Ferro #2853): Okrem Ikarusov 280/283 (a ich dalsich odrod, ktore u nas nejazdili) a Karos SM 16.5, ktore maju pohananu 2. napravu (a samozrejme Klbovy RTO-Jelcz tiez), maju uz vsetky klbove vozy hnanu 3.napravu - tzv. tlacna koncepcia. Jej nutnost vysla z umiestnenia motora vzadu u kratkych vozov a naslednej snahe o unifikaciu klbovych vozov s nimi. Funkcnost tejto koncepcie bola overovana niekedy koncom 70-tych a zaciatkom 80-tych rokov, a zistilo sa, ze to (kupodivu) nema (pri spravnom rozlozeni hmotnosti a umiestneni tazisk a naprav) o nic horsie vlastnosti ako koncepcia motorak+naves, takze sa zacala pouzivat hromadne, a myslimze umiestnenie motora vzadu je tak vyhodne, ze uz vozy s inou ako tlacnou koncepciou takmer nenajdes :))
Kockac
Voci Karosam mam ja osobne velku osobnu averziu. Skuste stat v buse, kde je strop vo vyske oci a nie su tam ani vetraky, kam sa da pichnut hlava. Detto 14Tr. Ostatne vozy sa mi vidia celkom slusne (aj ked nic nie je dokonale)...
Inak, vedel by ma prosim niekto z Kosicanov odkazat na nejaku stranku o Novoplanoch (ci ako sa presne volaju), co tam mate?