Tým ostrým obratom myslíš zrejme pravé odbočenie z Legionárskej na Račianske mýto. Dôvod skrátenia L68 bol podľa mňa ale iný. Rovnako ako pri L31 išlo o skrátenie jazdnej doby (aspoň na papieri).
Toje jedno koľko tých liniek bude. Výsledný int. bol aj bude 2 min. Marketingovo sa tým akurát môžu pochváliť... Ako teraz pri "posilnení Petržalky L93,94.
Pritom tam bol ranný int. 2 min. už roky..
Posilnili jedine sedlo.
Určite by bolo zbytočné mať 2 min.int. s L4,6 po nábreží.
Jednolinkový variant sa určite neudrží.
L68 v začiatkoch išla až na Račko , aby obslúžila obidva prestupné uzly.
Račko zrušili pre ostrý obrat pre kĺbak od Karadžičky.
V čase postavenia Apolla to bolo velmi rýchle spojenie Ovsišťa , Hájov z Mildou a Trnavským či Račianskym mýtom.
Teraz však trpí zápchami hlavne na Košickej a kolečkom cez Záhradnícku.
V nejakej osekanej forme by mala ostať pre Ovsište, a časť Hájov , ktoré Petržalská električka nijak neovplivní. Škoda nedokončeného plánu potiahnutia trolíkov po Ovsište cez Apollo.
Myslim si, ze v ramci rekonstrukcie sa dava silnejsie napajanie pre KV nie?
Plus urcite ostanu iba linky so 4 minutovym intervalom? Myslel som, zeby sa od dogmy jednotneho celosietoveho intervalu malo upustit, nie? Ci si blbo pamatam?
Je nutné to spojenie na TrMy?
ak vynechám to že 78 nejazdí cez víkend, tak Astro-Maximilána ide súbežne, následne hneď vedľa po Drieňovej, čiže oblasť v smere do centra vpravo od električky obslúžená je, oblasť vľavo má 201 na druhú stranu cca rovnako, a pre vyslovených je tu L.50 k Saleziánom (A samozrejme aj nová električka) ktorá umožňuje trasovanie. Nech hľadám akékoľvek riešenie, pri dosiahnut aby 78 jazdila cez víkendy nemáš žiadnu lokáciu kde by si inou trasou než si zvyknutý neprešiel an rovnaký počet prestupov. Zvyk je zvyk, jazdím tadeto a inokade nepôjdem...ani keby to bolo totožné.
Ak tam bude L4,9 v 4 min.int. tak ako tam dajú ďalšiu linku a hlavne v akom int.?
Veď na Račianskej sa v kuse vyhovárali , že pod 2 min.to nezvládne napájanie a vozy sa budú stále zhlukovať.
Ak dajú tvrdú preferenciu ako na Farského tak L33 bude trpieť podobne ako L84,99. Tie ak príde viac zmeškaných električiek naraz čakajú aj cez 2 min.
L33 bude zvrchu zasekaná medzi autami čakajúcimi na prejazd električiek.
Osobne si myslim, ze staru L6 potiahnu zo Safka cez Pribinovu. Mozno je to iba v mojej hlave, ale dava to najvacsi zmysel, kedze linka koncila na zaciatku noveho useku
Rozhodne musí zostať zachovaná linka z Ružinova smerom na TrMy (a ďalej na Obchodnú alebo Špitálsku). Ďalej vznikne nová linka Ružinov - Košická - Petržalka alebo KV, no ale druhá linka cez Košickú by podľa mňa nemala ísť tiež z Astronomickej, ale od Trnavského mýta (hlavne ak chceme uvažovať nad nahradením linky 68).
No lenže uvažujme - z Ružinova pribudne nová možnosť - odbočiť doľava k trhu a na Košickú a k Eurovei. Lenže odtiaľ má ísť aj linka do Petržalky i do KV (Dúbravky). Vychádza mi to na 3 linky, nech počítam ako počítam. 1. - klasickú, do centra (e-8), 2. - tradičnú do KV, ale cez Euroveu (e-9) a 3. - novú/náhradnú za autobusy cez Euroveu do Petržalky. Ako inak, ako troma linkami by si to riešil? Mne pripadá polená 1/4-hodina ako dobrý interval, v Pdšr by mohlo byť 6 min. To sa s troma linkami nebije, 5 min. už áno. Polená 1/4-hodina je dobrá aj preto, že niektoré menej vyťažené linky
(napr. e-2) by mohli mať v sedle interval 15 min., ktorý sa s tým dá dobre prekladať (7-4-4).
