Reply on: N/A #241708:
Áno, odtiaľ je moja inšpirácia lebo to funguje dobre. Úprimne, ja ani veľmi neviem kedy som v meste a kedy nie 
Ale tá legislatíva je tu zvláštna, v princípe hovorí že za verejnú dopravu sú zodpovedné obce a kraj, s tým že sa majú dohodnúť. Potom je tam nejaké ustanovenie že ak sa nedohodnú tak môže zasiahnuť štát. Vo výsledku to funguje tak že vo veľkej trojke miest je to jednoliaty systém (Sthlm a Gbg ani nevieš kde si, v Skåne farebne rozlišujú mestské a regiobusy ale tiež platí jednotný systém), inde sú to dva rôzne systémy s nejakou mierou integrácie alebo aj nie.
810zssk
2. Narážame na problém že MHD objednáva niekto iný ako regionálku. Bude mesto platiť električky navyše kým župa šetriť na busoch? To je od začiatku problém s týmito úvahami o optimalizácii siete v rámci IDS, keďže prehadzovanie výkonov medzi módmi dopravy zároveň znamená prehadzovanie výkonov medzi objednávateľmi a teda aj rozpočtami. Potrebovali by sme jedného silného objednávateľa pre celú lokálnu dopravu.