Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Viko #255208:
Takže ľudia, čo bývajú na Budatínskej, Smolenickej, okolo Panónskej a podobne budú pešo šliapať 500+ metrov na zastávku električiek, aby mohli ísť električkou a cestovali tak o 10-15 minút dlhšie ako doteraz?

Londýn, mesto s metrom pre finančný rok 23/24 čo som našiel počty cestujúcich
Autobusy - 1 870 mil.
Metro - 1 181 mil.
DLR - 99 mil.
London Overground (vlaky) - 180,4 mil.
Elizabeth line (vlaky) - 220 mil.

To že mesto sa tvári, že električka je nosný systém ešte neznamená, že ideme rušiť autobusy. Stále tvoria autobusy extrémne dôležitú časť dopravy v Bratislave.
OK, nie je to redukcia ale preskupenie spojov ale vo finále ich za hodinu po Račianskej prejde menej ako pred rokom (nezabúdajme aj na 4-6 vozov vypravených na L59, všakže) A áno, otravujú a lezú mi na nervy PR aktivity magistrátu ktorý nás má za nepríčetných a viditeľné a citeľné zhoršenie deklaruje a propaguje ako zlepšenie. Len toľko. 🙁
Reply on: Pajo #255209:
Ale toto sme tu mali do 30.6. (alebo ak chceš do 27.7.), odvtedy nemáme. A ty píšeš o ďalšej redukcii.
Reply on: Valec #255207:
"Nový" interval 2 minúty na L3 je len to, čo sme tu roky v kombinácii L3+L7 mali bežne. Vtedy bol int. 2 minúty a nie do 7:35 ale až do cca 8:15. Čiže áno, redukcia.
Reply on: bobitwo #255203:
No, a potom je tam ešte druhá časť, ktorú si nezapočítal. Väzba z Ovsišťa a Hájov na "horné centrum" - okolie STU, štátnej nemocnice, rovnako aj stanicu. T.j. 83+34 a prestup do plných 93 príp. 94. Tam sú destinácie, ktoré boli z jednotky v pohode dostupné, ale z trojky sú už skôr na turistiku (tiež sa to dá napočítať, koľko trvá ísť napr. hore Mariánskou). A tak máme nosný systém, ale chodiť musíme furt autobusmi 😃
Reply on: Pajo #255202:
Aká redukcia, ak počet spojov je rovnaký.
Reply on: Pajo #255202:
Uhol pohladu. Z Komisarok je 2 min interval od 6:51 do 7:35 ,mimo toho je ano 3min. Asi vyhodnotili ze do 6:50 sa zvlada aj s 3min ale potom uz nie. Ale ci bude stacit od 7:35 3min int. na Racianskej, tak to pochybujem.

triskaidekafobia

Reply on: DueStage #255184:
Zmenilo sa na "častejšie ako prešovská L1". 😁
Reply on: Pajo #255202:
To len my, obyčajní smrteľníci, nerozumieme najlepším zámerom magistrátu a dpb. Najdôležitejšie však je, že máme jednolinkový variant a T3 nesmú do Petržalky, pretože vyzerajú zastaralo.
Reply on: Mhr1 #255199:
93 sa z Vyšehradskej na Hodžovo dostane za 15 minút a na Hlavnej je za 19 minút. Kde je tam čo zdĺhavé?
Ak by bola dajme tomu linka A, čo ide z Južného mesta na Hlavnú stanicu, tak súčasná 3 ide Južné mesto - Centrum 15 minút a 1 ide Centrum - Hlavná stanica 10 minút. To by vychádzalo dohromady 25 minút.

