Zaujímalo by ma, prečo sa parciálne trolejbusy u nás nedajú zaregistrovať ako dvojcestné vozidlá. V tom prípade be mimo drôtov, presnejšie, keď nie sú pripojené na drôty, boli normálnym autobusom a teda by ich mohol viesť autobusár. Vyriešila by sa tým aj šedá oblasť jázd mimo trolejí, keď je skôr vedou dohody ako práva, že sa tie úseku pokladajú za trolejbusovú dráhu.
Dávam do pozornosti: V susednej Viedni koncom leta až v priebehu jesene tohto roku končia u Badner Bahn staršie električky typu WLB 100 od výrobcu SGP Simmering z 80. rokov min. storočia. Budú komplet nahradené novými modrobielymi električkami Alstom typu TW500 z ktorých už časť jazdí, celkom má byť dodaných 30 vozidiel tohto typu (z toho už asi 18 nových jazdí dnes, 12 ks ešte dodajú). Takže kto má záujem si urobiť výlet napr. do okolia Wien Meidling kde jazdia na spoločnej trati s mestskými električkami po terminál Schedifkaplatz cez Philadelphiabrűcke by nemal rozhodne vyčkávať......jazdia v dvojiciach spolu s novším typom WLB 400.
V poslednom case som si zacal vsimat na 83 alebo 84 otokar. Neviete ako sa tam vypravuju vozidla ked nemame uz vela MBCapacity? Navyse ta farba linky biela a modra vyzeraju zaujimavo, doteraz tam bola iba zelena a cierna.
Však sa to dá riešiť striedačmi. Na úseku pod drátmi pôjde pavučinár a na zvyšok trasy to prevezme vodič autobusu, však na baterky sa s tým jazdí rovnako ako s abusom
Ak berieme do úvahy, že po príchode nových trolejbusov sa určitá časť autobusových vodičov bude musieť zmeniť na trolejbusových, tak nemalo by vodičov trolejbusov byť v tomto čase už skôr prebytok? Alebo sa chystá nejaká nárazová konverzia tesne pred ich nasadením?
trolejbus6207