Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: neo #24853:
Opera je omnoho lepsia ako IE.
Re #24854 J: Ale praveze napr. v kazdom hypermarkete maju vsetci rovnosaty. A co sa tyka DP, tak je to vsade samozrejmost, iba na Slovensku je to zvlastnost. Vodici za komunizmu nosili rovnosaty? Mimochodom, co je reprezentativnejsie, ked vidis napr. vodica SAD, alebo nejaku chlpatu opicu z MHD, ktora nema ani tielko? 🙂 A pokial im nedas rovnosatu, tak nejaky priblizne urceny typ oblecenia nie je take jednoduche nosit. Idealna je rovnosata. Ja keby som bol vodic, urcite by som ju prijal.

Re #24855 J: Nebol by moc dobry napad dat to len na 201, pretoze by vznikali incidenty na inych linkach, ze vodic listok predat nechce. 🙂
Panove, nemohli byste mi rict jestli jizda tramvaji vnitrni trati na smycce Komisarky je ve smeru casovych rucicek a v protismeru ku vnejsi trati? Jestli je to tak rad bych vedel od kdy je take usporadani - stacila by odpoved' "vzdy". Dekuji mockrat.
Reply on: Andy #24848:
Inak zabudli na predaj CL u vodiča. Možno by sa to malo skúsiť pokusne na L201 a kď sa do pol roka neobjavý nejaký incident na vodiča a prachy tak to zaviesť do celej siete. Ak by sa takýto incident objavil, majú silný argument prečo nie.
Andy: No ja neviem. Hovorili o pár rokov. To bude možno už trať do Petržalky a bude viac vozov k dispozícii. A ešte jeden spôsob by bol. Že vodiči by nemali svoje vozy. Napr. na linku by bolo 13 vodičov ale vozov iba desať. keď prídeš v špičke na konečnú L93 tak tam stojí niekoľko vozov. No to by vodiči museli mať kvalitné zázemie na všetkých konečných. Tým by sa ušetrilo veľa vozov a mohli by sa posilniť na niektoré linky. Možno sa to bude diať aj skracovaním prestávok.

Uniformy ja nemám rád. Pripomínajú mi doby minulé keď človek nerozoznal železničiara, zamestnanca DPMB, požiarnika a predtým aj policajta. Všetci v modrom. Nechutné tvary odevov,... Ja som za to aby vodič mal predpísané tmavé nohavice, košeľu či sveter bielej až béžovej či modrej farby. Obuv takú v akej sa mu dobre šoféruje. Veď tie aj tak skoro nie je vidno. Musel by byť oholený, ostrihaný, umytý. Veď keď prídeš robiť do nejakej firmy, tak od teba žiadajú slušné oblečenie, ale peniaze na neho ti nedajú. Slušné oblečenie väčšinou znamená oblek.
Čistenie vozov bude robiť externá firma, mám pocit, že aj robí, a preto DPB by stačilo pár metiel na konečených.
Tie cudzie jazyky 🙂 to bola asi nejaká imidžovka. Myslím, že by stačilo keby mal vodič pri sebe zopár fráz napísaných na papiery a prospekt o MHD v nejakých piatich jazykoch. An.j, N.j, Fr.j, Tal.j, Rus.j.
Reply on: si #24852:
no ja radsej ten IE5.5 :o)
Reply on: neo #24851:
a co tak skusit operu ? [ http://www.opera.com/ ]
offtopic:

ked mam IE 5.01 a rad by som 5.5 existuje nejaky sposob ako 5.01 updatnut? lebo stahovat complet celu 5.5 sa mi nechce 🙂
Reply on: Andy #24847:

