránku napr. na szm.sk a potom to až predstaviť verejnosti.
Reply on: J #29812:
Verím, že keď si to páni z DPB prečítajú, budú rovnako príjemne prekvapený z návrhu ako som bol prekvapený ja.

Ja osobne som realista a tak viem, že L34 (do istého času možno aj L83) bude stále hrať významnú dopravnú rolu na trase Hodžovo nám. - Dúbravka a rovnako viem, že substrát busy uprednostní. Ak by ich aj neuprednostnil, tak si môžem povedať, že z Obchodnej môžu elinou prestupovať, ale môžu použiť aj priamu L34. Z Kamenného nám. by ale bus alternatíva nebola (to je jasné, že paralelne po nábreží bus linka do Dúbravky nepovedie). Z toho mi logicky vyplýva (už v mojom návrhu to tak bolo), že ak má do Dúbravky ísť len jedna E linka, mala byť viesť na Kamenné nám. a na Obchodnú pôjde prípojná linka z Karlovky.

No ja som predpokladal, že sám tr3mp sa veci tiež ujme a s ostatnými sa na postupe dohodne. Ja už ďalej veľmi pomôcť nemôžem, 400 km je 400 km 😉
Reply on: J #29808:

No a kde dáš ten tretí, čelom k podlahe? ? Z profilu prostredných dverí v NP časti je dobre vidieť na oba displeje v krajných článkoch. Tretí displej by mal možno zmysel, ak by to bolo jednosmerné KT8D5.RN1, ktorý by sa dal v smere jazdy hneď za prvý kĺb. Na KT8D5.RN2 v KE sú terminály BUSE v oboch kabínach, avšak palubný počítač je myslím len jeden. Z jedného terminálu samozrejme obsluhuješ všetky displeje naraz. BUSE ešte ovláda aj 6 vonkajších reproduktorov nad 1., 2., 5., 6., 9. a 10. dverami.
Reply on: Vladimír #29809:
DPB bude predstavený zajtra, keď si to tu budú čítať.
Ale napadla ma ešte takáto vec. Či by L4 nemohla pokračovať až do Dúbravky a L3 len po K.V. Myslím si, že najsilnejší prepravný prúd je práve na Obchodnú a tak by to malo mať Priame spojenie.

Ak s tým máme niekam ísť, treba sa spýtať najprv tr3mp či dovolí a ak áno treba začať tam kde sme už raz pomohli a kde máme očko. Čiže Kolada, Ďurkovský. Najlepšie obidvoch v jednej miestnosti.
Reply on: J #29808:
Nie celkom - ešte je tu cena za elektrickú energiu. Ale dá sa povedať, že špička tak dvíha náklady, že dodatočné sedlové posilnenie dopravy stojí tak málo, že sa jednoducho nedá odolať 🙂

Ja si myslím, že takto to účtujú každému podniku. Ale keď máš nejakú fabriku Volkswagen a pod., tak oni to takto nepociťujú. Nepredpokladám, že by mali také extrémne výkyvy v odbere v priebehu dňa. Keď sa raz začne v podniku robiť ráno, stroje a zariadenia vúčšinou žerú elektrinu rovnako po celý deň.

Ako naznačiť vstup do podzemnej stanice električky? Čo by si povedal na tabuľu s výrazným farebným piktogramom električky a číslom zastavujúcich liniek? Podľa každému bude všetko jasné. A keď to ešte bude graficky pekne zvládnuté, bude to eňo-ňuňo 🙂

Tých zastávok sa skutočne neboj. Polož si otázku, na ktorej zo zredukovaných zastávok sa v pracovný deň v priebehu dňa nezastaví. Tá šanca je veľmi malá až by som povedal minimálna. To, že sa niekde na Novom záhone či Krčacoch nezastaví večer nevadí, veď v tej dobe už budú platiť skrátené chronometráže, ktoré s istou pravdepodobnosťou nezastavenia budú počítať.
Reply on: d3k0 #29807:
Neviem či budova starej stanice aj s perónmi je zapísaná ako kultúrna pamiatka, ale ak áno, tak s tým nepohnú. Také niečo sa zo zákona búrať nesmie. Nikto im na to stavebné povolenie nedá.
Ale ak by peróny a budovy v ktorých sú exponáty, mohlo by sa nájsť miesto na múzeum v budove novej. Celkom živo si viem predstaviť niečo presklené, čo bude vidieť z Pražskej.
Avšak aj iné miesta, napr. pri letisku, sa nájdu ako vhodné na uloženie múzea.
Avšak myslím si, že tie busovy nejakú zvláštnu historickú hodnotu nemajú. Teda okrem tej, čo je nad zastávkou. Ale tam kde sú exponáty ... pochybujem.
Reply on: galiyosha #29806:
Súhlasím. Presne tak! Treba ho predstaviť DPB, magistrátu aj verejnosti.
Reply on: Jenki #29795:
Aha, tak to som nevedel. To skutočne radšej Trio, len jeden malý problém máme tu v Bratislave a to, že Trio ani Astra na 1000mm nie je. ?
Inak ty mi nevieš povedať čo mohla stáť T3 v roku 1989 a Ik280 tiež z toho roku?

