Reply on: Valec #232804:
Nie som si istý, či nárast počtu prepravených je spôsobené taktami. Skôr by som sa priklonil k zhoršujúcej sa dopravnej situácii. Ale aj ten nárast teda nie je enormný (u IDS JMK za 2 roky bol zaznemenaný 18%-ný nárast, u IDS BK pod 5%, pričom čísla sú tajné - ak čítam výročné správy Slovak Linesu, tak furt pišu o stagnácii alebo náraste o 1 či 2 
Vychylovať spoje od taktu môžete, ale ak sa to deje kvôli petíciam, ktoré pospisujú ľudia z druhého konca kraja a vedú sa spoje so zachádzkou na železničnú stanicu v X10, bez stanice v X11 a spoj obchádzajúci okresné mesto v X, a vymeťák denne, a to všetko behom 15-20 min...
... alebo vychylovať spoje od taktu (alebo nastaviť takt striktne na 30 min.) len kvôli školákom, ktorí využijú tak štyri spoje denne v jednom smere, a prestupy z vlakov sa znemožnia, tak tieto ťahy každý na tomto fóre vidí, a tiež aj ľudia, ktorí si sadnú do auta a sa odvezú do najbližšieho spádového centra, pretože to nie je ďaleko a ani zápchy nie sú. Školské vložáky môžu jazdiť, hlavne ráno, ale ak sa človek pozrie napríklad na linku 649 či 659, tak mu príde zle. A to vraj tietoot linky robia prípoje na vlaky. Sú tam opäť odlišné trasy a zastavovania v X10, X11 a 6/+. A ešte k tomu ak nastúpiš na zlý autobus, tak sa rovno odvezieš do zápchy pred Bratislavou, lebo do Senca ani nezájde.
IDS BK by malo primárne obsluhovať dochádzku do/z Bratislavy kvôli zápcham a parkovacej politike, a teda zvýhodniť prestupy z vlakov, a nie miestne pomery, ktoré pri polhodinovom intervale sa aj tak prispôsobia. Z Bratislavy sa už ťažko prispôsobíš, ak takt na železnici je daný, samotná cesta do regiónu už niečo trvá, a potom prídem na "prestupný terminál", a mám ešte čakať 20 minút, lebo školáci, lebo pracujúci v miestnej fabrike, lebo polhodinový takt (a teda školákom, pracujúcim v miestnej fabrike odišiel bus 10 min. pred príchodom vlaku).
MatejBA