Reply on: irizar #235402:
Na dráhe je vždy niekto, kto sa musí prispôsobiť. Otázne je, prečo to musia byť pravidelní cestujúci cestujúci za prácou, ktorých aj menší nedostatok odradí od vlaku a cestujú autom, alebo prevažne jednorazoví cestujúci, ktorých meškania až tak nezabolí.Dám Ti malý krátky test. Neťukaj sa na čelo:
Letecká linka

Letecká linka

Železničná linka

Železničná linka

Železničná linka

A teraz mi povedz, prečo pravidelní cestujúci, ktorí zbožne pozerajú na autá a sú najväčší činitelia dopravných zápch v meste, pričom ich lákame na "spoľahlivú", segregovanú, prímestskú železničnú dopravu, majú byť cestujúci druhej kategórie?
Porovnaj si už len také dva maximalistické scenáre:
1. ak by všetci cestujúci z prímestských osobných vlakov presadli do áut vs.
2. ak by všetci cestujúci z EC vlakov (bez rátania tých, ktorí využívajú EC na prímestskú dopravu) presadli do áut.
Tým samozrejme nehovorím, že EC majú meškať 4 hodiny. Ale proste odstaviť osobný vlak z Malaciek plný prácechtivých ľudí v Lamači na 20 minút (teda zastávku pred konečnou), pretože sa (hííí) blíži zmeškané EC z Prahy, mi pripadá ako všemožná snaha vyhnať cestujúcich.
Mhr1
Ale vás bude určite zaujímať situácia na Slovensku. Takže najvyšší priemerný vek bol v Bratislave, potom v Košiciach, ďalej v priemyselnom páse Považia od Trenčína až po Poprad. Potom Trnavský okres a ďalej nasledovali rôzne menej priemyselné okresy a na konci boli ako najhoršie, div sa svete - bolo celé južné Slovensko a okres Stará Ľubovňa. Priemerný vek vôbec nekoreloval s priemyslom či znečistením, ale so vzdelaním - skrátka, čím vyššie vzdelanie, tým dlhšie dožitie a naopak. Samozrejme, že to korelovalo s fajčením, cigarety naozaj významne skracujú život, je to skrátka neodškriepiteľný fakt. Vzdelaní ľudia viac dbajú o životosprávu. A ďalej s percentom obyvateľov maďarskej národnosti - čím viac Maďarov v okrese, tým kratší vek! Nedávajte mi za toto mínusky, nemám nič proti Maďarom, sú to proste fakty, naviac fakty ľahko vysvetliteľné. Občania maďarskej národnosti viac fajčia a vzhľadom k poľnohospodárskemu prostrediu majú viac zabíjačiek, jedia viac klobás, slaniny a celkovo viac (a silnejšie) údia. Domáca klobása sa vám neskazí mimo chladničky, kúpenská - keďže je údená len symbolicky - áno.
Úloha znečistenia sa nezmyselne démonizuje. V Bratislave je to tak, ako sa to tu už spomínalo - znečistenie od Slovnaftu sa vďaka rovine rozfúka a naviac vďaka prevládajúcim západným vetrom väčšinou mimo mesto. Tým nechcem povedať, že znečistenie nie je potrebné redukovať na čo najmenšiu mieru, ako Ružinovčan som sa nadýchal smradu z Dimitrovky za socíku až až a som rád, že to už nemusím dýchať. Ale fajčenie, keďže tie hrôzy z cigarety idú v oveľa koncentrovanejšej miere priamo do pľúc nezriedené, je neporovnateľne škodlivejšie. Obvyklá fráza fajčiarov, "že fajčenie až tak neškodí, keď sa prejdeš po centre Bratislavy, nadýchaš sa smradu z áut oveľa viac" je jednoducho v rozpore s faktmi. Tie hovoria niečo úplne iné. Takže nefajčite - najjednoduchšie opatrenie, ako si neskrátiť život. A jesť môžete úplne všetko, aj slaninu (ak nie je po domácky preúdená), pokiaľ dodržíte pestrosť stravy a budete teda jesť aj zeleninu či ovocie. Čiže všetko, ale z každého len trošku. Aj alkohol môžete piť, avšak - podľa postavy ožrana z Limonádového Joe - "Alkohol konzumovaný v malých dávkach neškodí v žiadnom množstve". Takže pite, pokojne aj denne, ale len keď dokážete zostať pri malých dávkach. Kto nedokáže dodržať malé dávky, musí, žiaľ, úplne abstinovať...