Reply on: Erasmus #244254:
Potvrdzujem. Minulý týždeň som trávil v Jizerských horách. A jeden deň som šiel z jizerskej koncovej dedinky Josefuv Dúl do Jablonca N.N. s prestupom v Smržovke. Celkovo to bolo tak 12 km a 30 min. jazdy bez času na prestup. No ten pendler na úseku J.Dúl-Smržovka mal hodinový takt (ráno a poobede dokonca 30 min.) k hlavnej trati Harachov-Liberec a na prípoj sa nečakalo dlhšie ako v rozpätí 3-30 min. A to ten courák vymietol 3 jizerské dedinky po Smržovku, vyložil ľudí na prestup a počkal na tie prípoje a šupajdil späť do Josefova Dúlu. Príroda z okna bol už len bonus. A všetko pekne klapalo a šlo na čas.
Erasmus
Netvrdím, že český model nemá nedostatky, ale regionálna železničná doprava tam všeobecne funguje omnoho lepšie ako na Slovensku. V prípade trate 130 by obce a obyvatelia boli asi úspešnejší v tlaku na viac osobných vlakov, ak by ich objednávanie záviselo od kraja, ktorý by na to dostával príslušné daňové výnosy, než keď sa musia obracať na MinDop, ktoré má iné priority.