Reply on: MatejBA #236135:
90te? Určite? Najprv docvakať všetky políčka, potom ísť do fotolabu, počkať na vyvolanie filmu a fotky, prísť si po ne, vložiť do obálky, ísť na poštu a poslať na Rekola, 845 45 Bratislava, že som dobre odparkoval?
Žáržo
Pred spustením sme preto oslovili magistrát, akoby si naše pôsobenie predstavovali a dohodli sme sa na riešení, v rámci ktorého budeme môcť využívať všetky verejné stojany. Tie sú vybudované v lokalitách, kde bicykle nikomu neprekážajú no zároveň sú perfektne dostupné - nájdeme ich takmer na každom rohu ulice.
V budúcnosti je možné, že spoľahlivejším uživateľom odblokujeme možnosť parkovania aj mimo stanice. Uživateľ by sa k takémuto upgradu musel postupne dopracovať, aby sme mali garanciu, že nám bicykel neodparkuje uprostred chodníka, ale bude sa správať zodpovedne k okoliu. S mestom sme dohodnutí, že o tom začneme diskutovať pár mesiacov od spustenia. Bicykle by sa aj tomto prípade museli vždy po zaparkovaní odfotiť a tieto fotky by sa posielali na našu centrálu, kde by sme každé odparkovanie kontrolovali.
Inak lokality, kde jazdíme a stanice riešim ja. Tu čo by som rád uviedol, že sa určite nejedná o cieľový stav ale iba o prvú fázu projektu. Do konca týždňa by sme chceli mať v meste prvých 200 bicyklov, čo ešte nie je počet, ktorý by vedel pokryť úplne celú Bratislavu. Už teraz uvažujeme o nákupe ďalších 100 a postupne s tým, ako sa bude rozširovať flotila, sa vieme rozšíriť do celej Bratislavy.
V ďalšej fáze by som chcel riešiť Karlovu Ves, potom Petržalku, Nové Mesto a aj okrajovejšie štvrte.
Keď Slovnaft BAjk začínal, mal myslím okolo 90 staníc, my ich máme už teraz okolo 250. Oproti Slovnaft BAjku už teraz pokrývame hlavnú stanicu, autobusovú stanicu, ŽST Nové Mesto a ŽST Vinohrady.
V týchto dňoch riešim rozšírenie sa do Karlovej Vsi, kde je tak extrémne zlá dopravná situácia, že by tam bicykle úplne zmenili cestovanie. A je tam potenciál toho, že bicyklami začnú cestovať aj ľudia, ktorí by ich za iných okolností nikdy predtým nepoužívali.
Inak čo sa týka predošlých príspevkov od iných uživateľov k tomu, na čo je tu dobrý ďalší prevádzkovateľ...
Čím viac prevádzkovateľov, tým väčšia konkurencia a lepšie služby pre zákazníka. Rekola napr. ponúkajú možnosť jednorazového cestovného za 1 euro. Ak chcete využiť Slovnaft BAjk iba na jednu jazdu, musíte si kúpiť tarif aspoň za 6 eur a to myslím na bicykel moc bežných ľudí nedostane a pôjdu radšej pešo či autom. My teda vieme osloviť aj bežných obyvateľov a nie len skalných cyklistov.
A druhou vecou je kvalita bicyklov. Skúste sa odviezť Rekolom v Bratislave a porovnať ho s akýmkoľvek iným bikesharingovým bicyklom. Sú to nebe a dudy. Máme špeciálne odľahčené rámy, bicykle sú výborne sprevodované, majú veľký košík... Naše bicykle sú na takej úrovni, že by uživateľ nemal postrehnúť zásadný rozdieľ medzi vlastným cestným bicyklom a Rekolom. Na rozdieľ od toho, keď idem iným bikesharingom, mám po pár minútach jazdy dosť z toho, ako sú bicykle ťažké a nepraktické.
A poslednou vecou je to, že vyššia konkurencia prinesie atlak aj na samotné firmy ohľadom rozšírovania sa. Slovnaft BAjk je v Bratislave teraz tretí rok a bicykle stále nie sú k dispozícií na Hlavnej stanici a myslím, že ani na žiadnej inej stanici... To Rekola sa budú rozširovať veľmi rýchlo.