Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: AndyTak #249510:
Ja nerozumiem načo by bolo dobré stanoviť maximálny vek pre vozidlá. Prvá generácia NP, klimatizovaných vozidiel už bude mať čoskoro 30 rokov - ak by takéto veci existovali aj u nás, tak by sme ich museli vyradiť len tak, aj keď naďalej spĺňajú všetky požiadavky od dnešného cestujúceho a môžu byť (teoreticky, samozrejme) aj v dobrom stave? Nehovoriac o tom že vek vozidla je celkom nerelevantný - 60 ročný voz v Prahe je v oveľa lepšom stave než 30 ročný voz u nás. A vyradiť 30+ ročný voz po dôkladnej GO, ako sú naše T3P, by bola obrovská debilina.

A čo sa týka autobusov a trolejbusov, pri Bratislavskej (ne) údržbe je všetko čo má viac než 6 rokov dobré len do šrotu. Tieto čísla vôbec nereflektujú realitu.
Reply on: AndyTak #249510:
Reálne ako schváliteľné? Bohvie. Cesta cez MPK môže byť nevyspytateľná, podľa mňa sa tie čísla ešte zmenia.

Reálne v zmysle vykonateľné? V prímestskej doprave úplne v pohode. Väčšina bývalých sadiek to spĺňa už dnes, vozidlá nad 15 rokov (prvé Crosswaye) behajú už len tam, kde sa s obnovou čakalo na výsledky dovrzaných tendrov - najmä Trnavský a Trenčiansky kraj, a potom v SAD Humenné kde bohvieprečo lipnú na dvadsaťročných sorkách.
V MHD by mali problém malé mestá (napr. Čadca, Snina, michalovskí "sanitkári").
Pikantné to môže byť pri dráhach, ak by sa modernizácia nebrala ako vynulovanie počítadla... Ale možno sa podoja fondy cez Škodovku&ŽOSky a nové eliny, vagóny aj jednotky sa len tak pohrnú 😀
Reply on: brosk #249509:
Môže.

Na https://www.idsbk.sk/listky-ceny/zlavy/tzp-tzp-s/ sa píše "Každý držiteľ preukazu ŤZP-S má nárok na bezplatnú prepravu svojho sprievodcu." Nepíše sa tam nič o tom, že ŤZP musí použiť ŤZP cestovný lístok.

Tarifa IDS BK je v tomto ešte jasnejšia (Článok B.9).
"Bezplatne sa prepravujú: (...) sprievodca ťažko zdravotne postihnutej osoby odkázanej na sprievodcu"
"Nárok na bezplatnú prepravu sa preukazuje: (...) za sprievodcu ťažko zdravotne postihnutej osoby odkázanej na sprievodcu preukazuje nárok táto osoba preukazom ŤZP-S, alebo platným dokladom totožnosti s informáciou o odkázanosti na sprievodcu"
a dokonca úplne explicitne pre túto situáciu B.9.3:
"Bezplatná preprava sprievodcu ŤZP-S sa poskytuje i vtedy, ak si osoba ŤZP-S uplatní nárok na iné zľavnené cestovné (...) ako mu je priznané na preukaz ŤZP-S"
Toto je vobec na Slovensku realne?

"Štandard maximálneho veku dopravného prostriedku, ktorým sa poskytujú dopravné služby vo verejnom záujme je rozdelený na autobus a trolejbus (15 rokov) a ostatné dráhové vozidlá okrem trolejbusu (30 rokov)."