Re #29800 Vladimír: Tak to som nevedel. Takže neexistuje žiaden dôvod, okrem platov vodičov, aby nebol celodenný interval rovný špičkovému? Správne som to pochopil?
Info od otca boli o klasickom podniku nie DP. Ten má zrejme iné podmienky, nie?
Dobre tak mi navrhni ako označiť podchod do podzemnej stanice električky. Ak nie R.
Cool číslo príspevku ?

Re #29799 Sarko: Ach bože, na vnútorné som zabudol. A prečo ich nemá tri tie vnútorné. Aj prietor medzi kĺbmi by si jeden zaslúžil. Takže potom má dva BUSE, každý v jednej kabíne?

Re #29801 Vladimír: S tými všetkými zastávkami na znamenie by som až tak nesúhlasil. Keďže by bol problém s chrono a pri pravideľnom zastavovaní na všetkých zastávkach na určený čas, sa pri dobrej preferencii, podjazdoch,... dá spraviť pekný preklad. Avšak keby ti jeden voz všetko pobral a ten druhý by z nejakého dôvodu nemal čo, tak ti elinu pred sebou dobehne. Na znamenie by som dal skutočne na zastávky, kde v 60% voz zastaví zbytočne.
Inak niektoré linky Londýnskeho metra, majú aj zatváranie dverí cestujúcimi. Dosť dobrá blbosť, lebo sa nájdu parchanti, ktorí ti tie dvere zavrú a riadne ťa tresknú, lebo tam nie je fotobunka ale len senzor privretia. info o stave z roku 1998. až dnes mi to povedala sestra.

Inak s tým plánom tr3mp by bolo dobré ísť za Koladom a pokecať. L1 a L2 by zatiaľ jazdili len na Šafko.
Reply on: galiyosha #29626:
A ja som si myslel, ze likvidaciou prvej bratislavskej parnej elektrarne sa neucta k technickej historii Bratislavy konci... Ale ako vidim, nie je to tak 😞 Avsak myslim si, ze Muzeum dopravy ma za sebou dost silnu lobby, aby sa takemuto comusi zabranilo...
Reply on: Vladimír #29804:
Ja si myslim, ze nielen na iMHD, ale vypracovat ho kompletne a tlacit do povedomia cez media, magistrat, obcianske zdruzenia a neviem koho vsetkeho, lebo mam pocit, ze kym si zmenu ludia nevydupkaju sami, tak ziadna nebude. Osobne sa budem velmi rad podielat, ak bude treba pomoct s nejakou technickou castou publikovania.
Reply on: Vladimír #29801:
Suhlas. Myslim, ze navrh je hotovy ?
Ešte som chcel doplniť, že navrhovaná linková orientácia umožňuje v budúcnosti aj čiastočnú pružnosť pri dostavbe niektorých nových električkových úsekov.

V prípade výstavby trate z Karlovej Vsi na Dlhé diely by na novú trať bola presmerovaná L4. Následne, ak by sa realizovalo predĺženie ružinovskej radiály okolo areálu AVION na Letisko M. R. Štefánika (nie je však podmienkou) by sa na L3 skapacitnili vlaky nasadením súprav 3xT ako na L1 a 2 alebo iných vozňov so zodpovedajúcou kapacitou.

Napokon, a to je už dosť vzdialená budúcnosť, v prípade výstavby nejakej šialenej trate z Hlavnej stanice prekrtkovaním sa na Pražskú a Brnenskú s pokračovaním do Lamača (alebo aj pripojením sa do Dúbravky) by mohla byť L1 alebo aj L5 po tejto trati predĺžená.

Záver: tr3mpov návrh má moju plnú podporu. Stálo by za to ho spracovať vo forme podrobnejšieho článku na iMHD.
Reply on: Vladimír #29801:
K Tvojnu návrhu týkajúceho sa zastávok na znamenie: dobrý nápad ? mohlo by sa to zaviesť aj pri autobusoch a trolejbusoch.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.