Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Všímam si že na linku 44 sú vypravované aj trolejbusy SOR TNS 12. Tie majú trakčnú batériu?
UPDATE : Zistil som, že majú. Tak v tom prípade budú na linku 44 vypravované asi zväčša tieto SOR TNS 12-tky.
Reply on: Urbanway 2423 #249779:
Aha, áno máš pravdu myslel som najpotrebnejší🙂
Reply on: Ferko #249778:
Pod najprimitívnejším myslíš najpotrebnejší, pretože ja som to pochopil tak, že najprimitívnejší = najjednoduchší? Ako som už písal, je logické začať jednoduchšou traťou, keď už sú/budú hotové podklady. Na TT Mlynská dolina sa predsa tiež pracuje, len to trvá dlhšie. 🙂
Reply on: Urbanway 2423 #249774:
To, že nie je jednoduchšia mi je jasné, ale je zatiaľ najväčšiou prioritou a má aj najväčší význam. Radšej poďme od najprimitívnejšieho po najneprimitívnejšie.
Reply on: Mhr1 #249775:
Najprv nech sa určite urobí ale tá Patrónka - Riviéra
Reply on: Mhr1 #249775:
To, že sa nepočíta so zatrolejovaním a predĺžením trasy 47 na Súhvezdnú je asi najväčšie prekvapenie, obzvlášť keby tú trať využila aj 63 a stavba tej trate by nebola náročnejšia ako stavba iných TT. Nedal by sa na batérie vyjazdiť celý úsek od Patrónky do Lamača s nabíjacou stopou v Lamači? Niektoré trolejbusy v súčasnosti zvládnu prejsť aj polovicu trasy na batérie. V prípade prevádzkovania trolejbusov na 21 by bol problém vo vynechávaní zastávok, keďže by trolejbus nemohol obehnúť 44 a 63, pokiaľ by sa tam nepostavili 2 paralelné stopy.
Reply on: Ferko #249763:
Podľa viacerých diskusných príspevkov sa asi väčšina z nás zhodneme, že prioritou by mala byť trať v Mlynskej doline. Argumenty sú jasné - 1. náhrada neekologických autobusov (ktorých ešte k tomu máme nedostatok) na a-32 ekologickými trolejbusmi, ktorých máme naopak prebytok, 2. napojenie krajne nepraktickej ostrovnej trate na sieť, čo umožní 3. zbaviť sa konečne nepodarených 25Tr.
Trať k novému SND by som dal hneď na 2. miesto, keďže by to buďto umožnilo vedenie t-40 až mostu SNP alebo v kratšej trase len k Eurovei by to umožnilo prevádzkovať aj na t-40 klasické trolejbusy (ktorých máme nadbytok) a ušetrené 27Tr by mohli byť zatiaľ na Dlhých Dieloch (ak by sa toto postavilo skôr ako Mlynská dolina) alebo vypomáhať inde.
Potom, samozrejme, trať k Avionu vychádza až na 3. miesto. Vidíme, že to t.č. 27Tr zvládajú. Otázka je, ako to bude v budúcnosti s vyčerpaním batérií, možno sa dlhší úsek pod vedením bude hodiť, nehovoriac o možnom predĺžení t-60 k Avionu, čo by tiež nebolo od veci.
Trať na Grófsku Nivu vychádza - súdiac podľa temer prázdnych autobusov na a-66 - naozaj až ako posledná potrebná. Ja by som tam nasadil degeše a až podľa záujmu/nezáujmu o takúto predĺženú t-49 by som usudzoval, či je to vôbec potrebné.
Z tohoto vyplýva, že aj zatrolejovanie Drotárskej nie je teraz dôležité - čo ďalšie by sa tým získalo? Náhrada baterkotrolejbusov trolejbusmi - to nie je ekologický prínos, ten bude už teraz náhradou a-41 za t-44.
