Reply on: COLOR #27106:
Nie je to žíadna fikcia ale realita. Pri prechode zariadením na zmenu rozchodu sa len samotnou energiou idúcich podvozkov vytiahnu závlačky, presunú kolesá na náprave do polohy pre iný rozchod a zasunú sa závlačky. Zariadenie je tým pádok bez akéhokoľvek vlastného napájania, podvozky s prestaviteľným rozchodom sú spôsobilé do 330 km/h - to hádam fobustovi pre jeho poľnú rýchlodráhu o rozchode 600 mm bude stačiť ?
Ale moze to byt hodne zaujimave! Predpokladam ze sa pozvolna zuzuju kolaje v dakej prechodovej stanici a podvozky maju moznost zmeny rozchodu na principe stlacania (to je dobra fikcia...).
S499.1023
Všetko, úplne všetko sa dá, ale prečo sa škriabať ľavou rukou za pravým uchom, keď máme 75% mesta pripravených na normálny rozchod a potrbujeme k tomu dve dvojmesačné výluky a 1435 mm podvozky.
Skús sa ísť spýtať do Stuttgartu, prečo ten svoj S-Bahn nepostavili na metrovom rozchode, keď to tam má takú tradíciu.
Nič a noč viac, než tradicionalizmus, lipnutie na obľúbenej hračke, veľa dobra by si sa uplatnil v menežmente DPB.
I.