Ospravedlňujem sa, zle som to pochopil. Ale ako chceš potom riešiť prestup z 191 na 90? Keďže okrem jednej potencionálnej zastávky, tam nie je možný priamy prestup?
Áno, síce by sa zhoršil interval z Jaroviec a Rusoviec pod Most SNP na 15 minút, no na druhej strane by sa zaviedol 15-minútový interval z Rusoviec k Novému SND. Medzi Jasovskou a Mostom SNP by jazdila 191, aby tam bol aj naďalej 7,5-minútový interval. 191 by na Jasovskej nadväzovala na 90 z Rusoviec.
Práve že by nebol, lebo rátaš interval len po elektičku, resp. Jasovskú. Odtiaľ máš do centra 15, resp. 20 minútový interval. Jarovce majú cca 3150 obyvateľov, Rusovce majú 4800 obyvateľov. Južné mesto + Jasovská a okolie máme cca 15-20 tisíc obyvateľov. Nemá zmysel prestupovať na električku, keď potrebuješ ísť smer Zochova, či smer Ružinov.
Ja by som dal 90 po STN Rusovce s tým že raz za hodinu by išla do areálu športov Čunovo.. (čas 8-18 do areálu, prevádzka 6-21)
91 tiež by ostala tak ako je
191 by mohla ísť v trase Jasovská-STN Rusovce v špičkách
V podstate 90/91 by malo preklad
191 by bola tak ako je teraz doplnková linka
Na linke 90 celodenne nasadené krátke autobusy
191 detto krátke autobusy o intervale 15 minút ráno, poobede 20
Interval by bol v špičkách 90+91 7-8 resp mimo špičky 10
Linky 90 a 91 majú veľmi podobnú trasu od od zastávky Čunovske jazerá po Jasovskú. Alebo možno aj totožnú. 191 začína až v Rusociach. Ak zoberieš 191, tak 91 medzi Mostom SNP a Jasovskou jazdí teraz myslím raz za 20 minút, v špičke rax za 15 minút.
Veď ja nikde netvrdím, že majú všetci cestovať električkou, ani že 90, 91 a 191 nie sú využívané. Mne išlo o to, aby sa posilnila 90 v úseku Jasovská - Nové SND celodenne a v špičke až do Rusoviec výmenou za 191, keďže inak by sa 90 posilniť nemohla. 191 by zostala v úseku, kde jazdí len 91 čiže po Jasovskú. 90 by narozdiel od 191, ktorá ide súbežne s 91, poskytla Jarovciam a Rusovciam ďalšie spojenie s dobrým intervalom (áno, aj teraz tam jazdí, ale 30 minút poobede je dosť málo). Takisto by zlepšila spojenie v úseku Jasovská - Nové SND, o ktoré očividne je záujem, keďže tá 90 chodí v tomto úseku celkom vyťažená.
Ale to nič nerieši. Aj teraz 90, 191/191 využívajú ľudia z Jaroviec, Rusovies, Čunova, časti Petržalky ako Jasovská, Žehrianska, Bzovícka a okolie, plus máš tam Južne mesto, či už Slnečnice, alebo Viladomy a Slnečnice ešte čaká ďalšia etapa a už dnes tam žije že vraj 8-10 tisíc ľudí.
Ak ideš smer Zochova, reálne sa ti oplatí čakať 20 minút na 91/191 ako ísť 98 a potom prestupovať na Smolenickej na 93, 94, lebo stále si tam rýchlejšie. Ak chceš ísť smer Ružinov, či už cez Apollo, alebo Prístavný most, tak 98 to trvá z Jasovskej k Ekonomickej 23 minút. Nemôžu všetci cestovať električkou. Le o čo? Vystúpia všetci na Šafku?
A čo keby sa radšej nejako prehodili 90 a 191? 90 by sa posilnila na úkor skrátenia 191 po Jasovskú/Slnečnice. Rusovce a Jarovce by tak mali v špičke časté spojenie aj smerom k Novému SND aj k Mostu SNP, zlepšila by sa tým obsluha úseku Jasovská - Nové SND. Mimo špičky by mohla ísť 90 iba po Jasovskú tak, aby nadväzovala na 91 smer Čunovo. K Danubiane by sa mohla teoreticky potiahnuť aj 91. Vodič by namiesto prestávky v Čunove každé druhé/tretie kolo urobil zachádzku k Danubiane.
Inak, najlepšie by podľa mňa bolo, keby 191 jazdila v špičke expresne do Čunova (mimo Jaroviec) a 91 by išla v špičke iba po Rusovce inak až do Čunova. 90 by zostala viac menej tak ako teraz. Na to by sa ale museli navýšiť vzkm, takže nič.
co sa dnes deje s vyhladavanim zastavok tu na stranke? niektore zastavky najde, pri kopci mi vracia "zastavka neexistuje" - cela trasa L9, aj par vyskusanych z L3. ale par petrzalskych a z Prievozskej funguje. zacalo to uz kratko po poludni.
Presne L90 v trase SND - Jasovská po dobudovaní Slnečníc niekam ku konečnej L3.
L199 ako som písal.
Neviem prečo by mali mať tie dediny dve linky priamo do centra. L91, 191 musia stačiť. Po vybudovaní tej veľmi zložitej prestupnej zastávky Južné mesto medzi busmi a električkou aj tak neviem či nechajú v celej dĺžke aj L191.
Ma178rek
91 tiež by ostala tak ako je
191 by mohla ísť v trase Jasovská-STN Rusovce v špičkách
V podstate 90/91 by malo preklad
191 by bola tak ako je teraz doplnková linka
Na linke 90 celodenne nasadené krátke autobusy
191 detto krátke autobusy o intervale 15 minút ráno, poobede 20
Interval by bol v špičkách 90+91 7-8 resp mimo špičky 10
V podstate 191 by bola napájadlo na električku