Reply on: johnnyjanko #229644:
Nebolo. Medzi zastavkami mozu byt rozne trasy a zufalo komplikuje vydaj ak tam treba riesit kade vlastne clovek ide aby tam boli vymenovane konkretne zony. Pre toto vznika vela problemov s odbavenim v SL. Dalej su pripady kedy cestujuci cestuje dlhsi cas ako je platnost listka pre dany pocet zon, preto chce listok na vacsi pocet zon, ale SL to nevie vydat - prikladom je vela ludi co maju z dediny jazdnu dobu na Nivy 54 minut, platnost listka 60 minut, ale este chcu ist 30 minut MHDckou. Keby si vedeli nadiktovat aky listok chcu, bolo by to jednoduche, vodic by ho vydal a hotovo. Takto tam musia jalovo vymyslat zony navyse (a nie pri kazdej destinacii to ide).Z listka vobec nemusi byt zrejme kam cestujes, to je nepodstatna informacia. Relevantne je ci je listok platny v mieste kontroly. V zivote sa ma pri ceste na IDS listok sprievodca nepytal kam cestujem - moze sa to stat ak je vyluka, alebo ak je nejake opatrenie kedy treba cestujucich vystupujucich v niektorej stanici informovat o nejakej mimoriadnosti/zmene. Ale bezne to nerobia.
johnnyjanko
Akurát nechápem, čo je zlé na tom, že sa lístky v SL predávajú podľa cieľovej zastávky a nie len na daný počet zón. Podľa mňa ten prvý systém je lepší. Mimo SL mi v IDS BK chýba možnosť kúpiť si lístok na KONKRÉTNE zóny. Keď si v BA na hlavnej stanici kúpim lístok na 5 zón, nie je vôbec jasné, kam chcem cestovať. Možno idem do Cíferu, možno do Malaciek, možno v Pezinku či v Zohore prestupujem... Sprievodca sa ma bude pýtať kam cestujem a prepočítavať, či to sedí. Zbytočné. Nebolo by pre všetkých (cestujúcich, vodičov, sprievodcov...) lepšie, keby som priamo nadefinoval do automatu cieľovú zastávku, a ten by mi predal lístok, kde by boli vymenované presné čísla zaplatených zón (nie len ich počet)? Presne takto to funguje v systéme ZVV v Zurichu a okolí.