Viedenský dohovor umožňuje obe kombinácie (čierna šípka na farebnom pozadí aj farebná šípka na čiernom pozadí) pre všetky svetlá
Inak v Chorvátsku som sa stretol s tým, že červené a zelené svetlo boli smerové, kým žlté plné. Tu ale vidím jediný zmysel v tom, že pri vypnutí riadenia a ponechaní blikajúcej žltej nevzniká už nás používaný, avšak právne neexistujúci signál smerovej blikajúcej žltej
Už to teraz ani nevnímam, takže neviem, ako to je ale kedysi ma iritovalo už len to, že v červenom signále bola maska, takže svietila naozaj len šípka, zatiaľ čo v žltom a zelenom bol na plnom svetle len na skle nastriekaný/nasieťotlačovaný/natampónovaný obrys šípky.
Guľatá červená pre smerovú žltú a zelenú je možno vo Viedni, ale nie u nás. Teda aspoň do zmeny značiek a návestidiel z pred dvoch rokov taká kombinácia povolená nebola.
Skôr by som to videl na informovanie cestujúcich k začiatku rekonštrukcie prvej etapy vajnorskej radiály, ktorá už mala byť dávno rozbehnutá nakoľko sa pomaly blížime k polovici júla. No z neschopnosti mesta ukončiť súťaž a vyhodnotiť realizátora v normálnom termíne evidentne preserú na reko polovicu leta a začnú až v auguste.
Predpokladam Zmeny Ostredky - Trnavka a Zahorska Bystrica - Lamac. Edit: Mozno sa tam ukazu aj info o zdrazovani listkov a zmenach koli Baterkovym T-busom. Napr. 44, 40
Principiálne na nejakej frekventovanej ceste aj keď je prikázaný smer doprava + plechová šípka, tak by mohol byť problém odbočiť hlavne v špičke, čiže tá zelená má zmysel.
S499.1023