Lifehack. Občas sa mi stalo, že som mal v peňaženke veľa ultra drobných mincí. Tak som si kúpil žuvačky a nachádzal tam všetky mince čo som mal bez počítania. Bolo to cca 7 euro. Stroj mi ich rozmenil na najväčšie možné na toto sú dobré. Aj keď teraz už hotovosť nemám s výnimkou diét zo služobných ciest. Digitalizácia
Už teraz to tu tak je. Akurát je tu prekonšpirovaný ľud. Cez Vianoce som bol v Tescu. Normálne pokladne ignorujem, ale pozerám, že zo samoobslužných polovica prázdna a ľudia stoja v rade. Až keď keď nás vyzvala dozorujúca predavačka som pochopil, že osem ľudí predo mnou čaká na pokladnice s cashom.
V Londýne sa dá platiť hotovosťou už len v menšine prevádzok. Najmä v bufetoch a stánkoch to ide len kartou. V Nizozemsku tiež pribúdajú prevádzky, kde sa dá platiť len kartou. Pokrok nezastavíš. Tu v Prahe som vyberal cash z bankomatu naposledy v lete, lebo peniaze jednoducho nepotrebujem. Temer všade sa dá platiť kartou. Za pár rokov to tak bude i na Slovensku. Len teraz transakčná daň ide proti prirodzenému vývoju.
OT ale u nas v Brne v Bille kde je 6 samoobsluznych a vacsinou k tomu ide 1 klasicka pokladnica tak 80+% ludi pouziva samoobsluznu. Istu ulohu moze ale zohravat aj fakt, ze v Brne je velke % ludi Slovakov a teda plati kartou respektive Revolutom a nema skoro vobec ceske koruny. A ci sa da v tych samobsluznych pokladniach platit hotovostou ani neviem, ale myslim, ze nie
Asi tak - v Tescu aspon vies dat mince a hotovost, ale v Bille len karta, co je fakt super, ked mam z roznych dovodov pri sebe hotovost a chcem nou platit
V normálnom štáte by sa cestovné pravidelne upravovalo o infláciu.
Teraz, keď sú rýchliky miestami skoro o polovicu lacnejšie než diaľkové autobusy, nie je priestor zľavovať, takže sa zdražuje okľukou.
Teraz dám poznatok trochu OT - u nás v Bille urobili 7 samoobslužných pokladní, ale sú takmer stále voľné, pričom ľudia stoja v rade pri jedinej otvorenej klasickej pokladni, dokonca aj takí, ktorí majú v rukách dve-tri veci.
Nechápem, prečo nedajú na tých samoobslužných pokladniciach aspoň symbolickú zľavu.
Možno si počkajú, ako dopadne ZSSK so servisným poplatkom a zavedú ho tiež.
Definícia:
Poplatok za servis poplatok, ktorý sa uplatňuje pri výdaji cestovného lístka v pokladnici a vo vlaku za účelom pokrytia zvýšených výdavkov súvisiacich s vybavením cestujúceho v pokladnici a vo vlaku. Poplatok za servis sa uplatňuje podľa cenníka, ak pri príslušnom cenníku nie je uvedené inak. Poplatok za servis sa neuplatňuje pri výdaji v e-shope a mobilnej aplikácii ZSSK. ZSSK uplatňuje poplatok za servis v súlade s ustanoveniami ZoDSVZ. Poplatok za servis nie je súčasťou základného cestovného ani osobitného cestovného. Ustanovenia vyhlášky o regulácii cestovného zostávajú nedotknuté.
IDS:
A.1.12 Dopravca sa spolupodieľa na prevádzkovaní IDS, na zabezpečení dopravných obslužností, na ktorých sa podieľajú viacerí dopravcovia. Integrovaným dopravným systémom vo verejnej osobnej doprave je funkčné spojenie železničných dopravných služieb so systémom mestskej dopravy, prípadne aj s mestskou a prímestskou verejnou autobusovou dopravou (prípadne aj s ďalšími dopravcami) do vzájomne prepojeného systému trás a harmonogramu spojov, na základe spoločného samostatného prepravného poriadku a s jednotným systémom predaja cestovných lístkov. Integrovaný dopravný systém umožňuje cestujúcemu uskutočniť cestu vzájomne prepojenými trasami a spojmi na jeden cestovný lístok. V rámci IDS sa uznávajú cestovné doklady zakúpené podľa príslušného prepravného poriadku IDS aj cestovné doklady zakúpené podľa PP ZSSK. Ak cestujúci použije cestovný doklad IDS, platia v plnom rozsahu podmienky príslušného prepravného poriadku IDS. Ak cestujúci použije cestovný doklad podľa PP ZSSK, alebo ak sa
nepreukáže žiadnym cestovným dokladom, platia v plnom rozsahu podmienky PP ZSSK. Pri výdaji jednorazového cestovného dokladu IDS vo vlaku sa uplatňuje poplatok za servis, pri výdaji predplatného cestovného dokladu IDS v pokladnici a vo vlaku sa uplatňuje poplatok za servis.
B.1.3 Pri nákupe cestovného lístka v pokladnici a vo vlaku sa za účelom pokrytia zvýšených výdavkov súvisiacich s vybavením cestujúceho v pokladnici a vo vlaku uplatňuje poplatok za servis podľa príslušného cenníka.
Ja len ľutujem tetušky v pokladni, až zrazu začnú pýtať od niektorých cestujúcich viac než dvojnásobok toho, čo doteraz. Pochybujem, že ľudia, ktorí sú stále zvyknutí pýtať lístok pri pokladni, si túto zmenu uvedomujú, a ich hnev logicky padne na toho, kto je na rane.
Možno v Bratislave a okolí je to inak, ale u nás v Kysuckom Novom Meste pred každým vlakom vidím kopu ľudí pri pokladni pýtať "celý do Žiliny" s prichystanou sumou 0,75 € v ruke.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Ike