Ak sa tam trolejbus nezmestí, tak tam logicky dá značku prevádzkovateľ dráhy. Ani zákaz obojsmerných električiek nemáš na dopravnej značke ale dráhovej značke.
No môže, zákon mu to povoľuje. Ja sa tu nesporím o tom či to dáva zmysel, len vysvetľujem aký je právny stav. To že niekde je zákaz vjazdu nad napr. 40 ton neznamená že keď tam vojde vozidlo ktoré váži 40,1 tony, tak sa automaticky prepadne.
1. Áno, okrem tých kde je uvedené inak.
2. Nemusí pretože aj pri danej skupine značiek je uvedené že neplatia pre električku.
3. Áno, je. Vyhláška ale nijak v rozpore so zákonom nie je. Zákon určuje pre ktoré vozidlá platia dopravné značky a vyhláška stanovuje ich význam. Podľa tvojej logiky by pre električku mala platiť aj značka zákaz vjazdu bicyklov, lebo zákon je nadradený vyhláške a teda táto značka musí platiť aj pre električku, lebo vyhláška ktorá význam tej značky definuje podľa teba platnosť pre električku vylúčiť nemôže.
Spoločne k značkám o smere jazdy
Značky o smere jazdy neplatia pre električku a
trolejbus.
K #249550 - chceš povedať, že poznámka v 30/2020 sa vzťahuje k prípadu, ktorý nie je predmetom vyhlášky (segregovaná trať)? Už si videl dopravné značky pri segregovanej trati?
Otvor si ten predpis ktorý riešime, pozri si bod ktorý som ti uviedol a tam máš stanovené ktoré značky pre E+T neplatia. Neviem čo je na tom nepochopiteľné, už viac polopatisticky to tam napísané byť nemôže.
Podľa logiky, ktorá sa tu rieši, tak pre E+T neplatia iba zákazy vjazdu. Takže ostatné značky platia? Napr. prikázaný smer?
Poznámka v 30/2020 sa vzťahuje na segregovanú trať. A zákon ako vyššia norma to pekne vysvetľuje (segregovaná /napr. Farského-Jungmannova/, spoločná s premávkou iných vozidiel /napr. Čachtická/ a spoločná bez premávky iných vozidiel /väčšina tratí/.
Z243 je krásny príklad...keby tak vodič tbusu vbehol do nízkeho podjazdu, odrezal strechu a bol by nevinný, lebo pre tbus neplatí zákazová značka
513/2009
"(6) Ak ide o električkovú dráhu alebo o trolejbusovú dráhu, ktorá používa cestnú komunikáciu, úrovňový styk dráhy a cestnej komunikácie sa neoznačuje ani nezabezpečuje. Ak ide o spoločnú prevádzku električkovej dráhy alebo trolejbusovej dráhy a cestnej premávky, vzťahujú sa na ich prevádzku aj pravidlá cestnej premávky"
351/2010
(4)
Na jazdu električkových vlakov a trolejbusových vlakov, ak je dráha vedená po pozemnej komunikácii, sa vzťahujú aj ustanovenia osobitných predpisov
Už len to, že 30/2020 hovorí o električke a trolejbuse a dráhová legislatíva o električkovom vlaku a trolejbusovom vlaku je zmätok.
Hmotnosť prázdneho trolejbusu Škoda-Solaris Trollino 24 je 24 750 kg, plne obsadeného je 39 330 kg. Koniec polemiky, žiadny problém s mostom ani podobné hitkoviny.
Dúfam, že v DPB nezanedbávajú školenia a zdôrazňujú vodičom, že technické preukazy vozidiel sú obchodnými tajomstvami ich výrobcov. Aby nedochádzalo k únikom.
Zároveň je to dobrý argument, ak ma zastavia policajti a technický preukaz nebudem mať pri sebe.
Mhr1