https://www.slov-lex.sk/legislativne-procesy/SK/LP/2024/58

Ahojte, som čerstvo ŤZP-S, ale zároveň mi ešte platí ročná študentská električenka a nemám momentálne kapacitu ísť vybavovať ŤZP kartičku. Ak mám so sebou sprievodcu, môže cestovať zadarmo, aj ak ja idem na svoju študentskú električenku? Alebo potrebujem polovičný lístok ako ŤZP? Prípadne iná kombinácia?
Vopred vďaka za akékoľvek info, oficiálne informácie sú dosť nejasné.
To čo je za výpravu na L71😕?
Z dnešných skúseností vyplýva, že premávka linky 520 by sa uživila aj cez víkend (aj keď ten dopyt by bol asi nerovnomerne rozložený). V smere jazdy do Pezinku sa na zastávke Trávna pýtala jedna pani vodiča 540, či ide k pezinskej nemocnici, pričom po zápornej odpovedi mu povedala, že teda počká na linku 520 (aj by som jej povedal, že tá linka cez víkend nepremáva, ale to už bola mimo autobus a dvere sa zatvárali). Podobná situácia bola aj neskôr pri pezinskej nemocnici, keď staršie panie presviedčali matku s kočíkom, nech počká radšej na 520, ako ísť s kočíkom do Karosy na MHD (to je druhá vec, že ten záložný voz tam žiadny priestor pre kočík nemá, ale nakoniec sme ho tam nejako vpratali, poskladaný) a všetkých som presvedčil, aby na tú 520 nečakali (vodiči mhd v Pezinku samozrejme neovládajú prímestské linky, takže v tomto smere poradiť nevedia).

K MHD Pezinok sa škoda vyjadrovať, okrem toho, že na niektorých zastávkach stále nie je ani zmienka o tom, že ich obsluhuje mhd a nie sú tam ani CP, nefunguje ani hlásenie či zobrazovanie zastávok vo vozidlách a aj spoje asi chodia náhodne, minimálne jeden dnes buď nešiel alebo išiel nejakou inou trasou, ako mal ísť podľa imhd (na ubiane sa spoje MHD Pezinok nezobrazujú vôbec).

Len doplním, aby neprišlo k nedorozumeniu: BA-PK v preklade s linkami 540 a 550 spolu s vlakovou S50 považujem cez víkend za dostačujúce spojenie, problém je asi hlavne v tej MHD, lebo som mal pocit, že aj domáci v tom majú riadny guláš a radšej by boli za linku 520.
Reply on: david11 #249505:
Po prebrúsení už tak nedunia.
Reply on: Solider #249483:
Na Špitálskej dunia, len Škodovice
Reply on: zuzana3 #249488:
Tak sa zamyslam ze Opravny podnik zaviedol nove trolejbusy Sor TNS 0. Ako nazov napoveda, su 0 metrov dlhe a preto su tazko povsimnutelne. Na zastavke pravdepodobne nezastavil preto, ze je na znamenie, a ked siel okolo, nikto nezamaval alebo nedal iny dostatocne zretelny signal vodicovi, aby zastavil. Opravny podnik by sa mal ospravedlnit za tieto malokapacitne trolejbusy ako ja za tento prispevok. 🤣
Reply on: Ma178rek #249501:
Ak by som prijal túto tvoju námietku, tak potom to zjavne nevedel ani dopravný podnik, keďže vypravoval kedysi obojsmerné električky aj na iné linky ako len do do Petržalky. A ja samozrejme viem rozdiel a viem aj ako to vyzerá na konečnej v Petržalke. Prečo nejazdia obojsmerné električky aj inde, pekne vysvetlil pressburger a mne to stačí. Zato som mu aj ja dal palec hore.
Reply on: juraj76 #249493:
Zjavne nevies aký je rozdiel medzi 29T a 30T a asi nepoznáš konečnú v Petržalke
Reply on: Andrej #249499:
Kde som povedal, že súpravy alebo K2 by nemali vôbec jazdiť? Že si na to nespomínam!
Reply on: juraj76 #249493:
Už by si to mal vzdať. VP električky zostanú aj po novom a hotovo.
Reply on: juraj76 #249497:
Ide o to, koľko vozov treba do výpravy... L3 má 21 poradí + ZV, predtým keď bol 2linkový variant, do Petržalky jazdili 1 a 3, na čo bolo treba 17 vozov.
Keď bola reko KV, tak do Petržalky jazdila len L1 s 11 vozmi a na X6 bolo 12 vozov.
Vozidiel je 30, vždy treba aj rezervu...
Reply on: Solider #249496:
To áno, ale vari predtým mohli ísť do Petržalky jednosmerné? Veď obojsmerné nejazdili vždy len na 3!
Reply on: juraj76 #249493:
No asi preto, že keď sa pokazí obojsmerná električka, tak jednosmernú do Petržalky poslať nemôžeš.
Reply on: zuzana3 #249490:
Vaša garamatika oveľa lepšia nie, takže zameť dvere pred prahom, chrániš pľúca pred prachom!

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.