to ze tebe vyhovuje pouzivat smartfon a kopu periferii k nemu ale neznamena ze to tak maju vsetcia....
poznam nemalo ludi ktori smartfony pouzivaju len preto, lebo nejaky normalny klasicky telefon dnes ani kupit nevies (a tie co sa kupit daju su zas obvykle az prilis sproste)
potom je skupina ludi ktori si podobne ako ja udrziavaju v prevadzke stare kusky (ten moj ma uz cca 15 rokov), pretoze na telefonovanie a obcasne sms nie je nic lepsie, je to male, lahke, a ked mi to j3bn3 na zem, tak strcim nazad baterku, kryt, zapnem a funguje dalej.... a aj po 15tich rokoch stale vydrzi na jedno nabitie par hodin hovoru a vyse tyzdna pohotovosti.... desim sa dna ked sa tomu kusku nieco stane a nebudem mat nahradu....
PS: "smartfon" vlastnim a pouzivam tiez, na ucely na ktore mi vyhovuje (napriklad ako navigaciu do auta), ale aby som to otrocky vsade vlacil, zavadzalo mi to a riskoval som ze to dakde rozd.bem nema taku pridanu hodnotu aby som to bral vsade so sebou neprinasa....
PS2: aj ten stary kusok bol v minulosti povazovany za smartfon (symbian).....
Však na cestujúcich ti záleží, cestovné sa nezdvihlo (teda len o DPH) a ak to chceš platiť u prepážky, tak si za to priplatíš. To isté bolo, aj keď O2 dalo prirážku, ak ľudia si chodili na predajňu platiť paušály každý mesiac.
Ak v niekto v Udavskom vypestuje 100 kg zemiakov a ja v BA v bytovke 0 kg zemiatkov, tak priemerne vypestujeme 50 kg zemiakov, no najedení budú tí v Udavskom.
Každopádne, nedávam servisnému poplatku dlhú životnosť.
Mám rodinu na východe Slovenska, či na Strednom Slovensku a nie zrovna v v najväčších mestách. Veľa z tých ľudí už má 70+ rokov. Zvládajú nakupovať cez Aliexpress, Temu, Alzu, platia čo treba cez internetbanking. Časť z nich sa aj na dôchodku venuje nejakým aktivitám ako šach (hrá cez internet), je člen streleckého klubu (prihlášky sa podávajú cez internet), chodia na rôzne diskusné fóra atď. To že časť ľudí ľudí žije v 1978 nemá byť byť problém celej spoločnosti. To že sa nezaujímaš, je tvoj problém. Nie môj. Počítače sú tu s nami už 30 rokov, smartfóny 15 rokov. Koľko času teda treba aby sa s tým ľudia naučili pracovať?
Dnešný dôchodca nie je dôchodca v roku 1990. Generácia mojich rodičov ťahá na 70, majú smartfóny, smart hodinky a od roku 1997 posielali denne e-maily. Tým nechcem povedať, že neexistujú ľudia, ktorí smartfón neovládajú, ale je ich štatisticky zanedbateľná menšina. 95+ ročná babka z Osturne asi nepôjde sama vlakom.
Servisný poplatok samozrejme považujem za marketingový fail. Mal byť cenník drahší a elektronickí cestujúci mali dostať zľavu. Finančne a účtovne by to bolo to isté, ale aspoň by sme autenticky predstierali, že nám na cestujúcich záleží.
este je otazka, kolko % z tych kedysi 65% Slovakov jazdi vlakom - myslim, ze medzi cestujucimi vlakom to % bude mensie ako % v celej populacii vseobecne. v nasej rodine ho maju 3/5, realne pouzivat ho vedia 2/5. ja placaty telefon nemam, tak sice si viem kupit elektronicky listok doma cez pocitac (ano, stranka zssk je ozaj pouzitelna), ale vo vlaku sa nemam ako preukazat listkom. takze ak medzi kupou listka a samotnou cestou nejdem niekam, kde si e-listok mozem vytlacit, e-listok sa nekona...
To je bratislavský pohľad. Choď to vysvetliť niekde do Hačavy skália, do Medzilaboriec, do Starej Ľubovne, atď...alebo babkám ak sa pôjdu kúpať do Podhájskej a bude vypredaný kontingent.
Mňa vždy šokuje, keďže poznám ľudí, čo chodia do práce vlakom, že každý boží deň stoja pri okienku a kupujú si lístok 2x denne a teraz plačú, ako sa im to predraží... Pritom možnosti je XY možností ako to spraviť a isto aj oveľa pohodlnejšie pre nich. Takže ja ten servisný poplatok vítam. Máme rok 2025, počítače, mobily na každom kroku. Už v roku 2018 vlastnilo smartphone 65% slovákov (k aktuálnejším dátam sa mi nepodarilo dostať). Stránka ZSSK kade sa dajú kupovať lístky snáď už viac blbuvzdorná byť nemôže.
Celé mi to pripomína situáciu, ako keď niekto cestoval MHD do práce a cvakal si lístky, že aká je tá MHD drahá...
Nevydarený hejt, servisný poplatok zaplatíš aj pri platbe kartou vo vlaku, v pokladni, atď.
Ide o redukciu tlače lístkov, zamestnancov pokladní, priestorov...
Vtipné je, že komedianti zo Smeru len nedávno zahlasovali za zakotvenie hotovosti do ústavy a teraz zavádzajú pokuty za jej použitie pri platbe za služby v štátnej firme.
Dobrý večer, som fanúšikom trolejbusov a chcel by som sa opýtať, či mi niekto nevie poradiť ako rozoznať farbu hákov (trolejbusových). Áno je to divná otázka, ale zaujímalo by ma to. Viem že sú čierne, krikľavé a zelené. Je tam nejaký rozdiel? Ďakujem
bobitwo