Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: FFF13 #245368:
To by bolo asi najlepšie riešenie, keďže by sa zaviedla obsluha Strmých vŕškov. Tam už dávno mala byť lepšia obsluha hlavne cez víkendy a cez prázdniny.
Dnes nové vlaky len po Galantu na S60, ktoré vlani v parných hodinách nepremávali sa tešia slušnej frekvencii - vzhľadom na to, že historický prvýkrát je hodinový interval a nie sme ani mesiac od začiatku platnosti nového gvd + aj s Vianocami.
Reply on: Joyki #245343:
viem ze prestup na vlak-vlak na hrane je pohodlnejsi aj ryhlejsi ale aj tak mi nedalo: kombinacia S60 + MHD vychadza porovnatelne
https://imhd.sk/ba/planovac-cesty?v=7&a=g3301&b=g463&pd=2023-01-09&pt=5%3A00&pa=0&pl=1.0-4.0&pp=0&pc=0&pv=30.1-11.1-3.1-6.1-2.1-15.1-22.1&pf=2.1-21.1-22.1-49.1&po=1.1-80.1-214.1-219.1
Len taká všeobecná otázka. Keď si tu kreslíte grafikony, linkovanie, atď. tak pozeráte aj na ekonomiku prevádzky, budget, prestávky vodičov, počet vozidiel, väzby, časy škôl, VW, kapacita hrán, požiadavky MČ, požiadavky mesta, atď. alebo si skladáte len grafikon na štýl šotouš - odborník? 🤔
Reply on: Urbanway 2423 #245364:
Ja by som navrhol N21 nechať tak ako je, pre N37 zrušiť zachádzku cez lamačské sídlisko (a ideálne pridať zachádzku na Strmé vŕšky)
a spraviť novú nočnú linku (napr. N24) ktorá by šla v trase Hl.st. - Patrónka - Lamač (ako N37) - Bory.
Čo poviete na toto?
Reply on: Oli61 #245358:
netreba zabudnúť na fakt, že CP 36ky má veľa spoločného aj so ZSSK - cez prázdniny sa jazdí tak "často" ako cez víkend, čiže napr. aj tento týždeň tam máš nádherný hodinový interval
Reply on: Arrivaderci #245365:
Tá 36/123 by mala trasu ZB - Strmé vŕšky - Bory - Lamač? Nebolo by potom lepšie odkloniť 92 cez Lamač (s výnimkou spojov do VW), aby nahradila 123 v úseku Lamač - Bory a aby tam nešli zbytočne 2 linky? Obsluhu Nemocnice Bory by som riešil skôr nejakou linkou z centra, ktorá by išla po D2 a 36/123 ponechal ako doplnkové linky pre tangenciálne spojenia.

Spojenie Borov a Dúbravky by som radšej riešil 36/123 alebo regiobusmi, pretože 20 býva už teraz dosť plná (minimálne po Milana Marečka) a to spojenie Technické sklo - DNV je tiež dosť využívané a tiež sú tam aj tie Agáty. Spojenie Bory - DNV by zabezpečila 21.

23 by sa možno by sa mohla posilniť v celej trase na 30 minút s posilovými spojmi v špičke po Dúbravku (tiež v intervale 30 minút), aby sa zlepšilo aj spojenie Jana Jonáša s Dúbravky (21 je pre toto spojenie pomalá + tam majú pribudnúť tie ďalšie sklady).

Pod centrom som skôr myslel Hodžovo námestie, Zochovu, AS, pretože 21, 83/84 už veľa miesta pre ďalších cestujúcich nemajú a to jazdia dosť často. Nová linka z Borov by si teoreticky mohla vymeniť aj trasu s 84 v Petržalke a 84 by sa ukončila v centre.

