Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Ma178rek #253056:
Tomu snáď ani sám neveríš, že tabuľky majú už 5 rokov predtlačené. A o jednolinkovom variante sa šušká už dobré dva roky, keďže toľko už mešká táto stavba.
Na Nivách prišla zmena iba v prečíslovaní liniek, nie pridaní alebo ubratí a táto zmena evidentne meškala čo malo za následok predtlačenia starého označenia.
Reply on: Klepeto #253055:
Ževraj boli predtlacene tabuľky ...

Rovnaká situácia ako na Nivach keď dali iné čísla a potom zrazu priznali že to takto chceli...
Mesto a DPB sa nevedia dohodnúť čo teda do Petržalky bude jazdiť? Alebo pravá ruka nevie čo robí ľavá?
https://imhd.sk/ba/media/gn/00335922/Nov%C3%BD-ozna%C4%8Dn%C3%ADk-zast%C3%A1vky-Jungmannova.jpg?513287128
Reply on: 810zssk #253029:
no fuj, súťažiť, snáď sa nebudú na mindope tak namáhať
neotravujte, tu sme pri hlavnej stanici v Stupave a tuneli cez Karpaty (a iných tuneloch)

btw pre pobavenie: "Samozrejme BID, a.s. ako organizátor dopravy (organizátor IDS BK) komunikuje s dopravcom a vždy vyžaduje dodržiavanie štandardov vyplývajúcich z rámcovej zmluvy."
to je odpoveď na otázku, či kontrolujú dodržiavanie štandardov Arrivou a ich nedodržanie pokutujú...tak iba vyžadujú, hezký 🤦‍♀️
Reply on: si #253046:
Upresním: V časoch dávno minulých bol AB iba z Hlavnej stanice po Svätý Jur, a potom z Púchova ďalej. Medzi Svätým Jurom a Púchovom boli hradlá (s ručnou obsluhou, ako napríklad https://www.vlaky.net/trate/objekt/1479/hradlo-sihot/ ).

Ako počet vlakov postupne klesal, tak sa niektoré hradlá postupne rušili, ešte pred koridorizáciou. Preto priepustnosť dnes oproti minulosti je na úseku Svätý Jur - Púchov porovnateľná.

Samozrejme faktom zostáva, dnes je priepustnosť nedostatočná a preto sa bude zvyšovať (teda po Leopoldov, ďalej je to v pohode).
Reply on: bobitwo #253035:
Pretoze by si potreboval oplotit kazdu jednu stanicu aby jediny mozny pristup do vlaku bol cez ten turniket. Aj keby sa ti to podarilo by si pri tom turnikete potreboval kontrolu aby ho nikto nepodliezal. Chod sa pozriet na zachody v podzemi nejakeho Mekaca kolko ludi to podlieza a tam ide o 50 centov, nie to vysie cestovne. Ale okej zanedbajme tento dovod. Tak napriklad v takom Ruzomberku na pristup k vlaku sa da dostat okrem stanicnej budovy odtialto: https://maps.app.goo.gl/HTcURr7H542igT1W7 , odtialto: https://maps.app.goo.gl/wJ7SxyPQxWMqv94R6 a odtialto: https://maps.app.goo.gl/sX7YwuazuaR82c4Q7 . Teda oficialne zo 4och miest. Neoficialne ludia bezne preliezaju ten plotik medzi cestou 2213 a stanicou ak tam nestoji nakladny vlak. Takze ake mas riesenie? Cele to oplotit vysokym plotom aby sa aspon ta neoficialna cesta eliminovala a potom? Kde das turniket medzi to zeleznicne priecestie pre chodcov (prvy link) a nastupiste ked ho vies obist po kolajisku? Ale okej podme vlastne blizsie taky Velky Biel chces ako riesit: https://maps.app.goo.gl/ZYo6Rt5mZhcKtb776 ? Zastavka bez vypravcu, ak tam das na zaciatok nastupista turniket tak nemas ako zabranit aby ho kazdy obisiel z priecestia po kolajniciach a potom vyskocil na nastupiste. Zavod to iste, kam das turniket aby nesiel obist cez kolajisko: https://maps.app.goo.gl/wxTFeDEtph2CsKto6 ? A takychto neriesitelnych pripadov je 95% stanic. Realne by to fungovalo iba v peronizovanych staniciach ako napriklad Trnava, kde by si musel prebehnut cez kolajisko aby si sa vyhol turniketu. Cize cele je to total nerealizovatelna utopia a keby sme na to mali peniaze urcite sa daju investovat lepsie.
Reply on: TomJ #253049:
Podľa tohto by sa odiely medzi Bratislavou a Leopoldovom mali v dohľadnej dobe skracovať, pridajú sa tam ďalšie AH, čím sa o niečo zvýši priepustnosť trate oproti súčasnosti.