Však len zájdi do KE fóra a nebudeš sa stačiť čudovať... Preto som sa tu pýtal na tie dĺžky liniek, pretože som mal záujem vypočítať priemerné cestovné rýchlosti pre jednotlivé elinové linky. Zatiaľ mi aspoň podľa celkovej dĺžky všetkých liniek obojsmerne vyšiel údaj o priemernej cestovnej rýchlosti 20,57 km/h v BA a 20,49 km/h (mestské linky v KE- mrkni tam príspevok #2019). Viacerí sa ma pritom snažili presvedčiť, že v BA jazdia eliny PODSTATNE rýchlejšie. Zaujímavé by boli čísla z iných koľajových prevádzok, napr. v ČR.
Beus:K mohutnemu pribrzdeniu dochadza automaticky po intenzivnom mliaskani LS:-).Urcite to poznas,pustis jazdu,ampermeter vystartuje za roh a vsetky vlky mas v kabine...Andy:Skoda,ze uz nejazdim...aj cez kummlerky sa dalo jazdit 70,napriklad pri ZS smerom na Jegeho.Alebo cez krizovatku pri YMCA.Ale ing.Pertinax musi dobre podvesne armatury vymenit za tahove a hnusne plesnive Kremnice nechat,pretoze sa to tak vzdy robilo...
Reply on: J #24839:
To su nejake nezmysly zrejme 🙂
- Ako bude mozne pridavat viac vozidiel, ked sa 100 kupi a 100 vyradi? Najma ak sa vyradi 100 18-metrovych a kupi 100 15-metrovych, ktore tak ospevuju.
- Uniformy? Na kazdy den novu, ze? To by DPB skrachoval 🙂 Najprv by pomohla kupa metly, handry a saponatu. Mozno za par rokov aj uniformy 🙂
- Cudzie jazyky? Mozno by na zaciatok stacilo, keby sa naucili siet liniek MHD... Lebo ked sa cestujuci na nieco pyta, tak vodic nevie poriadne, ani kam ide linka, ktoru prave obsluhuje. 🙂
Reply on: Sarko #24846:
Kto tvrdil, ze su rychle? Vsak odjakziva sa vlecu. Velky pocet zastavok, nekvalitne trate atd. A vodici ked maju predpisane 50 km/h, tak sa stav, ze pojdu do 40. Este horsie je to s trolejbusmi... Ked urobia novu trolejbusovu vyhybku, a daju tam 40 km/h (ano, 40, jedna taka u nas je), tak tade 70% vodicov jazdi 30, 20% 15 a 10% 35. 40 som tam nevidel ist nikdy nikoho a cez tu vyhybku chodim 2x denne.. Inak maju trolejbusy tusim 60. A jeden vodic mi hovoril, ze s trolejbusom nad 50 moc nechodi, lebo vraj im to blbo meria s odchylkou aj 20%, a ze niekedy idu po premiach aj za to, ked tych 60 v skutocnosti neprekrocil.
Reply on: Beus #24844:

No a potom nech mi chalani tvrdia, aké sú bratislavské električky rýchle... Asi som pochopil správne, ak vodič ostro vyberá zákrutu, že keď nemôže ísť po rovine viac ako 50 km/h, tak si to rovnakou rýchlosťou vyberie aj v zákrute. Proste len viac škody ako úžitku. Čo sa týka chronometráži a rýchlostí, v tomto sú si BA a KE podobné. V KE je obmedzenie max. rýchlosti tiež na 50 km/h (na rýchlodráhe 60 km/h), akurát limit prekročenia je +2 km/h. Za každý ďalší km nad limit pri kontrole karty sa strháva 50,- Sk z prémií. Na rýchlodráhe sa toleruje viac, vodiči jazdia priemerne 70-75 km/h.

V prípade náskokov Ťa fakt obdivujem. Ešte som nevidel vodiča, ktorý by pri posledných spojoch nešiel s náskokom. Pritom v KE si niektorí trúfajú na 3-4 min. náskoky aj v špičke.

Ak dobieham na spoj a vodič ma nepočká, viem to pochopiť, je to moja chyba. Ale ak vodič zavrie dvere, čaká na "voľno" a neotvorí ani po naznačení, že chceš nastúpiť, tak to považujem za vrchol drzosti, zvlášť, ak má ešte aj náskok. Našťastie takých je málo a väčšinou sú to ľudia, ktorí chcú dať najavo svoju nadradenosť (z titulu, že napr. doma ich žena drží pod papučou... 🙂 ).
Reply on: Vladimír #24841:

Škoda len, že posledný mohykán, pán Kysilka, už odišiel do dôchodku. Ten, keď išiel smerom k Nám. osloboditeľov, tak vyzváňal na všetko, čo sa pohlo. 🙂 Najkrajšie zážitky s ním mám, keď už pred križovatkou Štúrova-Mojmírova vyzváňal vždy v úseku 100 metrov pred chodníkom vedúcim k zastávke električky. Tu je totiž živý plot a neraz tu došlo ku kolízii s chodcami. Uniformovaný Kysilka s brigadírkou si takto vždy vynútil pozornosť celého námestia.
Reply on: S499.1023 #24805:
Hehe, dobreee:) Ja sice cingam za FC Kacerovo, ale dobre som sa na tom zasmial, lebo bohuzial u nas taki vodici su, no nastastie nie vsetci 🙂 A niektorym by sa fakt take skolenie (ako odstrasujuci priklad, ako sa to nema) zislo :))
Zaujimalo by ma ale, co presne je mohutne pribrzdenie, pripadne navod nan, lebo K2 su zname svojou lenivostou, ako v jazde tak aj v brzde 🙂 Teda, cest vynimkam, ktorych je bohuzial stale menej...

