Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Joyki #255049:
S60 meškajú aj bez tej vaty cez týždeň. Nestíhajú obraty a dosť často ich odrieknu na jedno kolo, aby to dorovnali..
Cez víkendy, keď je relatívny kľud je tá vata fakt dosť zbytočná.
Reply on: Joyki #255049:
Všetci budú happy ísť o 3:11 z N.Z. a potom stáť 15 min. v Galante lebo takt. a prísť do BA o 4:51. 🙃
Reply on: david11 #255048:
Pre teba ano, pre mna (usek dalej od GA) je pozehnanim, lebo vlaky jazdia nacas napriek tomu, co sa deje za GA. No a je celkom matuce mat cez vikend iny takt mat ako cez tyzden. V novom GVD uz aj pri prvom Os upravili odchod z NZ na -11 min., aby to bolo jednotne. 😀
Reply on: Joyki #255047:
Za mňa je to zbytočné zdržanie. Teraz tam akože držia vatu lebo to môže niekedy meškať? Ešte 5-7 min. ok ale 15 pri každom vlaku je fakt veľa.
Reply on: david11 #255044:
V Galante pocas tych 11/15 min sa prestupuje od/na Trnavu, ale aj REX BA-NZ. Cez vikend len na Trnavu. To vyrovnavanie taktu vsak prinasa viac pozitiva, napr. miznu meskania hlavne od cakania na EC v NZ, pocas jazdy v smere BA, ale aj od vylukovych cinnosti na úseku NZ-SA. Takze sice sa cestujuci zdrzia, ale mnohi zas maju takt a vlak ide nacas alebo meska len par minut namiesto 25.
Reply on: MatejBA #255034:
Namiesto odkláňania EC by bolo lepšie zaviesť NAD namiesto osobných vlakov. Buď medzi DNV a Malackami, alebo kľudne aj v celej trase z DNV až po Kúty (z DNV preto, aby to nestálo v Bratislave v zápchach). Samozrejme bez zachádzania k staniciam - zastavovalo by sa na vhodných existujúcich zastávkach v obciach. Ideálne aj s kĺbovými vozidlami, a zároveň by sa tomu mohli prispsobiť aj dotknuté pravidelné linky IDS BK (a ešte by sa v nich povedzme mohli uznávať aj traťové lístky ZSSK)

Napríklad by mohla jazdiť jedna NAD linka Kúty (žel. st.) - Kúty - Sekule - Mor. Sv. Ján - Závod - V. Leváre - Malacky (žel. st.) - diaľnica - DNV. Ďalšia linka by jazdila povedzme Malacky (žel. st.) - Pl. Štvrtok - Láb - Zohor - (cez Stupavu alebo po diaľnici) - DNV. Devínske jazero by obslúžil minibus v hodinovom takte z DNV.

Do toho by v špičkových časoch (ráno do BA a poobede z BA) mohol jazdiť (povezdme) v 30 min takte aj vlak. V protismere špičky by sa súpravy pospájali po 2 a išli by ako Sv, prípadne aj ako vlak hocijako mimo takt, aby nenarúšali špičkový smer.
Reply on: david11 #255044:
Ten posun odchodov by bol logické riešenie - až tak logické že sa mi nechce veriť že ich to nenapadlo. Nebude tam teda nejaký iný problém? Vychádzali by napr. križovania?
Reply on: MatejBA #255042:
Ideš nato mne skapala koza nech skape aj susedovi. EC čo schvaľujú 3 krajiny a kde sa nato napája X ďalších vlakov určite nebudú hýbať.
Mali jednoducho posunúť odchody OS rovno s Kútov na neskôr, aby pobyt v Zohore skrátili na minimálne možnú mieru.
Ono aj S 60 má v Galante pobyt smer N. Zámky 11 min. a smer BA až 15 min. cez víkendy a v čase, keď nejazdí REX, len aby sedel takt. No X ľudí tým naserú zbytočným čakaním v stanici.
Reply on: david11 #255041:
Keď by sa už robili takéto rošády, tak v terajších EC slotoch by mohli byť Os z Kútov predĺžené do Břeclavi
Reply on: david11 #255041:
Tak miesto toho donutime ludi sediet pol hodinu v dedine pred Bratislavou, bravo, prave si pridal dalsich X% aut na upchatu dialnicu.
Reply on: MatejBA #255034:
Ľudia zo Záhoria si, kde nastúpia či vystúpia keby to podľa teba obchádzalo Kúty?
Reply on: MatejBA #255034:
A to si myslíš, že takéto niečo vyriešiš šmahom ruky? Má na to OBB ľudí? Kto by to platil?
Reply on: Pajo #255037:
A šoférov autobusov je dosť?
Reply on: Pajo #255037:
Otázkou je aj nejaká rentabilita spoja a jeho vyťaženosť. V súčasnej situácii čo som naposledy videl reportáž, tak cena lístka na Slovensku že vraj pokrýva cca 17% nákladov. To je plošné vyjadrenie za celé Slovensko.
Tak po Rajke už aj Skalica výlučne autobusmi. Nedostatok rušňovodičov. Nástupný plat rušňovodiča ZSSK bez praxe: 1140€ v hrubom.
.
Problémom nie je len tých 23 minút v Zohore, ale že keď bude nejaké EC meškať, tak ten osobák k tomu chytí ešte ďalšie minúty navyše.

Dlhodobo sa mi nepáči konštrukcia grafikonu, keď sa pár staníc pred cieľom kvôli prechodeniu vlakom vyššej kategórie dávajú minúty navyše (napr. Pezinok). Čo by možno až tak nevadilo, ak by tie vlaky vyššej kategórie jazdili načas. Ale načas nejazdia a mnohokrát je to čakanie osobákov úplne zbytočné, lebo trať je voľná.

V prípade ECčiek do CZ je grafikon dlhodobo len zdrap papiera a grafikon osobákov tým pádom tiež. A dôvodom nie sú len meškania z Maďarska, ale aj vzhľadom na stav infraštruktúty nevyjazditeľné časy na Slovensku.

Keď už teda nedokážeme mať diaľkovú vrstvu jazdiacu načas, tak by tie osobáky do Bratislavy mali mať uvedený odjazd zo Zohoru hneď po príjazde a radšej ich každý druhý deň 20 minút zmeškať ako ich každý druhý deň v Zohore držať zbytočne a aj tak ich možno potom zmeškať.
Že sa to takto nedá "nakresliť", tak to nech si rieši ŽSR ako chce.
To, čo vymysleli, iba všetkých nasrdí a osobáky ani napriek prestoju v Zohore nebudú jazdiť včas.
Reply on: AaronPlays77 #255032:
Tak nech sa docasne presmeruju EC cez Marchegg a tocia cez Ganserndorf, ked je kapacita trate tak katastrofalna, ze primesto musi cakat skoro polhodinu v stanici...
Reply on: david11 #255025:
Nepomohlo by, keby dočasne stáli EC aj v Malackách, aby to mali ľudia rýchlejšie? Lebo tie osobáky pri tej jazdnej dobe sú o ničom. To ich mohli radšej zrušiť a zaviesť NAD.
Reply on: 6503 #255027:
Ono sa nemá železnica moc kam posunúť bez týchto kritických rekonštrukcií zastaralých tratí. A fakt sa nedá za jeden mesiac prerobiť celú trať na rýchlosť 200 km/h a s bezbarierovými stanicami.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.