Keďže v rámci Hodžovho námestia nemáš električkovú zastávku, tá je najbližšie na Poštovej, tak trasa električky by trvala 12 minút, ale 5 minút treba ešte pešo šliapať na Hodžovo, čo je 17 minút. Takže zase si si nepomohol a cesta by trvala dlhšie a treba zbytočne šliapať.
Tak a máme tu ďalšiu redukciu na L3, vo väčšine rannej špičky sa predlžuje interval z 2,5 na 3 minúty. Prajeme príjemnú tlačenicu 😃
Reply on: PetoMHD #255198:
Porovnávam intervaly. Je X relácií, ktoré prejdeš peši skôr ako čakať na spoj MHD. Večer okrem električiek má drvivá väčšina liniek interval 15 min. L1 po 19-20 tej hod. vozí jednotky cestujúcich. Ak by to malo byť čisto o ekonomike aj sólo T3 by tam stačila.
Reply on: bobitwo #255197:
Ani L94 by nijak neovplyvnila presmerovaná L1. Panónska, Smolenická či Aupark , Zochova a Blumentál čo ju fofrujú sú úplne mimo trasy električky.
Reply on: bobitwo #255197:
Myslím celý úsek až po Hodžovo nám. Tam je to porovnateľné s električkou a cestujúci by sa delili na tých, ktorí to majú bližšie na a-93 a tých, čo by to mali bližšie k električke. To by opäť zvýšilo význam "nosného systému".
Reply on: david11 #255188:
Zas neporovnávaj Zlaté piesky s hlavnou stanicou na Zlaté piesky pešo z centra za 20 minút nezájdeš ale zo stanice do centra za tých 15 minút čo by si mal čakať na ďalšiu električku áno.
Reply on: Mhr1 #255194:
Kde je akože 93 v Petržalke zdĺhavá? Nikde a to má lepšiu dostupnosť na zastávky ako električka.
No, ale to by sme už potom nemali električkovú linku s "najlepším" intervalom na svete... 😁 ako sa to promovalo pri spustení..
Reply on: Petto #255193:
Bolo by to vyjazditeľné a áno, znamenalo by to zvýšenú výpravu, samozrejme, ale nie až tak zásadne. Približne e-3 26 vozov, e-7 17 a e-1 asi 14-15. Čiže nárast o 6-7 vozov, a to by si Petržalka naozaj zaslúžila. Veď to porovnajte, v r. 1998 sa vypravovalo 107 vlakov. A medzitým máme o 6 km tratí viac a akože nosný systém do Petržalky! Veď je to na hlavné mesto hanba, že dnes vypravujeme menej električiek ako pred štvrťstoročím! Ale načo sa potom budoval nosný systém, teda električka do Petržalky? V praxi by to znamenalo nasledovné. "Platňáky" T6 na JD a "kačice" do "Cífera". Kým sa spojazdní tých 10 nových Škodoviek, bolo by na e-7 ráno aj pár K2S. Ale pri intervale 2 min. namiesto 2,5 min by to taká tragédia nebola. A sedlo a víkend som písal, e-1,3,7 by išli po 10 min., t.j. tých 5 min by bol spoločný interval. Takže v sedle a cez víkend by vzkm nenarástli, ak tak len za to víkendové dopoludnie, čo by však najmä v sobotu bolo prínosné. Špičková e-7 (teda aj pár K2S) by boli iné vozidlá ako sedlová! Sedlová e-7 by sa vytvorila z e-3 v Rači. Lebo pri zmene intervalu zo 4 na 10 min. by sa jednoducho časť 3-ok prezliekla na sedmičku a do poobedňajšej špičky zasa naopak. Na celodenných spojoch e-7 by teda žiadne kačice neboli.
Ešte sa vrátim k nevyužitiu trate do Petržalky. Cestujem často v trase Saleziáni - Nemocnica Antolská. Asi by väčšina z vás volila a-68, možno s prestupom na električku pri Zrkadlovom Háji, alebo a-68 -> a-99 s prestupom na Holíčskej. A samozrejme, ak sú k dispozícii dojazdové spoje a-68, tak priamo a-68 -> Ľubovnianska a ďalej pešo alebo prestup na a-99. Vyskúšal som oba varianty, ale budete sa diviť, že je to porovnateľné a električka nie je pomalšia, raz o 1-3 min. je rýchlejší autobus, inokedy je spojenie električkou prakticky rovnaké. Dnes mi išla električka od Saleziánov o 8:40 a presne v tom čase aj autobus na 68-ke do depa (4234 s meškaním, nešlo teda o pravidelný odchod podľa CP). Volil som e-9 -> e-3 a sledoval som, ako ide 4234 na tom dojazdovom spoji. Na Zrkadlovom háji bola 2 min. pred električkou, na Lúčanke o 9:08, električka o 9:07 a ja som chytil pohodlne a-99, ktorú by som zo 68-ky nechytil, 4234 prichádzala k Lúčanke, keď z nej už 99-ka odišla. e-1 by v Petržalke prilákala ďalších cestujúcich, som o tom presvedčený, lebo v Petržalke je a-93 zdĺhavá, zatiaľ čo atraktívna je na úseku Hodžovo nám. - Hl.St. No a električka presne naopak, rýchlo z Petržalky na Obchodnú, trochu zdĺhavejšie úsek Poštová - Hl.st. Ale to by sa vykompenzovalo rýchlejším prejdením Petržalky a tí, ktorí majú bližšie k električke by určite uprednostnili e-1. A nejde len o Hlavnú stanicu, ide o celú oblasť okolo Obchodnej a Kollárka, kde by konkurovala aj 94-ke. Súčasná situácia, keď kapacita električkovej trate v Petržalke nie je naplno využitá, je Absurdistan a nezodpovedá, ako už napísali aj iní tvrdeniam, že "jazdíme ako metro", že uprednostňujeme ekologickú dopravu a že električka je nosný systém!
Reply on: Mhr1 #255191:
Prevadzkovat aj L1 do Petrzalky aj L7 sucasne v starej trase nebolo vozidlovo vyjazditelne rano ak by sli 1,3,7 na rovnaky interval 4/5/5//7-8 resp L7 len spicka. Museli by ist vo velkom aj K2S von a kde ich das L7 na Raciansku ci L1 do Petrzalky ?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.