Skôr by bolo potrebné dať už teraz do plánov elektrifikáciu a-63. K tomu by bolo potrebné vybudovať vedenie na úseku Klientske centrum - Súhvezdná/TIOP Ružinov (využila by ho nielen t-63, ale aj predĺžená t-47 od Zimného štadiónu, čo by bol ekologický prínos, keďže a-39 by sa skrátila a splynula s a-31 v trase Trn. mýto - Slávičie údolie). Ďalej by to chcelo vybudovať trolejové vedenie od Hroboňovej po Patrónku (čo zasa nie je taký dlhý úsek) a k Tescu Lamač, čo tiež nie je ďaleko. Potom by sa išlo na baterky a podľa toho, ako by to vychádzalo, by sa natiahli drôty v Lamači (či len od sídliska, alebo už od Vrančovičovej závisí na výpočtoch, koľko zvládnu baterky). Jasne, že toto by si už vyžiadalo meniarne, ale na druhej strane EÚ bude tlačiť na zvýšenie podielu bezemisných vozidiel, toto by bola jedna z ciest. Hlavne to treba dať na papier už teraz, keďže vidíme, ako dlho trvá schvaľovanie vyššie uvedených tratí. A ešte sen na záver: po vybudovaní trate k Tescu Lamač, by mohla aj a-21 jazdiť ako trolejbus. Do Borov na baterky a Bory - DNV by bolo potrebné trolejové vedenie.
Reply on: Ferko #249763:
No ja by som ani nepovedal, že trať v Mlynskej doline je jednoduchšia ako trať k Avionu. TT Mlynská dolina bude 2x dlhšia, bude tam viac výhybiek a krížení a takisto vedie po rôznych rampách a cez podjazd (aj keď ten je pripravený na TT) oproti TT Avion, ktorá vedie po rovnej ceste. Poradie výstavby nových TT je určené aj náročnosťou prípravy a preto bude pravdepodobne skôr postavená TT k Avionu než TT Mlynská dolina, aj keď je potrebnejšia TT v Mlynskej doline.
Reply on: Petto #249770:
Trať k Novému SND sa predsa stavia kvôli prípadnému predĺženiu 40 pod Most SNP. Ak by sa tam aj 40 nepredĺžila, tak na 40 by sa vďaka tej trati mohli nasadiť 31Tr, vďaka čomu by sme mali väčšiu rezervu 27TrA.
Reply on: si #249771:
Okrem toho elektrina tiež nie je zadarmo a už pri samotnom nabíjaní dochádza k stratám. U osobných elektroáut sa pri rôznych modeloch uvádza od 6% do 27%. (Zdroj: AutoBest)

Zbytočne veľká batéria znamená vyššiu hmotnosť vozidla.

Vďaka hladomornej sekte bude elektrina čoraz drahšia.
Reply on: Petto #249770:
klasicky trolejbus Ti pri troche normalnej udrzby bude rovnako jazdit aj o 20 rokov, co myslis, aku kapacitu budu mat po takom case baterky ? (a droty nad cestou tiez nebudu mat vela minute zo svojej zivotnosti ...)
Reply on: Ferko #249763:
Toto som vravel aj ja. Naco ideme vlastne budovat trat k Avionu ? Hybridny to zvladne takcitak aj na baterku od Trnavky k letisku a naspat a stale ma 60% baterku. Detto Eurovea trat nema vyznam absolutne pre L40.
Jedine potencial ma Patronka - Riviera, aby sme mali kde nasadit volne 31Tr. Alebo ich predajme a kupme dalsie hybridy pre 32 a 63 napriklad .
Reply on: SixSixTrooper #249768:
Ale ja myslim trolejbusovu trat od Budkovej okolo Drotarskej
Reply on: Ferko #249761:
Sak uz je, jazdi tam L47
Reply on: Mhr1 #249762:
Ale zase tých elektrotrolejbusov nemáme nekonečno a musíme rozmýšľať aj s následkami
Reply on: palco #249765:
Presne tak👍
Reply on: Ferko #249761:
Aj ja si myslím,že by malo väčší význam zatrolejovať Drotárskú -ako sa pôvodne plánovalo.Prišlo by ku kompletnému prepojeniu trolejbusových tratí v západnej časti mesta v kopcovitom teréne,kde trolejbus má svoje opodstatnenie.
Prečo ešte neprišlo k zlúčeniu 41 a 44 v marci,keď podľa výpravy sú už nové trolobusy v prevádzke každý deň na linkách 45,47,44,64....?
Reply on: Mhr1 #249762:
Dobre ale potom načo budeme stavať trať Bulharská - Galvaniho? Však na avion chodí dosť liniek a keď máme baterkotrolejbusy tak podľa mňa je to tiež na nič. Podľa mňa je tetaz aj tak najprimitívnejšia trolejbusová trať Patrónka - Riviéra. Nech najprv tú máme za sebou a potom sa sústreďme na ďalšie trolejbusové projekty a trate 🙂
Reply on: Ferko #249761:
A načo? Veď práve preto sa kúpili baterkotrolejbusy.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.