Reply on: Andy #23970:
A hlavne nemusis parkovat.


Jedna vec co mi vsak osobne prekaza je lenivost ludi, ktori si zvykli na IAD. Parkuju co najblizsie, nechce sa im prejst ani 100 metrov pesi. Nikdy by nezaparkovali auto tak daleko od miesta kam chcu. Ja to mam na zastavku MHD od brany domu dalej ako by hocikot bol ochotny ist pesi. A v tom vidim problem. Lebo vela ludi sa chce dostat na jedno miesto a nikto nie je ochotny prejst kusok pesi. Vsak parkovacia garaz Alexia je prazdna a to iba preto, lebo ludia su lenivy prejst si z nej do Tesca, co mne vobec nerobi problem. Berte to prosim ako priklad, nemusi to byt vzdy tak.
Spectre:
Teraz si "rypnem" ja, OK? Ty si taky expert, oprav mi prosim vsetky moje prevopisne chibi a preklepi v tomto prispevku.

fobust
Neda sa to uplne jednoducho vyratat. Ten, komu vyhovuje auto bude vzdy porovnavat MHD toho najdrahsieho pohladu - jednorazoveho listku. Ten, kto auto nema a plati si za rocnu elektricenku, toho vyjde MHD lacnejsie.
Osobne by som to zhrnul tak, ze pokial clovek auto nema, tak MHD ho vyjde lacnejsie. Ak uz auto ma (teraz jedno ci starucicku embecku alebo nove auto), tak je jedno ci a kolko s nim cestuje, ma urcite fixne naklady, ktore plati tak ci tak. Teda ak by si dotycny povedzme tomu aj kupil rocnu elektricenku za 6000 Sk, neodpadli by mu tie naklady za auto, ktore rozhodne nie su zanedbatelne. Keby tych 6000 Sk investoval do variabilnych poloziek (benzin, olej...), tak by sa mu to auto naozaj mohlo vyplatit. Tu ide o to, kolko a ako casto cestuje, kolko ludi sa v tom aute vezie a pod. Kedze toto je velmi specificke je tazke povedat kde je hranica odkedy sa to oplati. Kazdopadne vsak takemuto clovekovui prilezitostne vyuzitie MHD vobec nevoni, lebo jednorazovy listok naozaj stoji (s jeho pohladu) vela a iba na nom prerobi. A takyto clvek si elektricenku nekupi, lebo sa mu neoplati.