Reply on: TeBeCe #231799:
Pozerám, že ak väčšina tých otázok v češtine je od SOR-u tak ich prekvapilo, že zrazu ich typ vozidla je potrebné znovu homologizovať lebo nebolo pripravené na časť týchto "noviniek" čo požaduje DPB. 
Posledné otázky zase tipujem na Mercedes (?), ktorých prekvapila požiadavky silnejšej klimatizácie a determálnych skiel ako dodávajú vozidlám do Španielska a podobne.

810zssk
Cestujúci na začiatku cesty (pri nástupe) v aplikácií začne cestu, v cielu ju ukončí a vôbec nemusí riešiť voľbu typu lístka, zadávanie destinácie a podobne. Úžasne jednoduché a pohodlné. Systém zohľadňuje aj rôzne predplatné lístky, prípadne možnosť jednodenného cestovného. Výhoda oproti kartovým check-in/check-out systémom je, že na strane dopravcu nie je nutná fyzická infraštruktúra a na strane cestujúceho stačí mobil s dátovým pripojením. Nevýhoda je že to (vraj) zle funguje v tuneloch, takže tam je check-in nutný ešte pred vstupom do stanice. V prípade Bratislavy by sa toto týkalo najmä AS Nivy po otvorení.
Developerom je Fairtiq: https://fairtiq.com/en-ch/ - Riešenie nie je úplne nové, funguje už pár rokov, ale teraz sa dočkalo celošvajčiarskej implementácie, takže s tým možno cestovať po celej krajine (+ Lichtenštajnsku). Okrem SBB to má implementované Vorarlberg, Göttingen a čiastočne Linz.