Kedy si myslite, ze bude dokonceny usek Molecova - Obratisko? Podla vsetkeho to vyzera tak, ze 17.11 to zdaleka nebude este hotove... Mate nejake tipy?
Ešte sa vraciam k navrhovanej trati cez Euroveu a k linkovému vedeniu. Nemôžem si pomôcť, ale mne sú tam dve linky - ako bolo avizované - málo. K avizovaným linkám Petržalka - Ružinov a Ružinov - Karlova Ves (prečo nie až Dúbravka - bol by to súvislý a atraktívny ťah, e-4 je možné skrátiť, lebo výhodnejšiu (rýchlejšiu) dopravu z Dúbravky do centra robí e-5) by mala ešte pribudnúť tretia, a to do centra! Veď Šafárikovo nám. je okraj centra. Naviac, električka v relácii Petržalka - Ružinov nahradí a-50 a a-68, bude to teda linka nie naviac, ale náhrada autobusov. Potom vychádzajú do Ružinova 3 linky. Je to síce +1 električková linka, ale -1 autobusová. A po dostavaní spojnice Račianska - Zátišie - Tomášikova tu bude aj úplne nové električkové spojenie, ktoré bude treba nejako obslúžiť. Mne to potom vychádza takto:
1 - Hlavná stanica - Petržalka
2 - Hlavná stanica - Žel.st. NM (a s perspektívou pokračovania po Tomášikovej do Ružinova)
3 - Rača - Petržalka
4 - KARLOVA VES - JESENSKÉHO (obojsmerne, spojenie na Šafko bude realizovať e-9) - Zlaté
Piesky
5 - Dúbravka - tunel - Rača
6 - Petržalka - Štúrova - nám. SNP - tunel - Karlova Ves (špičková linka)
7 - Pdšr Rača - centrum
- Pdšo Vinohrady - centrum
8 - Ružinov - Obchodná - nám. SNP - Štúrova - Eurovea - most Apollo (tu by bolo dobré mať
uprostred trate koľajovú spojku, na ktorej by e-8 s obojsmernými vozmi končila - vtedy už dúfam
v Petržalke obojsmerné vozy nebudú potrebné). A práve táto linka by sa predlžovala pri
postupnej výstavbe trasy do Slovnaftu a Pod. Biskupíc, v 1. fáze asi po Bajkalskú a záchytné
parkovisko (či už sa mesto rozhodne pre trať po Mlynských Nivách - čo ja osobne preferujem -
alebo po Prístavnej).
9 - Ružinov - Košická - Eurovea - obojmerne po Vajanského nábreží - Karlova Ves - Dúbravka
10 - Petržalka - Eurovea - Košická - Ružinov (s perspektívou vedenia po Tomášikovej k Žel.st. NM a
ďalej na Račiansku k Vinohradom)
Na jednolinkový variant mi to nijako nevychádza. A na druhej strane pri výraznom rozšírení električkových trás mi nárast o 1 linku, ktorá je okrem toho namiesto autobusov, vôbec nepripadá neprimeraný.
Čo sa e-7 týka, jej perspektíva závisí aj od nasadenia trojičiek/dlhých električiek na e-5 a aj od toho, či sa po zatrolejovaní Dlhých Dielov ponechá a-133. Podľa mňa je takýto dlhý súbeh autobusov s trolejbusmi i električkami nezmyselný. A kapacitne by ju mohli nahradiť jednak väčšie vozy na e-5 a v Pdšr aj predĺžená e-7, ktorá by s obojsmernými vozmi mohla končiť na spojke, čo bude na Molecovej: e-7: Pdšr Rača - Vinohrady - Obchodná - tunel - Molecova.
Môže byt. A keď sme pri tom, videl som viackrát na rozhasenej dilatácii (v súčasnosti už opravená) pri rozjazde zo zast, Hybešova smerom do Rače, väčšinou keď už 2.vozeň šiel rýchlejšie, tak práve tými údermi na dilatácii na sekundu prerušilo obvod a zakresal iskry. Videné viackrát po sebe.
TomJ