Reply on: S499.1023 #232183:
Dohliadaný signál ako celok by mohol byť... však len toť nedávno nesvietila takmer na každom návestidle aspoň jedna gulička (na väčšine jedna z každého signálu).Na cestných návestidlách sa určite pre každú jednu "červenú" ťahala vlastná žila z radiča, zatiaľ čo pre ostatné farby stačila jedna pre celú signálnu skupinu. Električkové sme počas mojej krátkej kariéry nezapájali, vychádzal som zo zapojenia jedného staršieho návestidla, ktoré som len prednedávnom videl (a predpokladám, že sa stále všetko kábluje rovnako).
Valec
V zmysle súčasných noriem by totiž mali byť každá "červená" žiarovka zapojená samostatne a "zelené" môžu byť spoločne. Tzn. že na semafór signalizujúci stoj a voľno treba 3 fázové vodiče. Ak by bolo potrebné na stoj rozsvietiť žiarovku spoločnú aj pre voľno, budú potrebné 4 fázové vodiče - ak teda privedený kábel nemá rezervnú žilu, bude ho potrebné vymeniť v celej dĺžke od radiča do návestidla. Každopádne bude potrebné upraviť radič tak aby vedel rozsvecovať jednu žiarovku pre oba signály.
Celá zmena pri tom neprinesie žiadne zlepšenie.