Inac, k tej debate o chronometrazach a rychlostiach:
Podla predpisu D1/1 je max. rychlost elektrickoveho vlaku na trati 50km/h, cize ak ides rychlejsie, porusujes predpis. V praxi to vyzera tak, ze sa kontroluju karty (na ktore palubak zapisuje kolko ides, s akym meskanim/predstihom, atd...) a toleruje sa 10%, takze ak ides nad 55, uz riskujes ze si ta zavolaju do dopravnej kacelarie (a nad 59 to urobia zarucene) a mas par stovak z premii v cudu. Takze dohanat meskanie rychlou jazdou na dlhych rovnych a bezpecnych usekoch sa uz neda, kedysi to slo...
S cakanim na dobiehajucich je to asi tak, ze podla mestskeho prepravneho poriadku cestujuci je pripraveny na zastavke nastupit do vozidla - dobiehajuci sa za cestujuceho nepovazuje. Samozrejme, ked je vodic aspon trochu clovek, tak toho dobiehajuceho pocka (a ked sa co i len trochu pozera pred seba a do zrkadla, tak VIDI co sa deje), lebo vie ze tych 5 sekund co tym strati, zvycajne aj tak nic neznamena, lebo za rohom je semafor, na ktorom aj tak bude cakat dalsich 30-60s. Ja mam vo zvyku pockat, ked vidim aspon aku-taku snahu dobehnut. Necakam len vo vynimocnych pripadoch - napr. ked meskam a stal som na semafore cely cyklus - dalsie volno si uz jednoducho nenecham ujst, alebo ked som uz cakal tolko dobiehajucich, ze tam stojim prilis dlho. Uz aj to sa mi stalo - prisiel som s 5-kou ku Blumentalu v nedelu rano okolo 8:00 - skoncila omsa. Situacia typu "no zbohom" - zastavka prepchata, a ludia (zvacsa starsi) dobiehli z kostola v suvislom prude. Po asi 2 minutach statia co plynule nastupovali stale dalsi a dalsi ma to uz fakt omrzelo (a asi aj tych, co tam tie 2 minuty sedeli/stali v stojacom voze), nasiel som mensiu medzeru medzi dobiehajucimi a zdrhol som, to sa uz fakt nedalo. A este zasadne necakam ked viem ze v tesnom zavese za mnou ide dalsi voz tym istym smerom, to by bolo odo mna sproste - zdrzoval by som seba, ludi v mojom voze, a este aj ten voz za mnou.
Co sa tyka naskoku/meskania, suhlasim ze vodic by nemal ist zo zastavky skor (a ked ja robim posledne spoje, ZASADNE nejdem skor). Problem je vsak v tom, ze mame uplne nafigu chronometraze. Momentalne su rozdelene do 4 casovych pasiem: 5:00-6:00, 6:00-18:00, 18:00-21:00 a 21:00-5:00, co je, sami uznate, viac nez nedostatocne. (Ked mi niekto chce povedat ze o 6:30, v rannej spicke, ked su plne zastavky a plne vozy, a v kazdej zastavke stojim tolko, ze by som si aj odskocit stihol, mam mat rovnake chronometraze ako o 11:30, ked vozim viac-menej vzduch a do zastavky pridem, zistim ze nikto dnu-nikto von, a odidem, tak...) Takze to vyzera tak, ze na obed (a tiez okolo 19:00-21:00) musim ist max. 30 a vetrat na kazdej zastavke, aby som nesiel skor, a zase v spicke sa mozem aj potrhat, a niekedy sa to fakt neda stihnut v tych casoch. Ak by boli NORMALNE chronometraze (cize take, ktore sa v akejkolvek dennej dobe akurat stihaju, alebo tesne nestihaju), tak prosim, bol by som aj za postihy za predcasny odchod, ale pri tychto nasich je to ozaj nemyslitelne...ked musim z Race po vozovnu ist 35-40, aby som neusiel kolegom ktori su po fajronte, potom pustit 1 semafor pri Zvaraku, dalsi na Racku, a pre istotu este 1 na Americkom/Kollarovom nam., tak to podla mna fakt normalne nie je 🙂 Takze ak niekoho niekedy nachytate ist v sedle s 1-2 minutovym naskokom, nebudte nanho zli, on chce tiez len jazdit ako clovek, a nie ako slimak. 🙂
Reply on: J #24839:
Veruze pan direktor, raz budeme vsetci aj sediet, ale to az vtedy, ked vy budete lezat 🙂
Reply on: Andy #24822:

