Reply on: mku81 #230287:
Nie sú podstatné absolútne hodnoty uvedených čísiel, ale zmenilo sa zásadne smerovanie medzi zdrojmi a cieľmi ? Pribudli v Petržalke, Karlovke, Kútikoch, Záluhách a Dúbravke pracovné príležitosti - no nepribudli, takže obyvatelia furt odchádzajú. No ale v Starom Meste, Novom Meste, Nivách pracovné príležitosti pribudli napriek tomu že ich tam bol akože "prebytok". Takže trend nutnosti presunov za prácou ktorý bol sa vôbec nezmenil. Samozrejme tento fakt (graficky vyjadrený v predmetnom obrázku) nesúvisí s Filiálkou priamo, ukazuje len že rozvoj Bratislavy je aj z hľadiska zhoršujúcej sa dopravy a životného prostredia nie dobrý.
Ike
Uznávam, že keby sa zmenili frekvencie, ale vzťahy v O/D matici nie, tak by si mal sčasti pravdu. Problém je, že taký svet je úplne utopistický.
Oproti roku 2000 máme
- dokončený diaľničný prieťah D1-D2,
- postavené dva nové mosty,
- postavenú električkovú trať,
- kompletný development východnej časti Bratislavy (Palace, Lakeside, Polus, Millenium 1/2, Trnavská cesta, Avion, Tesco) - to všetko sú lokality ponúkajúce pracovné miesta, ktoré neboli,
- kompletný development severnej časti Petržalky (Digital Park, Aupar, Tatracentrum, Einsteinova), predtým tam bola holá tráva
- Výstavbu v Petržalke, najmä na juhu,
- Výstavbu vo Vrakuni,
- Výstavbu v širšom centre (City Park Ružinov, Panorama City, Apollo BC, BCB, Forum, etc.)
- Výstavbu na Záhorí (Dúbravka, Bory, Devínska Nová Ves, Volkswagen, Záhorská)
- Suburbanizácia celého okolia Bratislavy, predovšetkým Pezinsko-Senecko-Šamorínsky priestor,
- Výstavba na kolibe,
a to nehovorím o zmene demografického (Husákové deti majú deti) a dopravného správania (obsadenosť 1,2 človeka na 1 auto oproti 3 + modal split z 40:60 na 27: 73).
Sorry, ale ak by sme dali do O/D matice parametre a porovnali roky 2000 a 2019, nezostane kameň na kameni.