Reply on: fobust #27076:
Dobre, akceptujem tvoj nazor, ze zmena rozchodu je zbytocnost. Akurat je moj pohlad trochu obmedzeny Ceskoslovenskom, kde maju Kosice, Brno, Ostrava, Olomouc, Praha, Most-Litvinov, Liberec a Plzen 1435 mm a Bratislava a Liberec-Jablonec (ten uz dlho nebude) 1000 mm. Bratislava tak zostane sama. Kedze v Cechach sa nikto nebude parat s vyrobou vozidla extra specialne pre Bratislavu, zostavaju vam uz len zapadni vyrobcovia, napriklad to Combino. Bolo by dobre nejak spocitat, CI sa oplati zmena rozchodu, a ak ano, za aku dlhu dobu sa investicie do zmeny rozchodu vratia. Ak sa vratia za menej ako 20 rokov, treba o tom uvazovat. Ale ak za 50 rokov alebo vobec nie, tak je to blbost.
galiyosha
Re #27067 si: Ved v Cechach je udajne kopec podvozkov na standardny rozchod. A urcite nebudu v horsom stave, nez vacsina nasich. ? Tym by sa malo dat oproti kupe novych podvozkov vyrazne usetrit...
Re #27076 fobust: Mozno je to tym, ze v tych mestach nechce elektricka plnit ulohu nosneho systemu? (Neviem, strielam od boku, prosim nekamenovat. ☺ )
Ja osobne by som za najvacsie negativum prechodu rozchodu videl to, ze ludi z Petrzalky by zatial bolo treba vyhodit na Safku. Ale to by pri neskorsom prechode bolo treba tak ci tak... ?
Inak zaujimalo by ma, aka siroka je ulicka v takom Combine pre 1000 mm rozchod (napriklad v Augsburgu). Neviem po nemecky, takze k fotkam interieru som sa nebol schopny preklikat...