7911+7912? To je predsa Mylanov Misakov voz. 🙂 Zeby tak velmi zvonil... Ale boh vie ci tam bol.
Hehe, mal som s nim tento tyzden dobru srandu. Dosiel ako vzdy so 7911+7912, nastpul som na Marianskej smer Raca. Nastupoval som cez prve dvere na B voze. Akosi kukuam kukam, ale tie druhe sa nie a nie zavret, zatvorili sa iba kusok, ostali zaseknute. Taka pani ich dotlacila. Samozrejme ze som k nim isiel. Ked sme sa zacali zobiehat, tak sa svojvolne zas otvorili, cca pri pri rychlosti 15 km/h. Nato voz vypol jazdu. Okamzite som tie dvere zatlacil a isli sme dalej. Na Americkom nam. voz zhasol... Prisiel Milan, porypal sa v kabinke B voza a dvere ostali permanentne zatvorene. Ja som sa uz bal ze nas vyhodi a odide do Krasnan. Tak som ho v duchu pochvalil, lebo sa mi to pacilo. Co sa mi vsak menej pacilo bol fakt, ze (ako vzdy) chytil sexiu na Americkom namesti.... Hehe. Nechapem preco, ale tak vsetci Krabusti pravidelne tahaju obluk... Asi by si mali zvyknut, ze suprava T6A5 ma zberac ovela dalej ako kachna.... 🙂
Reply on: J #24827:
Súhlasím s tým, že v BA sa akosi málo zvoní. Ja sa denne prevážam v Košiciach a keď občas zavítam k vám, vždy mám dojem, že vaše eliny sú nejaké "nemé". 🙂
Nový Čas 24.1. 2004 pripisujem aj pre wapistov
Časom by vo vozidlách mal mať každý cestujúci svoju stoliku
Budeme sa v autobusoch menej tlačiť
Na cestujúcich v hromadnej doprave čakajú lepšie časy. Dopravný ponik chce nakúpiť autobusy, pridať spoje, skrátiť intervaly. Cieľom je, aby sa cestujúci v dopravných prostriedkoch menej tlačili. "Ľudia sa tlačia. Vozidlá trpia preťažovaním, zvyšuje sa spotreba pohonných látok, dochádza k vyššiemu opotrebovaniu pneumatík," konštatuje riaditeľ rezortu prevádzky a techniky Bronislav Weigl. Obsaditeľnosť vozidiel sa v ranných špičkách vysoko prekračuje. Zatiaľ stále viac cestujúcich stojí ako sedí. Zmenu by mohli cestujúci pocítiť už v priebehu niekoľkých rokov. Dopravný podnik plánuje nakúpiť vyše sto nízkopodlažných autobusov. Tým bude možné pridávať viaceré linky a skrátiť intervaly medzi spojmi a cestujúci sa budú menej tlačiť. Ako povedal Weigl, ideálne by bolo, keby intervaly nepresiahli dvadsať minút. V špičke by zase nemali byť väčšie než desať alebo dvanásť minút. V autobusoch by mala sedieť polovica cestujúcich, v električkách 33 percent. Weigl je presvedčený, že časom v sedlovej oprave a doprave počas víkendu bud každý cestujúci sedieť, tak ako je to v Európe. Zmeny čakajú aj vodičov. Tí by mali dostať uniformy a tiež sa budú musieť učiť cudzie jazyky.

Doplené tabuľkou obsaditeľnosť vozidiel dnes a v budúcnoti:
Električka ólo 162 - 95
El. kĺbová 220 - 135
Trolejbusy sólo 82 - 55
Tr. kĺbové 150 - 97
Autobusy sólo 94 - 63
A kĺbové. 150 - 96

(Ako fotka je SU15 s textom: "Možno práve takéto autobusy sa onedlho objavia v bratislavských uliciach." Žeby NČ vedel niečo viac ako my?)

Treba už len veriť, že sa to podarí. A je dobré vedieť, že na DPB a.s. vedia čo je potrebné pre lepšiu MHDčku. Na začiatok to stačí.
Reply on: J #24837:
To posli mailom dekovi, mozno nad tym porozmysla.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.