Reply on: Ma178rek #246745:
Posledna elektricka z centra na Rivieru prichadza z centra cca 23:24. Posledny spoj smer DD ide L32 o 23:27 . Po tomto case prejdu terminalom uz len N34 a dojazdove eliny smer centrum/HS. T.j. realne by tie 31tr by zobrali mozno 0-1 cloveka. Nocak N33 ide 23:46. Ale raz som siel poslednou L4, ktora mala prestoj asi 10min dakde v centre tak nas na prikaz dispecingu viezla nejaka 31tr asi 15ludi mimo CP po 23:35
Ike
Dráha je dráha a vozidlo je vozidlo. Ak má právnická osoba licenciu, môže prevádzkovať dráhovú dopravu ako takú. Licenciu udelí VÚC žiadateľovi, ktorý preukáže podmienky podľa zákona (a nikde nie je napísané, že tá istá právnická osoba nemôže mať povolenie prevádzkovateľa cestnej dopravy). Jazdy mimo osobnej dopravy (manipulačné) už nikto nerieši.
Pri prevádzkovaní osobnej dopravy rozhoduje charakter linky, pričom niektoré linky sú autobusové a niektoré dráhové. Autobusové linky sú predmetom dopravnej licencie, ktorú vydáva obec a dráhové linky súčasťou licencie vyššie. Na autobusovú linku nemôže byť vypravený trolejbus, na trolejbusovú v princípe môže, ak ide o mimoriadnosť.
Po schválení zákona o verejnej osobnej doprave v treťom čítaní (a drobných úpravách v prevádzkovom poriadku dráh) sa táto dichotómia vytratí úplne a bude existovať už len "linka" a povolenie na prevádzkovanie linky(ktoré nahradí časť licencie na dráhach, a dopravnú licenciu pri autobusoch) už nebude rozlišovať pohon vozidiel, pokiaľ to dopravný správny orgán (ktorým bude po novom už len obec) neurčí inak.
Žiadne jazdenie "na čierno" tu nie je.