Noha by nikdy nemala byť moc tenká ale mohol byť chytený napr. len za nohavicu.
Každopádne som nikdy nechápal kolegov, čo jazdili s vypnutým blokovaním jazdy.
Odťah nie je pravidelná prevádzka. Ak by si vystupoval ako laik, rád by som ti všetko vysvetlil ale ty sem vletíš múdry ako rádio a s riešením na všetko, pritom si totálne nevzdelaný, tak si diskutuj sám so sebou.
Takže pravidelné odťahy K2S K2Skou sú vlasrtne nemožné, a predsa sa dejú. ROvnako dva motorové vozne na seba vzájomne príliš nebudú pôsobiť, jediné sily na ne pôsobia ktoré tvoria rozdiely výkonov jednotlivých vozidiel, čo sa dá zmenšiť synchronizáciou vozidiel (Tak ako sa na S499 museli synchronizovať odbočky), a hotovo. Alebo čo si predstavuješ pod pojmom "dimenzácia rámu na mnohočlen" ? že nie je zabudovaná zásuvka? káble? signalizácia druhého vozu?
Ale môj podiel na spoločných častiach bytového domu nespočíva v liste vlastníctva, ale zo zákona. Tieto priestory sa navyše relatívne jednoducho určujú - sú to časti domu, ktoré nepatria žiadnemu bytu alebo nebytovému priestoru. Takáto dikcia je dosť paušálna, jednoznačná a uplatiteľná na celom Slovensku.
Ako ale určíš prislúchajúci pozemok (okrem štandardného 0,5 m širokého obvodu) a zamiešaš to ešte s parkoviskami, to si naozaj neviem predstaviť ani teraz, ani pred 20 rokmi.
Už len to, keby susedný dom získal väčší pozemok ako môj, ale náhodou by na mojom bolo viac miesta na parkovanie. A uvažoval si vôbec, že takýto anarchistický ťah by viedol pri slovenskej mentalite k tomu, že by si "noví" vlastníci pozemku postavili autá krížom krážom cez zeleň? To by bola ešte väčšia autoslava ako dnes.
On má "zákazník" od toho úrazu elektrickým prúdom také jednoduché radoby liberálne (ja som liberál, takže to nemyslím ako blahoidnú nadávku) riešenia, niečo ako fanatikmhd so spriahaním kačíc.
Písal som v minulom čase, teda o dobe, keď sa odkupovali do vlastníctva byty.
Tie neboli odkupované za trhovú cenu. Jedno parkovisko by mohlo mať aj viacero vlastníkov z viacerých domov. Keď niekto chcel odkúpiť byt v ktorom býval, tak by mu bol nanútený okrem podielu na spoločných priestorov domu aj podiel na parkovisku.
Neviem, ako sa to vtedy riešilo, ale myslím, že viacmenej všetci si odkúpili. Rozdiel medzi odkupom bytu v dome a odkupom bytu v dome aj s exteriérom zas nie je taký veľký, aby si z toho robil také scifi.
Neviem, som zástupca vlastníkov a mám prehľad o výdavkoch nášho domu a neviem si predstaviť, čo máš na mysli pod "prevzatím územia". Pozerám sa z okna na našu ulicu, kde nám zo zvykového práva (my neparkujeme pred susedným domom a zo susedných domov neparkujú pred našim) prislúchajú 4 parkovacie miesta na chodníku + asi 20 miest obďaleč, o ktoré sa delíme s okolitými asi 10 domami a mám k tvojmu modelu otázky:
Skúsim v bodoch za predpokladu, že v bytovom dome nie je spoločenstvo, ale správu zabezpečuje správca:
1. kto by určil územie? Mesto, alebo dom?
2. Ak dom, mohli by sme si zobrať územie spred iného domu?
3. Ak mesto, na základe akého kľúča?
4. Mesto by pozemok prenajímalo, alebo predávalo.
5. Ak prenajímalo, kto by určoval výšku poplatku?
6. Ak predávalo, bol by pozemok na liste vlastníctva?
7. Ak predávalo, aká by bola kúpna cena - zohľadňovala by trhovú hodnotu pozemku?
8. Ak majú vlastníci v mojom bytovom dome rôzny vlastnícky podiel, rešpektoval by sa tento podiel aj pri tomto pozemku?
9. Kúpa a prenájom pozemku by sa zrejme zabezpečovala z fondu prevádzky, údržby a opráv a teda by o nej musela rozhodnúť kompetnetná osoba v zmysle Zmluve o výkone správy (§ 8 ods. 1 písm. c 182/1993 Z. z.), ktorá by na tento účel musela požiadať vlastníkov o mimoriadny vklad alebo zvýšenie mesačného príspevku do FPÚO na zabezpečenie prostriedkov. Čo ak by vlastníci túto zmenu neodhlasovali? Čo ak žiadny z domov v okolí neodsúhlas kúpu alebo prenájom pozemku?
10. Má cestný správny orgán dostatok personálnych kapacít komunikovať so zástupcami bytov?
11. Cesta/vozovka by bola vo vlastníctve domu, alebo by bola vecným bremenom, teda ak by sa pozemok prevádzal z môjho domu na susedov, muselo by o tom rokovať mestské zastupko?
no a ultimátna otázka
12. nie je prehľadná parkovacia politika lepším riešením?
Lebo ten nápad z prevzatím územia sa mi zdá taký ranokapitalistickoutopistickoanarchický.
Hoci som niekoľkogeneračný Bratislavčan, nemám pocit, že by medzi značkami BA/BL a inými bol nejaký markantný rozdiel. Stačí, keď sa teraz pozriem z okna.
to akože dodržiavať zákony a neparkovať ako chrapúň ??? ...... hneď mi napadlo niekoľko značiek vozdiel a evidenčných čísel okresov, ktorých vodiči s tým budú mať silný problém
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
irizar