Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: dendaa #234984:
Včera bolo hooooodne vyše 25 stupňov.
zaujímavé, že tu trepú, že klímu je zakázané púšťať a včera v 201 bola pustená😠
Reply on: Urbanway 2423 #234953:
DPB propaguje aj aplikáciu IDS BK.
Reply on: FFF13 #234951:
A navyše je táto propagácia v rozpore so zmluvou o fungovaní IDS BK, keďže podľa príslušného bodu dopravca na území IDS BK nesmie propagovať vlastné produkty.
Reply on: Urbanway 2423 #234953:
DPB je tiež súčasťou IDS BK.
Reply on: Joyki #234941:
Znôžka nezmyslov je napríklad toto "TTSK lehoty momentalne ani neplynu, lebo sa z toho nevedia vysomarit"

Súčasná zmluva sa nemôže predĺžiť, musí sa uzavrieť kompletne nová. Či so súčasným alebo iným prevádzkovateľom nie je podstatné.
Reply on: 810zssk #234978:
Rovnako ako v BA. Podla typu karty (Visa/MC/Maestro) sa rezervuje 0/1/4,50 € a obvykle par minut po polnoci (to uz v zavislosti na banke) prebehne clearing realnej sumy.
Reply on: Urbanway 2423 #234972:
Tebe do polnoci nestiahne nič, možno len spraví nejaku malú autorizáciu (napr. 1 Kč) na overenie či je karta legitímna. Systém potom po polnoci spracuje všetky check-iny a check-outy, vypočíta najvýhodnejšie cestovné a to zaúčtuje.

Teda nie že ti "stiahne" 200 Kč a potom 110 Kč refunduje, ale počas dňa ti "nestihane" nič a niekedy v noci 90 Kč.
Reply on: yellowcaptcha #234969:
Myslím že všetky dvere, ale neviem to zatiaľ na sto percent.

Osobne sa mi nepáči že pri ceste mimo Brna (resp. mimo zón 100 a 101, keďže aj niektoré brnenské zastávky sú v iných zónach) sa nedá robiť proste check-in/check-out ale je nutná manuálna voľba. Tak isto sa ten brnenský úsek potom nezapočítava do denného limut. Snaha je asi to čo najviac zjednodušiť pre vnútrobrnenské cesty, ale príde mi to nešťastné, najmä ak sa časom ráta že to bude platiť aj u regionálnych dopravcov.

Inak nie je mi úplne jasné ako to vlastne je s platnosťou na MHDčkových spojoch ktoré nejazdí DPMB.
Reply on: S499.1023 #234962:
Zmluvy sú priamo s operátormi.
Reply on: Trammat #234961:
Hlavne som zvedavý či budú takto výrazne propagovať aj možnosť kúpy lístka platobnou kartou, ak áno bude to len a len dobré. Btw neviete niekto kedy alebo či vôbec sa má spustiť električenka v aplikácii cez NFC/QR kód?
*niečo na spôsob PID lítačka
Reply on: Jak44 #234973:
Tak to je dosť na nič. 🙂
Reply on: Urbanway 2423 #234972:
Nie. Všetky tieto systémy fungujú spôsobom, že čakajú na koniec dňa koľko toho najazdíš a potom, na základe toho pre teba vypočítajú najlepší lístok. Čiže Ti to stiahne len tých 90Kč, ale to ten systém "zistí" až o 0:00 nasledujúceho dňa.
Reply on: Jak44 #234971:
Takže ono mi to najprv tých 200Kč stiahne, ale nakonci dňa mi to 110Kč vráti? Nemohlo by to robiť vyúčtovanie priebežne?
Reply on: Urbanway 2423 #234970:
Avšak zaúčtovanie sa vždy robí až k 0:00 nasledujúceho dňa. Teda ty reálne môžeš prejazdiť aj 200kč, ale potom sa Ti to zníži na 90kč a táto suma sa strhne z účtu.

810zssk:
Že majú cloudový 24h je zaujímavé. By ma zaujímalo ako im potom fungujú revízorské čítačky. Nonstop aktualizácia?
Reply on: Jak44 #234967:
No, ale keď mi to už zaúčtuje ,,maximálnu" cenu 90Kč za celodenný lístok, tak predpokladám, že to už aj bude platiť tak, ako keby som si ten celodenný lístok vybral z ponuky (pri tých sa už pípať nemusí).
Reply on: 810zssk #234964:
Inak ako to tam vyzerá s pokrytím vozidiel tými označovačmi, pri ktorých sa dá pípnuť?

Sú pri všetkých dverách vo všetkých vozidlách, alebo majú podobne ako my iba časť vozidiel v ktorých sú pri každých dverách a časť pri ktorých sú iba pri vybraných dverách (ak ako my – sú to prvé či druhé dvere?)?

A kde by si videl priestor na zjednodušenie?
Reply on: Jak44 #234967:
Je tam aj moznost zakupit si cloudovy listok (volba kupy konkretneho typu CL) a potom si nepipas pri kazdej jazde. Cize technicky dovod to nie je.

Ja som kazdopadne fanusikom systemu check-in/check-out (pre jednorazove listky), je to najjednoduhsie a najpohodlnejsie. Clovek nemusi riesit aky potrebuje CL, ani nic vyklikavat, staci sa pipat. Na obcasne cesty je to podla mna najlepsie riesenie.
Reply on: Urbanway 2423 #234966:
Prečo pípať stále? Jednoducho z dôvodu aby si mal lístok. 🙂 Napr. u nás systém funguje tak (a predpokladám, že Brno bude podobne), že ak sa pípneš kartou, tak ten lístok Ti platí iba vtom konkrétnom vozidle.

Pri kontrole si potom revízori z označovača do čítačky nahrajú údaje a tá vlastne iba porovnáva či došlo k pípnutiu (= "zakúpeniu" lístka) alebo nie.
Reply on: 810zssk #234964:
Mne tieto check-in/check-out systémy prídu strašne zložité (zdravím Ostravu 😂) a hlavne otravné (v prípade viacerých prestupov). Oproti Ostrave chválim ponechanie papierových lístkov, ktoré sú stále niekedy lepšie. Tá ich ,,Kreditní jízdenka" je fakt hrozná, namiesto toho, aby som si kúpil 1 papierový lístok na jednu jazdu, musím hľadať ,,jízdenkomat", kupovať kartu (potom ju prípadne vrátiť), dobiť kredit, sledovať výšku kreditu, no skrátka oproti bežnému lístku oveľa zložitejšie. Brno zvolilo celkom dobrý kompromis, stále však nechápem, prečo musím pípať aj potom, čo som prekročil 90Kč, veď nestačilo by ,,napípať" 90Kč a potom by to fungovalo, ako normálny jednodňový lístok (netrebalo by už pípať)? Myslím si, že ešte určite neprišiel čas na úplné zrušenie papierových lístkov, aj keď možnosť platby kartou by už mala byť bežná.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.