https://www.planobnovy.sk/realizacia/semafor-investicnych-projektov/zvysenie-priepustnosti-trate-bratislava-raca-leopoldov/

https://www.transportminutes.eu/siemens-mobility-digitalizuje-nejdulezitejsi-zeleznicni-trat-na-slovensku-z-bratislavy-do-puchova/
Reply on: TomJ #253049:
Ak zoberieme celý proces, tak áno. A, žiaľ, nemyslím si, že to bude niekedy priorita.
Reply on: Ike #253048:
Do tohto sa technicky nevyznám. Je veľmi náročné zmeniť to?
Reply on: TomJ #253047:
Nezmestí sa, lebo tam nie je autoblok. Namiesto niekoľko oddielov sú tam dva.
Reply on: bobitwo #253045:
Keď sa na dvojkoľajnú trať Praha - Benešov zmestí v špičke 5 osobných vlakov a dva diaľkové v jednom smere za hodinu, nemal by byť problém ani na trati BA - TT. Pochybujem, že na Slovensku máme v tomto nejako diametrálne odlišné predpisy.
Kľudne by mohli byť odchody Os vlakov smer Trnava o 15:00, 15:15, 15:30, 15:45, do toho 15:25 Ex do Košíc, 15:55 R do Žiliny a dajme tomu o 15:10 nejaký R/REx do Prividze/Nitry. Časy som dal orientačne, kľudne by sa to dalo posunúť o pár minút, ak by to nevychádzalo, prípadne by rýchliky obiehali osobáky v Šenkviciach alebo v Cíferi.
Reply on: bobitwo #253045:
v casoch davno minulych pri funkcnosi AB (AutoBlok) si bezne pri ceste medzi dvoma dopravnami minal na druhej kolaji aj niekolko protiiducich vlakov..... teraz ak sa Ti podari zazrak tak minies ich niekolko na celej trati medzi BA-ZA.....
a jedna vec su bezpecnostne predpisy a druha vec je ako su implementovane v praxi.....
Reply on: Joyki #253044:
Nie som odborník na železničnú dopravu. Takže polovici skratiek nerozumiem. Ale máš tu nejaké bezpečnostné predpisy, ktoré nepustia. Keby tam mohlo toho jazdiť viac, asi by jazdilo.
Reply on: bobitwo #253040:
Už nejaký ten rok plánujú zvýšiť počet AH. To len kvôli spáchané modernizácii q zrušení AB sa tam znížila priepustnosť. Reálne by sa tam vošlo viac vlakov, ako aj na BA-SC.
Reply on: bobitwo #253040:
nuz a to je tiez velmi smutne, ze z pohladu kdesi na stanici/priecesti/nadjazde/.... trat ziva prazdnotou, ale vdaka "dobre" navrhnutemu zabzar tam uz poriadne nic dalsie ist nemoze.....
Reply on: samkoh #253041:
No vidíš .. my sme ďalej .. tu sa predaj lístkov po kovide ani, len neobnovil v malých staniciach. Buď si ho zaplatíš s prirážkou 3€ vo vlaku alebo si ho kúpiš cez appku.. ak máš na stanici dakde v prdelovciach signál aspoň 3G..
Reply on: Qwertzuiop #253038:
Nesnívam o turniketoch, len poukazujem na to, že v Taliansku by si našiel turniket aj na polozabudnutých tratiach v okolí hlavného mesta, kde mimo hlavného mesta nie sú ostrovné nástupištia, dlhé roky tam jazdili "vykopávky" a posledný vlak v nedeľu chodí z hlavného mesta 18:56. Dokonca na tejto konkrétnej stanici sa v čase môjho 2,5-mesačného pobytu v tom mestečku vačšinu času predávali lístky len v krčmo-trafiko-zmiešanom tovare(pokojne si pri tom predstavte slovenský vzhľad takéhoto podniku) vedľa stanice.
Reply on: Qwertzuiop #253038:
Vieš o tom, že trať BA - Žilina je už teraz vyťažená na viac ako 90%. Kde tam chceš dať ďalšie vlaky?
upravovač fotiek

upravovač fotiek

Reply on: Vectron #253036:
Že veľké štátne molochy ziskové nie sú ma neprekvapuje. Ak to nie je ziskové, prečo potom vidím kopu nákladných vlakov v DNV? Hádam nerobia charitu.
Reply on: samkoh #253037:
Bože tieto vaše vlhké sny o turniketoch a neviem čom. Absolútne to na Slovensku nie je potrebné. Jediné čo potrebujeme sú husté intervaly okolo veľkých miest (husté na SK pomery, t. j. napr. BA-TT každých 15 minút v špičke a pod.) za dobré ceny, ideálne do 2€ a tie vlaky budú plné s 99% ľuďmi s lístkom. Nikomu v takom prípade nebude prekážať raz-za-čas vynechaný spoj alebo stará súprava. V tejto krajine nám fakt stačí aby to jazdilo. Detto okolie KE alebo Vysoké Tatry, Žilina... Na SK je potenciál aj s tým čo máme a minimálnymi investíciami urobiť na 10-15 rokov aspoň provizórny dobrý systém. Potom môžeme riešiť viac.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.