Všímam si že na linku 44 sú vypravované aj trolejbusy SOR TNS 12. Tie majú trakčnú batériu?
UPDATE : Zistil som, že majú. Tak v tom prípade budú na linku 44 vypravované asi zväčša tieto SOR TNS 12-tky.
UPDATE : Zistil som, že majú. Tak v tom prípade budú na linku 44 vypravované asi zväčša tieto SOR TNS 12-tky.
Mhr1
Trať k novému SND by som dal hneď na 2. miesto, keďže by to buďto umožnilo vedenie t-40 až mostu SNP alebo v kratšej trase len k Eurovei by to umožnilo prevádzkovať aj na t-40 klasické trolejbusy (ktorých máme nadbytok) a ušetrené 27Tr by mohli byť zatiaľ na Dlhých Dieloch (ak by sa toto postavilo skôr ako Mlynská dolina) alebo vypomáhať inde.
Potom, samozrejme, trať k Avionu vychádza až na 3. miesto. Vidíme, že to t.č. 27Tr zvládajú. Otázka je, ako to bude v budúcnosti s vyčerpaním batérií, možno sa dlhší úsek pod vedením bude hodiť, nehovoriac o možnom predĺžení t-60 k Avionu, čo by tiež nebolo od veci.
Trať na Grófsku Nivu vychádza - súdiac podľa temer prázdnych autobusov na a-66 - naozaj až ako posledná potrebná. Ja by som tam nasadil degeše a až podľa záujmu/nezáujmu o takúto predĺženú t-49 by som usudzoval, či je to vôbec potrebné.
Z tohoto vyplýva, že aj zatrolejovanie Drotárskej nie je teraz dôležité - čo ďalšie by sa tým získalo? Náhrada baterkotrolejbusov trolejbusmi - to nie je ekologický prínos, ten bude už teraz náhradou a-41 za t-44.
Skôr by bolo potrebné dať už teraz do plánov elektrifikáciu a-63. K tomu by bolo potrebné vybudovať vedenie na úseku Klientske centrum - Súhvezdná/TIOP Ružinov (využila by ho nielen t-63, ale aj predĺžená t-47 od Zimného štadiónu, čo by bol ekologický prínos, keďže a-39 by sa skrátila a splynula s a-31 v trase Trn. mýto - Slávičie údolie). Ďalej by to chcelo vybudovať trolejové vedenie od Hroboňovej po Patrónku (čo zasa nie je taký dlhý úsek) a k Tescu Lamač, čo tiež nie je ďaleko. Potom by sa išlo na baterky a podľa toho, ako by to vychádzalo, by sa natiahli drôty v Lamači (či len od sídliska, alebo už od Vrančovičovej závisí na výpočtoch, koľko zvládnu baterky). Jasne, že toto by si už vyžiadalo meniarne, ale na druhej strane EÚ bude tlačiť na zvýšenie podielu bezemisných vozidiel, toto by bola jedna z ciest. Hlavne to treba dať na papier už teraz, keďže vidíme, ako dlho trvá schvaľovanie vyššie uvedených tratí. A ešte sen na záver: po vybudovaní trate k Tescu Lamač, by mohla aj a-21 jazdiť ako trolejbus. Do Borov na baterky a Bory - DNV by bolo potrebné trolejové vedenie.