Ja by som tú N21 potiahol cez Vrančovičovu, aby sa umožnilo spojenie Lamač - Bory/DNV aj v noci a aby sa dal zaviesť prestup medzi N20 a N21 na Hrubých lúkach (spojenie Dúbravka - DNV). Časovo by to vychádzalo aj pri zachovaní okruhu na N21.
Reply on: Urbanway 2423 #245364:
K 36/123 + 20/24: tam mi islo hlavne o to, aby nemali "zachadzku" do Dubravky a mali prestup na hrane na linku, co by tam isla (ci uz na Vladimira Jukla alebo na Nemocnici Bory), cim by sa mohol zahustit interval (hlavne ked to nepojde po Agatovej cez zapchy). Nehovoriac o tom, ze Lamac ma 23 do Dubravky a zo Zahorskej by isla 36/123 alebo Regio spoje a bol by tam prestup na 20/24. Resp. kolko realne ludi zo ZB ide az do Dubravky a nie len po Bory? A nebude lepsie 36/123 posilnit pre ludi do Nemocnice?

Technicke sklo: je tam vacsia potreba/dopyt ako keby sa mala 20 potiahnut okolo Borov a cez Saratovsku do Dubravky? Myslim si, ze to dava vacsi zmysel potiahnut 20 mimo a dat tam 23 a pripadne predlzit 27 v spickach. Alebo mierne posilnit 26 od Pri Krizi po ZST DNV, ktora by po Agatovej stale isla.

A myslim si, ze tou linkou spajajucou Bory a "Centrum" (Patronka/Einsteinka) by mohla byt prave 92, ktora by sa mala zmenit z "linka pre VW s doplnkovou trasou" na "linka pre Bory s vybranymi spojmi do VW".

A nocak by urcite mal byt N20, ktory by v Dubravke nahradil N21 a koncil pri Nemocnici Bory. A ta N21 by isla po dialnici okolo Borov.
Reply on: Arrivaderci #245363:
36/123 by mali podľa mňa viesť až do Dúbravky (zišlo by sa aj ich posilnenie), aby bolo zachované spojenie Dúbravky a ZB (regiobusy, OBI)/Lamača. Spojenie Dúbravky s Lamačom by sa ešte vyriešiť posilnením 23 po obratisko električiek. K Bory mall (napr. na tú zastávku, kde by končila 92) a ŽST Bory by sa mohli odkloniť aj nejaké regiobusy.

20 by som viedol cez Technické sklo, pretože veľa ľudí z tadiaľ chodí práve do DNV (na sídlisko, nie k VW) a navyše sa tam stavajú aj Agáty, ktoré by potom boli obsluhované iba 23 so slabým intervalom.

Sklady nad Metrom by mohla výhľadovo obslúžiť 23 ako doplnková linka do VW a Dúbravky. Základnú obsluhu tejto časti a zastávok M. Encingera, Hrubé lúky, H. Ponickej (prestup na 21 smer DNV) a Nemocnice Bory (zastávka 92) by mala zabezpečiť nejaká nová linka spájajúca Bory s centrom. Dočasne by sa mohla táto linka ukončiť na kruhovom objazde pri M. Encingera.

Ďalšia vec je, že by sa do Borov mala zaviesť aj nočná doprava aspoň presmerovaním N21, čo by si vyžiadalo pridanie 1 poradia . V budúcnosti by mohla ísť N21 cez Lamač/D1 (v noci by to bolo asi aj jedno) a nejaká nová linka by išla po súčasnej trase N21 cez Dúbravku ďalej do Borov.
Reply on: Arrivaderci #245346:
Tak si trosku zasotousim podla Google Maps 😃 (nie, vazne nemam nic lepsie na praci dnes). Tu uz beriem do uvahy, ze je aj spravene predlzenie Saratovskej.

20/21: presmerovanie cez Hrube Lucky a 20 na Saratovsku
23: nahradi 20 k Technickemu sklu
25/26: ostava
27: mozno tiez potiahnut k Technickemu sklu ak by to vychadzalo, netusim
92 (192): predlzit od Cerveneho mostu k Nemocnica Bory, spoje do VW by tiez isli cez tu zastavku, Hany Ponickej, Hrube Luky a Mateja Encingera
36/123: spojit dokopy, mierne zlepsit interval, zrusit Dubravsku cast

Nova linka 24 (najmenej domyslena): Sluzila by ako predpripava na rozsirenie zon (sklady/obchody) nad Metrom a na prepoj 36/123/Nemocnice/TIOP s Dubravkou.

