Uz je na nete nova verzia trolejbusoveho simulatoru na http://simtr.imhd.sk. Na stranke pribudla napriklad aj diskusia a e-mailova notifikacia novych verzii...


), volu presadit rozumne myslienky, poslusnych cestujucich. Divizii elektriciek prajem aby konecne zacali fungovat aj 7303, 7715, 7085 a aj ine vozy, T3Bcky. Trolejbusakom prajem aby im po meste viselo menej "divokych" konstrukcii a aby dostali co najviac 21 TrAC. Autobusom prajem vela nafty a plynu, mazivo na vrzgajuce casti autobusov a konecne novu, plnohodnotnu vozovnu v Petrzalke - Janikovom dvore (to aj pre Trolejbusy).
A ten gyrobus je podla mna blbost, vsak to nie je vozidlo schopne normalnej premavky... Vsak to nevydrzi ani trasu linky X50.
Spectre
Elektrinu si to nevyrobi samo len tak. Princip je nasledovny.
1) Voz je pripojeny na napatie.. Motor roztaca ("nabija")zotrvacnik, pricom odobera stavu zo siete.
2) Zotrvacnik sa toci a ten motor, co ho tocil teraz pracuje ako generator. Prud tecie do elektromotoru, ktory pohana kolesa normalne.
3) Ked zo zotrvacnika vymlatis pohybovu energiu, je treba ho znova roztocit, na co sa spotrebuje elektricka energia.
V zotrvacniku sa len uchovava elektricka energia. Rovnako by tam mohli byt napriklad dajake akumulatory.
Ma to podstatne nevyhody:
Zotrvacnik je treba casto nabijat. Nemusis sice tahat medzi stlpami draty vzduchom, ale ajtak tam musis mat dajake vedenie niekde.. Ibaze by mal kazdy stlp vlastnu malu meniaren