Reply on: Urbanway 2423 #237810:
Vnímať nočnú dopravu tak, že ňou idú len impulzívni zábavychtiví z mesta a organizovaní zamestnanci do mesta, je celkom obmedzené. Dnes máš stále viac ľudí s flexi pracovnou dobou, singláčov s neortodoxným denným rytmom ktorí sa nepotrebujú ponáhľať uložiť deti; ďalší by sa radi presunuli aj z neskorších návštev, veľa ľudí v kultúre a službách končí až v noci a nie o pevnom čase, takisto nemálo študentov je zvyknutých zostávať dorábať v škole do noci, s rozmachom lacných diaľkových spojov pribúdajú "nezmyselné" nočné odchody, navyše nezriedka sa potrebujú presúvať ľudia úplne bez dotyku s centrom... Jasné, že to nebudú stovky ľudí na spoj každým smerom, kľudne to môžu jazdiť menšie busy, ale nemyslím si, že tlačiť ľudí buď zostať doma alebo dúfať v taxík má byť adekvátne riešenie v hlavnom meste západného strihu.Napríklad ja som sa pri súčasných nočákoch naučil, že sa naň chodí, len ak náhodou o chvíľu ide. Ak mám najprv desiatky minút zbytočne kysnúť, potom sa zo želaného smeru odchýliť o 90° k Staromestskej a následne sa ešte povoziť polkou severnej Petržalky, radšej vyštartujem hneď a buď strávim podobný čas v zdravom pešom pohybe výhradne potrebným smerom, alebo vezmem zdieľaný bajk a ešte aj ušetrím čas. Ľudia, ktorí ale bývajú v okrajovejších častiach a/alebo nechodia z centra, takéto alternatívy reálne nemajú - a hoci ja sa mám relatívne dobre, na tých ostatných by som nerád zabúdal.
Urbanway 2423
Myslím si, že ľudia, ktorí idú do práce (väčšina cestujúcich cez PD), si cestu vedia naplánovať (takže 60-min. int. o tej 2-ej postačuje), ale cez voľné dni je vonku veľa zabávajúcich sa, ktorí sa rozhodujú skôr impulzívne, takže uznávam, že 30 min. int. by bol lepší.