Tu by sa mohlo alternativne spravit, ze 36/123 pojdu k Nemocnici Bory (vynechaju Hany Ponickej a Vladimira Jukla) a namiesto 24 by bola 20 (Hrube Luky, Hany Ponickej, Nemocnica Bory), len by chybala zastavka pri TIOPe pre 20.

EDIT: a mozno este jedna uprava - ak by chodila 20 a 21 cez Hrube Luky, presunut zastavku T. P. Kolakovica za kruhac blizsie ku Kauflandu/Hornbachu pre lepsiu dostupnost zastavky.
Reply on: Viko #245361:
Nemiešajme povinnosti určené politikmi a lokálnym marketingom.
Reply on: N/A #245360:
Aha, čiže to, že mi k domu chodí spoj, ktorým sa niekam dostanem, je rozvoj? Potom ako dobre, že sa nám Petržalka tak krásne rozvíja! 😂

Ale máš pravdu, mesto nemusí financovať politické výstrelky - pokojne mohlo namiesto "dočasnej pokládky dlažby" na Komenského námestí, Dunajskej či Krížnej dané financie alokovať tam, kde mu reálne chýbajú.
Reply on: Viko #245359:
Keď mesto musí financovať politické výstrelky, nemôže financovať rozvoj.

Ľahká matematika.
Reply on: N/A #245357:
Keby aj, čo to s tým má?

Mesto má jednoducho za úlohu zabezpečovať nejaké základné služby pre každého. Nemá si čo vyberať, či sa mu príbeh vzniku nejakej štvrte páči alebo nepáči.
Reply on: 810zssk #245355:
L36 chodí poobede slušne vyťažená, vídavam hlavne Bory, smer ZB.
Reply on: Arrivaderci #245356:
Lenže Viedeň má v AT nejaké to postavenie. BA je v SK len dojná krava bez výhod.

Developeri sa rozbehli, lebo ľudia na to mali.
Reply on: N/A #245350:
Ach, zaratal som zastavku Hornbachu omylom 2x, takze mas pravdu, je to 4-5-2.

Ale stale je to mizerne obsluzene vzhladom na to, ze tam je nakupne centrum (ktore mava casto preplnenu podzemnu garaz), mas tam po novom velku spadovu nemocnicu, rastie ti tam stvrt porovnatelna s DNV (ak nie vacsia) a prave teraz ucis ludi, ze auto tam je dolezite (snad nikto, kto tam kupuje byvanie, si ho nekupil bez parkovacieho miesta), preto mesto s tym musi nieco spravit cim skor.

Vo Viedni pre podobnu stvrt potiahli metro kym sa poriadne rozbehla stavba. U nas mozno bude elektricka o 5-10 rokov a dostatocne autobusove spojenie snad do 5.

EDIT: a to nehovorim, ze za Bormi uz stavaju skladovo-predajne budovy a planuje sa vystavba az po D4.
Reply on: N/A #245354:
A veľa rezidentov v Starom Meste autá skutočne nemá. Na rozdiel od obyvateľov napr. Strmých vŕškov kde sa obsluha "vyriešila" autobusom odnikiaľ nikam raz za hodinu.
Reply on: 810zssk #245351:
Touto logikou by rezident v Starom Meste nemal (nemusel) mať auto. A predsa majú.

Určite podporujem rozvoj MHD a potláčanie IAD, ale nie som naivný.
Reply on: Ike #245352:
To by vrcholoví politici nesmeli ruinovať samosprávy.

Dnes mesto niečo povolí, finančne je kryté. Príde politik a zrazu nie je ani na osvetlenie.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.