Reply on: Ike #246322:
Ako písal 810zssk v #246324, cieľom spojenia 41 a 44 je zabezpečiť atraktívne a spoľahlivé spojenie Drotárskej a Hodžka, čo je rovnako silný, ak nie silnejší, prepravný prúd ako Drotárska - Pražská/HLST. Súčasný prestup na Búdkovej je po mnohých stránkach nevyhovujúci - v špičkách často prestup nevýjde kvôli meškaniam a v smere z mesta na Drotársku je navyše sťažený nevhodným riešením “uzla” Búdková - oblúkovou výstupnou hranou, ku ktorej sa nedá pristaviť tak, aby vedel normálne vystúpiť vozíčkar/kočík a potrebou prechádzať cez dva prechody na nástupisko 41. Spojená linka okrem výrazných benefitov pre obývatelov Drotárskej prinesie zlepší aj turistické spojenie hradu a hlavnej stanice, ktoré je aktuálne mizerné.
Čo sa týka prenášania meškaní, to nebude nejake závratné. V rannej špičke zvyknú meškávať ako 41 tak 44 zväčša do 2-4 minút, čím sa akurát dosiahne rovnomernejšie rozloženie reálnych odchodov v relácií Búdková - Hodžko a opačne, keďže 47 zvykne meškávať podobne.
samkoh
1. ideálna dĺžka= vzdušnou čiarou určite
2. ideálna dĺžka= najkratšia cesta zjazdná na cestnom bicykli, t.j. bez ohľadu na jednosmerky, pešie zóny, prejazd zakázaný atď. a zákazy odbočenia tiež bude asi na popredných miestach.
3. ideálna dĺžka= najkratšia trasa osobným autom pri dodržaní všetkých predpisov, tam to už až také strašné nie je, ale ešte stále to asi bude vychádzať cez Slavín alebo Žabotovu/ Jeleniu-šancovú-pražskú-hrboňovu-búdkovú.
4. ideálna dĺžka= najkratšia trasa, po ktorej chodí MHD, zase vyjde cez Slavín alebo Hroboňovu.
5. jediný parameter, ktorý vyjde relatívne normálne, je deviabilita oproti najkratšej trolejovo zjazdnej trase, tam asi veľký rozdiel oproti trase od prezidentky cez Hroboňovu nebude.
Konkurentov v deviabilite má medzi električkami asi e-4, trolejbusmi t-47 a autobusmi a-23, a41, a50, a66, a78, a87, a88, a99.
Nič v zlom, ale ak zahraničný turista príde po novom na konečnú na kolibe a bude vidieť na t-44 cieľ hlavná stanica, poteší sa, že aspoň nemusí prestupovať. Po jednej vyhliadkovej jazde po (hlavne) I. bratislavskom obvode si túto linku asi zaradí na zoznam pascí na turistov, resp. šotoliniek.